Η χρηματοπιστωτική κρίση του 2008/2009 στις ΗΠΑ και έπειτα η κρίση χρέους στην Ευρωζώνη με πρωταγωνίστρια την Ελλάδα. ήταν μόνο τα πρώτα επεισόδια μιας μεγάλης οικονομικής κατάρρευσης
H χρηματιστικοποίηση (Financialization) της οικονομίας στο τελευταίο τέταρτο του 20ού αιώνα προκάλεσε μια παγκόσμια «φούσκα» η οποία πλέον σκάει, αρχής γενομένης από τις ΗΠΑ.
Κατά τα φαινόμενα η χρηματοπιστωτική κρίση του 2008/2009 στις ΗΠΑ και έπειτα η κρίση χρέους στην Ευρωζώνη με πρωταγωνίστρια την Ελλάδα. ήταν μόνο τα πρώτα επεισόδια μιας μεγάλης οικονομικής κατάρρευσης.
Από το 2008, οι πολιτικοί στην Ουάσιγκτον έχουν προσθέσει περίπου 26 τρισεκατομμύρια δολάρια στο εθνικό χρέος, και οι γραφειοκράτες της Fed έχουν διοχετεύσει τρισεκατομμύρια φρέσκα δολάρια στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Η συσσώρευση του μεγαλύτερου βουνού χρέους στην ιστορία του κόσμου έχει επιτρέψει στις ΗΠΑ να ζουν πολύ πέρα από τις δυνατότητές τους.
Σε προσωπικό επίπεδο, αν δανειζόσασταν και ξοδεύατε εκατομμύρια δολάρια που δεν είχατε, θα μπορούσατε επίσης να ζήσετε έναν τρόπο ζωής που δεν σας αξίζει.
Το χρέος είναι εξαιρετικά σαγηνευτικό, επειδή είναι ένας τρόπος να κάνουμε το παρόν πολύ πιο ευχάριστο.
Αλλά υπάρχει πάντα ένα τίμημα που πρέπει να πληρώσουμε στο τέλος – ο λογαρισμός δεν αργεί…
Το 2025, οι κρατικές δαπάνες μειώνονται σε πολλούς τομείς, η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ επιλέγει να μην παρέμβει παρόλο που έχει ξεσπάσει αναταραχή στη Wall Street, η καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώνεται δραματικά, οι πωλήσεις κατοικιών καταρρέουν, οι μαζικές απολύσεις συμβαίνουν σε όλη τη χώρα και τώρα έχει ξεκινήσει ένας παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος.
Σε αυτό το στάδιο, θα πρέπει να είναι προφανές σε όλους ότι αρχής γενομένης από τις ΗΠΑ οδεύουμε προς ένα μεγάλο οικονομικό σοκ.
Τα ακόλουθα είναι 9 σημάδια ότι οι συνθήκες είναι ώριμες για μια μεγάλη οικονομική κρίση στις Ηνωμένες Πολιτείες...
1. Μείωση ΑΕΠ.
Κατά τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους πριν ξεσπάσει ο εμπορικός πόλεμος, το ΑΕΠ των ΗΠΑ συρρικνώθηκε με ετήσιο ρυθμό 0,3%...
Η οικονομική ανάπτυξη των ΗΠΑ επιβραδύνθηκε απότομα το πρώτο τρίμηνο του 2025, καθώς οι επιχειρήσεις έσπευσαν να αποθηκεύσουν αγαθά ενόψει των σαρωτικών δασμολογικών πολιτικών του Προέδρου Trump.
Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της χώρας - η συνολική αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών που παράχθηκαν - συρρικνώθηκε με ετήσιο ρυθμό 0,3%, από την ανάπτυξη 2,4% τους τελευταίους τρεις μήνες του 2024, ανέφερε το Υπουργείο Εμπορίου την Τετάρτη (30/4) στην αρχική του εκτίμηση για το ΑΕΠ.
Πρόκειται για τη χειρότερη τριμηνιαία επίδοση για την οικονομία των ΗΠΑ από τις αρχές του 2022, όταν η οικονομία βρισκόταν σε ανάκαμψη μετά την κατάρρευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID.
Η οικονομία των ΗΠΑ προβλεπόταν να παρουσιάσει ανάπτυξη 0,8% τους πρώτους τρεις μήνες του 2025, σύμφωνα με τη μέση εκτίμηση των οικονομολόγων που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της FactSet.

2. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη καταρρέει απότομα...
Ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης του Conference Board μειώθηκε στις 86 μονάδες σε μηνιαία βάση, μειωμένος κατά 7,9 μονάδες από την προηγούμενη ανάγνωση και κάτω από την εκτίμηση του Dow Jones για 87,7. Ήταν η χαμηλότερη ανάγνωση εδώ και σχεδόν πέντε χρόνια.
Ωστόσο, η εικόνα των συνθηκών επιδεινώθηκε ακόμη περισσότερο.
Ο δείκτης προσδοκιών των CEOs, ο οποίος μετρά τον τρόπο που οι ερωτηθέντες βλέπουν τους επόμενους έξι μήνες, υποχώρησε στο 54,4, σημειώνοντας μείωση 12,5 μονάδων και τη χαμηλότερη ένδειξη από τον Οκτώβριο του 2011. Τα στελέχη δήλωσαν ότι η ένδειξη συνάδει με την εκδήλωση ύφεσης.

3. Σημαντικός αριθμός απολύσεων απολύσεις ανακοινώνονται σχεδόν καθημερινά. Για παράδειγμα, η UPS μόλις ανακοίνωσε ότι θα απολύσει περίπου 20.000 εργαζόμενους...
Η United Parcel Service (UPS) αναμένεται να μειώσει το εργατικό δυναμικό της κατά περίπου 20.000 άτομα κατά τη διάρκεια του 2025, επικαλούμενη «νέους ή αυξημένους δασμούς» και «αλλαγές στις γενικές οικονομικές συνθήκες στις ΗΠΑ ή διεθνώς» για τις περικοπές.
Η UPS ανακοίνωσε τις απολύσεις στις 29 Απριλίου στην ανακοίνωση των κερδών του πρώτου τριμήνου, στην οποία η υπηρεσία παράδοσης δεμάτων δήλωσε ότι είχε ενοποιημένα έσοδα 21,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με 21,7 δισεκατομμύρια δολάρια περίπου την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.
Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι θα κλείσει περίπου 164 εγκαταστάσεις μέχρι το τέλος του έτους.

4. Σύμφωνα με τον εκτελεστικό διευθυντή της εταιρείας διαχείρισης του Λιμένα του Λος Άντζελες, ο όγκος των εισερχόμενων φορτίων θα μειωθεί κατά περισσότερο από 35% την επόμενη εβδομάδα σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν...
Ο Gene Seroka, εκτελεστικός διευθυντής του Λιμένα του Λος Άντζελες, δήλωσε στο CNBC ότι αναμένει ότι ο όγκος των εισερχόμενων φορτίων θα μειωθεί κατά περισσότερο από το ένα τρίτο την επόμενη εβδομάδα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2024.
«Σύμφωνα με το δικό μας δείκτη port optimizer, το οποίο μετρά τις φορτώσεις στην Ασία, θα μειωθούμε λίγο πάνω από 35% την επόμενη εβδομάδα σε σύγκριση με πέρυσι. Και πρόκειται για μια απότομη πτώση του όγκου, καθώς ορισμένοι μεγάλοι Αμερικανοί παίκτες του λιανεπορίου σταματούν όλες τις αποστολές από την Κίνα βάσει των δασμών», δήλωσε ο Seroka.

5. Οι μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν μειωθεί «έως και 60%»...
Σύμφωνα με μια άλλη εκτίμηση, οι κρατήσεις εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς τις ΗΠΑ έχουν μειωθεί έως και 60%, σύμφωνα με την Flexport, μια εταιρεία διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας.
Οι κρατήσεις από άλλα λιμάνια της Ασίας, όπως το Βιετνάμ και η Ταϊλάνδη, έχουν αυξηθεί κατά 5% έως 10%, καθώς ορισμένοι εξαγωγείς επιδιώκουν να επεκτείνουν την παραγωγή εκτός Κίνας για να αποφύγουν τους υψηλούς δασμούς.
Η μείωση των κρατήσεων από την Κίνα έρχεται σε μια περίοδο που συνήθως υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα όσον αφορά τις εισαγωγές των ΗΠΑ.
«Κανονικά θα βλέπαμε αύξηση στις κρατήσεις slots σε όλους τους τομείς, επειδή αυτή είναι η αρχή του έτους», δήλωσε ο Nathan Strang, διευθυντής θαλάσσιων μεταφορών στην Flexport.
«Είναι η στιγμή που αρχίζουν να έρχονται είδη για την επιστροφή στο σχολείο και είδη για το Halloween».


6. H Apollo Global Management προειδοποιεί ότι οι μαζικές απολύσεις στον κλάδο των φορτηγών είναι επικείμενες...
Ο κλάδος των φορτηγών, κρίσιμος για την εφοδιαστική των ΗΠΑ, αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις καθώς οι δασμοί διαταράσσουν το εμπόριο, ιδίως με την Κίνα.
Η απότομη μείωση των ταξιδιών με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα αναμένεται να μειώσει τον όγκο των εμπορευμάτων, μειώνοντας έτσι τη ζήτηση για υπηρεσίες μεταφορών. Οι εισαγωγές αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% του όγκου των μεταφορών στις ΗΠΑ, επομένως η μείωση των εισαγωγών θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στον κλάδο. Με λιγότερα αγαθά προς μεταφορά, οι μεταφορείς θα αντιμετωπίσουν μειωμένο φόρτο εργασίας και υποαξιοποιημένους στόλους, αναγκάζοντάς τους να μειώσουν το κόστος εργασίας.
Η Apollo προβλέπει ότι η εγχώρια δραστηριότητα στις μεταφορές θα επιβραδυνθεί απότομα μέχρι τα μέσα Μαΐου, με πιθανές μαζικές απολύσεις να ακολουθούν καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να διατηρήσουν την οικονομική τους σταθερότητα.

7. Ενα εντυπωσιακό 74% όλων των εργαζομένων στις ΗΠΑ ζουν αυτή τη στιγμή από μισθό σε μισθό...
Η οικονομική ανασφάλεια επιδεινώνει αυτές τις πιέσεις στον χώρο εργασίας, με σχεδόν τα τρία τέταρτα (74%) των εργαζομένων να ζουν από μισθό σε μισθό δήλαδή χωρίς τη δυνατότητα να έχουν αποταμιεύσεις.

8. Οι καθυστερήσεις στα φοιτητικά δάνεια στις ΗΠΑ έχουν εκτοξευθεί σε πρωτοφανή επίπεδα...
Αλλά ακόμη και με αυτό να λαμβάνεται υπόψη, τα στοιχεία της Nelnet δείχνουν μια αύξηση στις καθυστερήσεις σε σύγκριση με πριν από την πανδημία. Ένα εκπληκτικό 15% των δανειοληπτών είναι σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών, κάτι που αναφέρεται στα πιστωτικά γραφεία.
Εάν αυτό το κύμα καθυστερήσεων συνεχιστεί, το Υπουργείο Παιδείας έχει προειδοποιήσει ότι 10 εκατομμύρια δανειολήπτες - σχεδόν το ένα τέταρτο του συνόλου - θα μπορούσαν να βρεθούν σε καθυστέρηση εξυπηρέτησης των υοχρεώσεών τους μέσα σε λίγους μήνες.

9. Σχεδόν το ένα τέταρτο όλων των ενηλίκων στις ΗΠΑ αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή «μη διαχειρίσιμα» επίπεδα χρέους...
Προς τιμήν του Μήνα Οικονομικού Αλφαβητισμού, η Experian προσφέρει μια πιο προσεκτική ματιά στα οικονομικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν πολλοί - και πώς κάποιοι τα ξεπερνούν.
Σχεδόν 1 στους 4 ενήλικες στις ΗΠΑ έχει αυτή τη στιγμή «μη διαχειρίσιμο» χρέος, από την 1η Απριλίου, σύμφωνα με έρευνα σε 1.000 ερωτηθέντες. Το μη διαχειρίσιμο χρέος ορίζεται ως όταν ένα άτομο αναγκάζεται να επιλέξει μεταξύ πληρωμών χρέους και βασικών αναγκών.

Ζούμε σε έναν κόσμο οικονομικής δυστοπίας
Τώρα η φούσκα αρχίζει να σκάει και οι άνθρωποι - φυσιολογικά - πανικοβάλλονται.
Ο μόνος τρόπος για να επιστρέψει η οικονομία στο επίπεδο στο οποίο έχουμε συνηθίσει θα ήταν να κάνουμε τα ίδια ανόητα πράγματα που κάνουν οι ηγέτες μας εδώ και δεκαετίες.
Εάν οι πολιτικοί μας στην Ουάσιγκτον δανειστούν και ξοδέψουν τρισεκατομμύρια επιπλέον δολάρια που δεν έχουμε, και αν η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ διοχετεύσει πυρετωδώς ακόμη περισσότερα φρέσκα χρήματα στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, αυτό θα μας αγόραζε λίγο περισσότερο χρόνο.
Αλλά θα έκανε επίσης τα μακροπρόθεσμα προβλήματά μας ακόμη χειρότερα.
Όσο κι αν προσπαθούμε, να ξεφύγουμε η οικονομική πραγματικότητα θα μας προλάβει τελικά.
Και όταν αυτό τελικά συμβεί, θα γίνουμε μάρτυρες μιας κοινωνικής κατάρρευσης που δεν έχουμε ξαναδεί.
www.bankignews.gr
Κατά τα φαινόμενα η χρηματοπιστωτική κρίση του 2008/2009 στις ΗΠΑ και έπειτα η κρίση χρέους στην Ευρωζώνη με πρωταγωνίστρια την Ελλάδα. ήταν μόνο τα πρώτα επεισόδια μιας μεγάλης οικονομικής κατάρρευσης.
Από το 2008, οι πολιτικοί στην Ουάσιγκτον έχουν προσθέσει περίπου 26 τρισεκατομμύρια δολάρια στο εθνικό χρέος, και οι γραφειοκράτες της Fed έχουν διοχετεύσει τρισεκατομμύρια φρέσκα δολάρια στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Η συσσώρευση του μεγαλύτερου βουνού χρέους στην ιστορία του κόσμου έχει επιτρέψει στις ΗΠΑ να ζουν πολύ πέρα από τις δυνατότητές τους.
Σε προσωπικό επίπεδο, αν δανειζόσασταν και ξοδεύατε εκατομμύρια δολάρια που δεν είχατε, θα μπορούσατε επίσης να ζήσετε έναν τρόπο ζωής που δεν σας αξίζει.
Το χρέος είναι εξαιρετικά σαγηνευτικό, επειδή είναι ένας τρόπος να κάνουμε το παρόν πολύ πιο ευχάριστο.
Αλλά υπάρχει πάντα ένα τίμημα που πρέπει να πληρώσουμε στο τέλος – ο λογαρισμός δεν αργεί…
Το 2025, οι κρατικές δαπάνες μειώνονται σε πολλούς τομείς, η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ επιλέγει να μην παρέμβει παρόλο που έχει ξεσπάσει αναταραχή στη Wall Street, η καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώνεται δραματικά, οι πωλήσεις κατοικιών καταρρέουν, οι μαζικές απολύσεις συμβαίνουν σε όλη τη χώρα και τώρα έχει ξεκινήσει ένας παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος.
Σε αυτό το στάδιο, θα πρέπει να είναι προφανές σε όλους ότι αρχής γενομένης από τις ΗΠΑ οδεύουμε προς ένα μεγάλο οικονομικό σοκ.
Τα ακόλουθα είναι 9 σημάδια ότι οι συνθήκες είναι ώριμες για μια μεγάλη οικονομική κρίση στις Ηνωμένες Πολιτείες...
1. Μείωση ΑΕΠ.
Κατά τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους πριν ξεσπάσει ο εμπορικός πόλεμος, το ΑΕΠ των ΗΠΑ συρρικνώθηκε με ετήσιο ρυθμό 0,3%...
Η οικονομική ανάπτυξη των ΗΠΑ επιβραδύνθηκε απότομα το πρώτο τρίμηνο του 2025, καθώς οι επιχειρήσεις έσπευσαν να αποθηκεύσουν αγαθά ενόψει των σαρωτικών δασμολογικών πολιτικών του Προέδρου Trump.
Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της χώρας - η συνολική αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών που παράχθηκαν - συρρικνώθηκε με ετήσιο ρυθμό 0,3%, από την ανάπτυξη 2,4% τους τελευταίους τρεις μήνες του 2024, ανέφερε το Υπουργείο Εμπορίου την Τετάρτη (30/4) στην αρχική του εκτίμηση για το ΑΕΠ.
Πρόκειται για τη χειρότερη τριμηνιαία επίδοση για την οικονομία των ΗΠΑ από τις αρχές του 2022, όταν η οικονομία βρισκόταν σε ανάκαμψη μετά την κατάρρευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID.
Η οικονομία των ΗΠΑ προβλεπόταν να παρουσιάσει ανάπτυξη 0,8% τους πρώτους τρεις μήνες του 2025, σύμφωνα με τη μέση εκτίμηση των οικονομολόγων που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της FactSet.

2. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη καταρρέει απότομα...
Ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης του Conference Board μειώθηκε στις 86 μονάδες σε μηνιαία βάση, μειωμένος κατά 7,9 μονάδες από την προηγούμενη ανάγνωση και κάτω από την εκτίμηση του Dow Jones για 87,7. Ήταν η χαμηλότερη ανάγνωση εδώ και σχεδόν πέντε χρόνια.
Ωστόσο, η εικόνα των συνθηκών επιδεινώθηκε ακόμη περισσότερο.
Ο δείκτης προσδοκιών των CEOs, ο οποίος μετρά τον τρόπο που οι ερωτηθέντες βλέπουν τους επόμενους έξι μήνες, υποχώρησε στο 54,4, σημειώνοντας μείωση 12,5 μονάδων και τη χαμηλότερη ένδειξη από τον Οκτώβριο του 2011. Τα στελέχη δήλωσαν ότι η ένδειξη συνάδει με την εκδήλωση ύφεσης.

3. Σημαντικός αριθμός απολύσεων απολύσεις ανακοινώνονται σχεδόν καθημερινά. Για παράδειγμα, η UPS μόλις ανακοίνωσε ότι θα απολύσει περίπου 20.000 εργαζόμενους...
Η United Parcel Service (UPS) αναμένεται να μειώσει το εργατικό δυναμικό της κατά περίπου 20.000 άτομα κατά τη διάρκεια του 2025, επικαλούμενη «νέους ή αυξημένους δασμούς» και «αλλαγές στις γενικές οικονομικές συνθήκες στις ΗΠΑ ή διεθνώς» για τις περικοπές.
Η UPS ανακοίνωσε τις απολύσεις στις 29 Απριλίου στην ανακοίνωση των κερδών του πρώτου τριμήνου, στην οποία η υπηρεσία παράδοσης δεμάτων δήλωσε ότι είχε ενοποιημένα έσοδα 21,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με 21,7 δισεκατομμύρια δολάρια περίπου την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.
Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι θα κλείσει περίπου 164 εγκαταστάσεις μέχρι το τέλος του έτους.

4. Σύμφωνα με τον εκτελεστικό διευθυντή της εταιρείας διαχείρισης του Λιμένα του Λος Άντζελες, ο όγκος των εισερχόμενων φορτίων θα μειωθεί κατά περισσότερο από 35% την επόμενη εβδομάδα σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν...
Ο Gene Seroka, εκτελεστικός διευθυντής του Λιμένα του Λος Άντζελες, δήλωσε στο CNBC ότι αναμένει ότι ο όγκος των εισερχόμενων φορτίων θα μειωθεί κατά περισσότερο από το ένα τρίτο την επόμενη εβδομάδα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2024.
«Σύμφωνα με το δικό μας δείκτη port optimizer, το οποίο μετρά τις φορτώσεις στην Ασία, θα μειωθούμε λίγο πάνω από 35% την επόμενη εβδομάδα σε σύγκριση με πέρυσι. Και πρόκειται για μια απότομη πτώση του όγκου, καθώς ορισμένοι μεγάλοι Αμερικανοί παίκτες του λιανεπορίου σταματούν όλες τις αποστολές από την Κίνα βάσει των δασμών», δήλωσε ο Seroka.

5. Οι μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν μειωθεί «έως και 60%»...
Σύμφωνα με μια άλλη εκτίμηση, οι κρατήσεις εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς τις ΗΠΑ έχουν μειωθεί έως και 60%, σύμφωνα με την Flexport, μια εταιρεία διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας.
Οι κρατήσεις από άλλα λιμάνια της Ασίας, όπως το Βιετνάμ και η Ταϊλάνδη, έχουν αυξηθεί κατά 5% έως 10%, καθώς ορισμένοι εξαγωγείς επιδιώκουν να επεκτείνουν την παραγωγή εκτός Κίνας για να αποφύγουν τους υψηλούς δασμούς.
Η μείωση των κρατήσεων από την Κίνα έρχεται σε μια περίοδο που συνήθως υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα όσον αφορά τις εισαγωγές των ΗΠΑ.
«Κανονικά θα βλέπαμε αύξηση στις κρατήσεις slots σε όλους τους τομείς, επειδή αυτή είναι η αρχή του έτους», δήλωσε ο Nathan Strang, διευθυντής θαλάσσιων μεταφορών στην Flexport.
«Είναι η στιγμή που αρχίζουν να έρχονται είδη για την επιστροφή στο σχολείο και είδη για το Halloween».

6. H Apollo Global Management προειδοποιεί ότι οι μαζικές απολύσεις στον κλάδο των φορτηγών είναι επικείμενες...
Ο κλάδος των φορτηγών, κρίσιμος για την εφοδιαστική των ΗΠΑ, αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις καθώς οι δασμοί διαταράσσουν το εμπόριο, ιδίως με την Κίνα.
Η απότομη μείωση των ταξιδιών με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα αναμένεται να μειώσει τον όγκο των εμπορευμάτων, μειώνοντας έτσι τη ζήτηση για υπηρεσίες μεταφορών. Οι εισαγωγές αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% του όγκου των μεταφορών στις ΗΠΑ, επομένως η μείωση των εισαγωγών θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στον κλάδο. Με λιγότερα αγαθά προς μεταφορά, οι μεταφορείς θα αντιμετωπίσουν μειωμένο φόρτο εργασίας και υποαξιοποιημένους στόλους, αναγκάζοντάς τους να μειώσουν το κόστος εργασίας.
Η Apollo προβλέπει ότι η εγχώρια δραστηριότητα στις μεταφορές θα επιβραδυνθεί απότομα μέχρι τα μέσα Μαΐου, με πιθανές μαζικές απολύσεις να ακολουθούν καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να διατηρήσουν την οικονομική τους σταθερότητα.
7. Ενα εντυπωσιακό 74% όλων των εργαζομένων στις ΗΠΑ ζουν αυτή τη στιγμή από μισθό σε μισθό...
Η οικονομική ανασφάλεια επιδεινώνει αυτές τις πιέσεις στον χώρο εργασίας, με σχεδόν τα τρία τέταρτα (74%) των εργαζομένων να ζουν από μισθό σε μισθό δήλαδή χωρίς τη δυνατότητα να έχουν αποταμιεύσεις.

8. Οι καθυστερήσεις στα φοιτητικά δάνεια στις ΗΠΑ έχουν εκτοξευθεί σε πρωτοφανή επίπεδα...
Αλλά ακόμη και με αυτό να λαμβάνεται υπόψη, τα στοιχεία της Nelnet δείχνουν μια αύξηση στις καθυστερήσεις σε σύγκριση με πριν από την πανδημία. Ένα εκπληκτικό 15% των δανειοληπτών είναι σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών, κάτι που αναφέρεται στα πιστωτικά γραφεία.
Εάν αυτό το κύμα καθυστερήσεων συνεχιστεί, το Υπουργείο Παιδείας έχει προειδοποιήσει ότι 10 εκατομμύρια δανειολήπτες - σχεδόν το ένα τέταρτο του συνόλου - θα μπορούσαν να βρεθούν σε καθυστέρηση εξυπηρέτησης των υοχρεώσεών τους μέσα σε λίγους μήνες.
9. Σχεδόν το ένα τέταρτο όλων των ενηλίκων στις ΗΠΑ αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή «μη διαχειρίσιμα» επίπεδα χρέους...
Προς τιμήν του Μήνα Οικονομικού Αλφαβητισμού, η Experian προσφέρει μια πιο προσεκτική ματιά στα οικονομικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν πολλοί - και πώς κάποιοι τα ξεπερνούν.
Σχεδόν 1 στους 4 ενήλικες στις ΗΠΑ έχει αυτή τη στιγμή «μη διαχειρίσιμο» χρέος, από την 1η Απριλίου, σύμφωνα με έρευνα σε 1.000 ερωτηθέντες. Το μη διαχειρίσιμο χρέος ορίζεται ως όταν ένα άτομο αναγκάζεται να επιλέξει μεταξύ πληρωμών χρέους και βασικών αναγκών.

Ζούμε σε έναν κόσμο οικονομικής δυστοπίας
Τώρα η φούσκα αρχίζει να σκάει και οι άνθρωποι - φυσιολογικά - πανικοβάλλονται.
Ο μόνος τρόπος για να επιστρέψει η οικονομία στο επίπεδο στο οποίο έχουμε συνηθίσει θα ήταν να κάνουμε τα ίδια ανόητα πράγματα που κάνουν οι ηγέτες μας εδώ και δεκαετίες.
Εάν οι πολιτικοί μας στην Ουάσιγκτον δανειστούν και ξοδέψουν τρισεκατομμύρια επιπλέον δολάρια που δεν έχουμε, και αν η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ διοχετεύσει πυρετωδώς ακόμη περισσότερα φρέσκα χρήματα στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, αυτό θα μας αγόραζε λίγο περισσότερο χρόνο.
Αλλά θα έκανε επίσης τα μακροπρόθεσμα προβλήματά μας ακόμη χειρότερα.
Όσο κι αν προσπαθούμε, να ξεφύγουμε η οικονομική πραγματικότητα θα μας προλάβει τελικά.
Και όταν αυτό τελικά συμβεί, θα γίνουμε μάρτυρες μιας κοινωνικής κατάρρευσης που δεν έχουμε ξαναδεί.
www.bankignews.gr
Σχόλια αναγνωστών