Ο αριθμός των Chinook της Αεροπορίας Στρατού ανέρχεται σήμερα σε 29 ελικόπτερα.
Την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017, αφίχθησαν στο λιμάνι του Πειραιά (Στρατιωτική Διοίκηση Λιμένος Πειραιά), 3 ελικόπτερα τύπου CH-47D Chinook, ανεβάζοντας τον αριθμό του συγκεκριμένου τύπου σε 9. Υπολείπεται ακόμα 1 για να συμπληρωθεί ο αριθμός των 10 που έχει συμφωνηθεί να παραλάβουμε από τα αποθέματα του Στρατού των ΗΠΑ. Παρελήφθησαν επίσης και 2 εξομοιωτές πτήσης, στο πλαίσιο υλοποίησης της διακρατικής συμφωνίας (LOA: GR-B-XOP) για την προμήθεια 10 μεταχειρισμένων CHINOOK CH-47D ύψους $125.840.802 εκ., που υπεγράφη στις 20 Νοεμβρίου 2015. Έτσι μόλις ένα χρόνο αργότερα, στις 11 Νοεμβρίου 2016, εκφορτώθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά τα 3 πρώτα CH-47D. Τρεις μήνες αργότερα στις 14 Φεβρουαρίου 2017, άλλα 3 CH-47D εκφορτώθηκαν στον Πειραιά. Tα ελικόπτερα συναρμολογούνται στο λιμάνι και θα πετάξουν στη βάση τους, στο αεροδρόμιο Μεγάρων. Το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης του προσωπικού, της Αεροπορίας Στρατού και της Διεύθυνσης Τεχνικού, εγγυώνται την άμεση επιχειρησιακή αξιοποίηση των παραπάνω ελικοπτέρων, δίνοντας μια πολύ μεγάλη ανάσα με την παροχή ετοιμοπόλεμου, αλλά κυρίως τεχνικά και εφοδιαστικά υποστηριζόμενου πολεμικού υλικού στην Αεροπορία Στρατού.
Ο στόλος των Chinook
Σήμερα, η Αεροπορία Στρατού διαθέτει 29 Chinook, 3 διαφορετικών παρτίδων-παραλαβών και σύντομα θα διαθέτει 30 τέτοια ελικόπτερα μετά την παραλαβή του 1 που απομένει από τα 10 συνολικά συμβασιοποιημένα και μετά την υπογραφή της σχετικής Προσθήκης της LOA για τα επιπλέον 5 ελικόπτερα. Από εδώ ξεκινούν ορισμένοι σοβαροί προβληματισμοί για το μέλλον του στόλου των Chinook. Δυστυχώς ακόμη και σήμερα, δεν έχει αποκτηθεί και ούτε σχεδιάζεται η απόκτηση της δυνατότητας εργοστασιακής συντήρησης από την ΕΑΒ των κινητήρων της οικογενείας Τ-55. Μετά την εξαντλητική χρησιμοποίηση των ελικοπτέρων και κατά τη φετινή αντιπυρική περίοδο, κάποιοι κινητήρες θα «ξεκινήσουν» μάλλον για το γνωστό υπερατλαντικό και πανάκριβο ταξίδι. Το πρόβλημα είναι ποιός θα πληρώσει.
Ο λειτουργικός προϋπολογισμός του ΓΕΣ συρρικνώνεται συνεχώς και επικίνδυνα τα τελευταία 8 χρόνια και οι «οιωνοί δείχνουν» ότι θα συρρικνωθεί και μάλιστα «βάναυσα» και το 2018. Συνεπώς μήπως ρίχνουμε ελικόπτερα Chinook σε ένα ιδιότυπο «πίθο Δαναΐδων»; Από τη μια αποκτούμε ελικόπτερα για να καλύψουμε, υποτίθεται, επιχειρησιακές ανάγκες και από την άλλη τα «καταναλώνουμε» σε αεροπυρόσβεση και αεροδιακομιδές. Για τις τελευταίες πρέπει να πούμε, ότι όποιος γνωρίζει το κόστος ανά ώρα πτήσης ενός Chinook, τότε αντιλαμβάνεται ότι όταν αποσπάται για αεροδιακομιδή, είναι σαν να πηγαίνει 18μετρη νταλίκα να μεταφέρει ασθενή επειδή τα ασθενοφόρα ακινητούν, ή μάλλον στη συγκεκριμένη περίπτωση «δεν πετάνε».
Το μεγάλο πρόβλημα θα ξεκινήσει στα τέλη του 2018 -«ποιος ζει ποιος πεθαίνει μέχρι τότε» κατά τους κυβερνώντες- όταν θα πάψουν να υποστηρίζονται «επίσημα» οι κινητήρες T55-L-712 των CH-47SD. Τότε ή θα πρέπει σταδιακά να αποσυρθούν 9 ελικόπτερα, ή να εκσυγχρονισθούν, κάτι που απέφυγε να πράξει τόσα χρόνια το ΓΕΣ, ή τέλος να απευθυνθούμε στους διεθνείς παλιατζήδες και γυρολόγους που τέτοιες ευκαιρίες ψάχνουν για να «τα κονομήσουν». Ως επίλογο θα πρέπει να τονίσουμε πως τα Chinook που πρόσφατα αποκτήθηκαν, παρέχουν ένα χρονικό περιθώριο περίπου 10ετίας, διότι πλησιάζοντας στο 2030 θα πάψουν και αυτά να υποστηρίζονται. Αν σε κάποιους το 2030 φαίνεται μακριά, ας τους θυμίσουμε ότι ήδη διάγουμε το όγδοο επισήμως έτος οικονομικής κρίσης και συνεχίζουμε…
www.bankingnews.gr
Ο στόλος των Chinook
Σήμερα, η Αεροπορία Στρατού διαθέτει 29 Chinook, 3 διαφορετικών παρτίδων-παραλαβών και σύντομα θα διαθέτει 30 τέτοια ελικόπτερα μετά την παραλαβή του 1 που απομένει από τα 10 συνολικά συμβασιοποιημένα και μετά την υπογραφή της σχετικής Προσθήκης της LOA για τα επιπλέον 5 ελικόπτερα. Από εδώ ξεκινούν ορισμένοι σοβαροί προβληματισμοί για το μέλλον του στόλου των Chinook. Δυστυχώς ακόμη και σήμερα, δεν έχει αποκτηθεί και ούτε σχεδιάζεται η απόκτηση της δυνατότητας εργοστασιακής συντήρησης από την ΕΑΒ των κινητήρων της οικογενείας Τ-55. Μετά την εξαντλητική χρησιμοποίηση των ελικοπτέρων και κατά τη φετινή αντιπυρική περίοδο, κάποιοι κινητήρες θα «ξεκινήσουν» μάλλον για το γνωστό υπερατλαντικό και πανάκριβο ταξίδι. Το πρόβλημα είναι ποιός θα πληρώσει.
Ο λειτουργικός προϋπολογισμός του ΓΕΣ συρρικνώνεται συνεχώς και επικίνδυνα τα τελευταία 8 χρόνια και οι «οιωνοί δείχνουν» ότι θα συρρικνωθεί και μάλιστα «βάναυσα» και το 2018. Συνεπώς μήπως ρίχνουμε ελικόπτερα Chinook σε ένα ιδιότυπο «πίθο Δαναΐδων»; Από τη μια αποκτούμε ελικόπτερα για να καλύψουμε, υποτίθεται, επιχειρησιακές ανάγκες και από την άλλη τα «καταναλώνουμε» σε αεροπυρόσβεση και αεροδιακομιδές. Για τις τελευταίες πρέπει να πούμε, ότι όποιος γνωρίζει το κόστος ανά ώρα πτήσης ενός Chinook, τότε αντιλαμβάνεται ότι όταν αποσπάται για αεροδιακομιδή, είναι σαν να πηγαίνει 18μετρη νταλίκα να μεταφέρει ασθενή επειδή τα ασθενοφόρα ακινητούν, ή μάλλον στη συγκεκριμένη περίπτωση «δεν πετάνε».
Το μεγάλο πρόβλημα θα ξεκινήσει στα τέλη του 2018 -«ποιος ζει ποιος πεθαίνει μέχρι τότε» κατά τους κυβερνώντες- όταν θα πάψουν να υποστηρίζονται «επίσημα» οι κινητήρες T55-L-712 των CH-47SD. Τότε ή θα πρέπει σταδιακά να αποσυρθούν 9 ελικόπτερα, ή να εκσυγχρονισθούν, κάτι που απέφυγε να πράξει τόσα χρόνια το ΓΕΣ, ή τέλος να απευθυνθούμε στους διεθνείς παλιατζήδες και γυρολόγους που τέτοιες ευκαιρίες ψάχνουν για να «τα κονομήσουν». Ως επίλογο θα πρέπει να τονίσουμε πως τα Chinook που πρόσφατα αποκτήθηκαν, παρέχουν ένα χρονικό περιθώριο περίπου 10ετίας, διότι πλησιάζοντας στο 2030 θα πάψουν και αυτά να υποστηρίζονται. Αν σε κάποιους το 2030 φαίνεται μακριά, ας τους θυμίσουμε ότι ήδη διάγουμε το όγδοο επισήμως έτος οικονομικής κρίσης και συνεχίζουμε…
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών