Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Οι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα γυρίσουν μπούμερανγκ στην ΕΕ - Η Fitch βλέπει αντίποινα από Κίνα, πλήγμα για Γερμανία

tags :
Οι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα γυρίσουν μπούμερανγκ στην ΕΕ - Η Fitch βλέπει αντίποινα από Κίνα, πλήγμα για Γερμανία
Σύμφωνα με τη Fitch, εάν η Κίνα προβεί σε αντίποινα, ιδίως με ευρύτερα μέτρα που καλύπτουν άλλους τύπους οχημάτων ή ακόμη και άλλους βιομηχανικούς τομείς, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα επηρεαστούν περισσότερο
Σχετικά Άρθρα
Για τον κίνδυνο οι δασμοί της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα να γυρίσουν μπούμερανγκ προειδοποιεί η Fitch.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανάλυση, οι δασμοί που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EVs) είναι απίθανο να επηρεάσουν σημαντικά το ανταγωνιστικό τοπίο στην Ευρώπη βραχυπρόθεσμα, δεδομένης της επιβράδυνσης της υιοθέτησης EVs. Ωστόσο, εάν η Κίνα προβεί σε αντίποινα, ιδίως με ευρύτερα μέτρα που καλύπτουν άλλους τύπους οχημάτων ή ακόμη και άλλους βιομηχανικούς τομείς, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα επηρεαστούν περισσότερο.
Οι κινεζικές εισαγωγές οχημάτων στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κατασκευάζονται στην Κίνα από τη Volvo, την Polestar και την Dacia της Renault, αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 4% των πωλήσεων EV το 2023. Η Tesla ήταν υπεύθυνη για περισσότερο από το ένα τρίτο αυτού του ποσοστού, ακολουθούμενη από τη SAIC (κυρίως με τη μάρκα MG, 118.142 μονάδες το 2023) και τη BYD (16.071 μονάδες το 2023). Η SAIC και η BYD είναι πιθανό να υπόκεινται σε πρόσθετους δασμούς 38,1% και 17,4%, αντίστοιχα. Οι αναλυτές της Fitch δεν αναμένουν ότι η επιβολή των δασμών της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα θα αλλάξει την προηγούμενη άποψή μας ότι το μερίδιο αγοράς των τοπικών εμπορικών σημάτων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας στην Ευρώπη θα παραμείνει μικρότερο από 5% τα επόμενα χρόνια.

Οι εισαγωγές κινεζικών EV στην ΕΕ
Fitch1_2.JPG
Οι εξαγωγές στην Κίνα αντιπροσωπεύουν κατά μέσο όρο το 10% των πωλήσεων μονάδων των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, κυρίως σε πολυτελή μοντέλα υψηλού περιθωρίου κέρδους. Αν και οι αγοραστές σε αυτά τα τμήματα τείνουν να είναι λιγότερο ευαίσθητοι στις τιμές και είναι δυνατόν να μετακυλήσουν τους πρόσθετους δασμούς στους πελάτες, η Fitch πιστεύει ότι οι όποιοι πρόσθετοι δασμοί στα ευρωπαϊκά οχήματα που εισάγονται στην Κίνα είναι πιθανό να απορροφηθούν κυρίως από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ένας πόλεμος τιμών στην Κίνα επηρεάζει ήδη το πολυτελές τμήμα, με την άνοδο του SU7 της Xiaomi να ανταγωνίζεται άμεσα την Porsche. Οποιοσδήποτε πρόσθετος δασμός, αν απορροφηθεί εσωτερικά, θα οδηγήσει σε κάποια διάβρωση του περιθωρίου κέρδους.
Σύμφωνα με τον αμερικανικό οίκο αξιολόγησης, οι κοινοπραξίες (JV) των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών και των τοπικών κατασκευαστών που πωλούν οχήματα στην Κίνα μπορεί επίσης να επηρεαστούν. Η Κίνα αντιπροσωπεύει το 20%-30% των πωλήσεων των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών μέσω κοινοπραξιών (αυξάνοντας τη συνολική έκθεση των πωλήσεων των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα στο 30%-40%). Η δημιουργία ταμειακών ροών από τις εν λόγω κοινοπραξίες θα τεθεί υπό αμφισβήτηση σε περίπτωση κλιμάκωσης των εμπορικών εντάσεων. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την αντίληψη των Κινέζων καταναλωτών και να αλλάξει τις προτιμήσεις τους προς τις εγχώριες μάρκες, μειώνοντας το μερίδιο αγοράς των Γερμανών κατασκευαστών.
Ωστόσο, οι ισχυροί ισολογισμοί των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών με καθαρή ταμειακή θέση θα βοηθήσουν στην απορρόφηση τυχόν βραχυπρόθεσμων πιέσεων χωρίς να επηρεαστεί η αξιολόγηση. Οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις είναι λιγότερο σαφείς, αν και οι εταιρείες εξακολουθούν να είναι σε θέση να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους για να αντισταθμίσουν πιθανές πιστωτικές πιέσεις.
Εν αναμονή των πιθανών δασμών, οι κινεζικές μάρκες έχουν αυξήσει τις επενδύσεις στην Ευρώπη για να εντοπίσουν την παραγωγή: Η BYD κατασκευάζει εργοστάσιο παραγωγής στην Ουγγαρία, η Chery υπέγραψε συμφωνία κοινοπραξίας στην Ισπανία, ενώ άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες διερευνούν ευκαιρίες στην Τουρκία και την Ιταλία. Θα χάσουν κάποιο πλεονέκτημα κόστους λόγω των υψηλότερων εργατικών, ενεργειακών και κατασκευαστικών δαπανών στην Ευρώπη, αλλά οι πωλήσεις αυτές θα εξακολουθούν να είναι πιο κερδοφόρες από εκείνες στην εγχώρια κινεζική αγορά. Ωστόσο, το νωρίτερο ξεκίνημα μιας τέτοιας τοπικής παραγωγής είναι πιθανό να γίνει μετά το 2025-2026, όταν τα οικονομικά προσιτά μοντέλα EV των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών θα έχουν τεθεί σε μαζική παραγωγή. Συνεπώς, ο ανταγωνισμός είναι πιθανό να ενταθεί μεσοπρόθεσμα.
Υπάρχουν τρόποι για τους Κινέζους κατασκευαστές EV να παρακάμψουν τους νέους δασμούς της ΕΕ, όπως η αύξηση των συνεργασιών - μια τάση που αναμένουμε να αυξηθεί. Η Leapmotor θα παράγει το προσιτό μοντέλο T03 στις εγκαταστάσεις της Stellantis. Η Volvo, η οποία ανήκει στην Geely, έχει κατασκευαστικά αποτυπώματα στην Ευρώπη και θα μπορούσε εύκολα να μεταφέρει την παραγωγική της ικανότητα. Η BYD μπορεί να αξιοποιήσει την παραγωγική της ικανότητα στη Νότια Αμερική.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης