Οι ατέλειες της νέας πλατφόρμα e-katanalotis
Ένα νέο «όπλο» κατά της ακριβείας θέτει σε εφαρμογή το υπουργείο Ανάπτυξης αλλά είναι «άσφαιρο» αφού η διαφημιζόμενη πλατφόρμα https://e-katanalotis.gov.gr βγήκε στην …κυκλοφορία του διαδικτύου ημιτελής.
Πάντως ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Σκρέκας χθες το πρωί ήταν φιλοξενούμενος στην εκπομπή «Αταίριαστοι» του τηλεοπτικού σταθμού Skai TV για να προβάλει τη νέα πλατφόρμα αλλά η αναζήτηση από το ένα σούπερ μάρκετ στο άλλο θα κοστίσει σε βενζίνη είπαν οι παρουσιαστές.
Η νέα «αναβαθμισμένη» εφαρμογή δίνει το δικαίωμα να επιλέξεις αρχικά ένα προϊόν να το προσθέσει στο καλάθι και άμεσα ο ενδιαφερόμενος να διαπιστώνει ότι το «ίδιο» προϊόν σε ποια τιμή προσφέρεται από τις άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Η αναζήτηση ενός φθηνού προϊόντος σε ένα εικονικό περιβάλλον είναι μια θεωρητική άσκηση η οποία βαθμολογείται με άριστα 10.
Όταν όμως ο καταναλωτής φτιάξει το δικό του εικονικό καλάθι με τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει και πάει στο πεδίο να το υλοποιήσει θα διαπιστώσει ότι όσα έχει καταγράψει δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Το προϊόν στο ράφι ή στο ψυγείο έχει διαφορετική τιμή από αυτή που εντόπισε στην πλατφόρμα https://e-katanalotis.gov.gr.
Επιπλέον ο κωδικός του προϊόντος (product code) δεν ταυτίζεται με το κωδικό του σούπερ μάρκετ της γειτονιάς που έχει σημειώσει και εντοπίζει διαφορετική τιμή. Να σημειωθεί ένα σούπερ μάρκετ της γειτονιάς έχει περιορισμένο αριθμό προϊόντων σε σχέση με ένα μεγαλύτερο κατάστημα της ίδιας αλυσίδας.
Είναι εμφανές ότι το προϊόν που εντόπισε στην ιστοσελίδα είναι πιθανό να μη το βρει στο κατάστημα της γειτονιάς
Ακόμη ο καταναλωτής δεν μπορεί να εγείρει αξιώσεις από την αλυσίδα σε ότι αφορά την τιμή του προϊόντος όταν το product code της πλατφόρμας δεν ταυτίζεται με το product code που είναι στο ράφι έτσι χάνεται και το δικαίωμα για τον καταναλωτή να υποστηρίξει παραπλάνηση στον υπεύθυνο του καταστήματος.
Η πλατφόρμα αξιολογεί λανθασμένα τις αλυσίδες
Στελέχη της λιανεμπορίου λένε ότι η νέα πλατφόρμα αντιστρατεύεται τη φιλοσοφία της αγοράς καθώς ένα σούπερ μάρκετ δεν στηρίζεται σε ένα φθηνό προϊόν αλλά στο σύνολο των κωδικών που διαθέτει και πόσα από αυτά είναι στο μέσο όρο της αγοράς ή κινούνται πιο χαμηλά ή πιο ψηλά.
Όλες οι αλυσίδες διαθέτουν ένα μείγμα προϊόντων που οι τιμές τους σε σύγκριση με άλλη αλυσίδα είναι ακριβότερη ή φθηνότερη και πόσο;
Η πλατφόρμα σύγκρισης τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης στο στάδιο της αναζήτησης του πιο φθηνού ή πιο ακριβού προϊόντος από τους καταναλωτές δημιουργεί λανθασμένη εικόνα διότι αναδεικνύεται το πιο φθηνό ή πιο ακριβό κατάστημα .
Το υπουργείο Ανάπτυξης αποκρύπτει την πορεία των τιμών.
Η βασική λειτουργία της ιστοσελίδας https://e-katanalotis.gov.gr/ είναι η σύγκριση τιμών ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά ο υπουργός Κώστας Σκρέκας δεν επέτρεψε στην εφαρμογή να δείχνει την πορεία των τιμών μέσα στο χρόνο.
Δηλαδή στις 30 Απριλίου η τιμή ενός προϊόντος είναι 6 ευρώ αλλά οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να παρακολουθούν διαχρονικά την τιμή του προϊόντος.
Ο υπουργός θεώρησε ότι είναι περιττή η σχετική πληροφορία για τους καταναλωτές ενώ ο ίδιος ισχυρίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων μειώνονται αλλά δεν επιτρέπει να βλέπουμε την πορεία τους στην πλατφόρμα.
Το υπουργείο Ανάπτυξης λέει σχεδόν ότι η … νέα πλατφόρμα είναι όλα τα λεφτά
Η πλήρως αναβαθμισμένη νέα πλατφόρμα e-Καταναλωτής είναι από σήμερα διαθέσιμη σε όλους τους καταναλωτές, χρήστες του Διαδικτύου.
Ένα εξαιρετικά χρήσιμο και εύχρηστο εργαλείο ώστε να μπορούν όλοι να συγκρίνουν τιμές, να δημιουργήσουν το δικό τους καλάθι με τα προϊόντα που επιθυμούν και να κάνουν τις αγορές τους, με το χαμηλότερο κόστος, από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ που τα προσφέρει.
Η πλατφόρμα παρέχει στον καταναλωτή τη δυνατότητα διαφανούς σύγκρισης τιμών σε -επί του παρόντος- 3.000 βασικά και ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά, μέσα σε ελάχιστο χρόνο.
Ακολούθως δίνεται η δυνατότητα ανεύρεσης του φθηνότερου καλαθιού με κριτήριο τις τιμές και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Μέσω του χάρτη που υπάρχει στην πλατφόρμα, ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα να ελέγξει όλα τα σούπερ μάρκετ που βρίσκονται πλησίον του τόπου διαμονής του, πριν ξεκινήσει τις αγορές.
Με αυτόν τον τρόπο, εκτός από χρήματα, εξοικονομεί και χρόνο.
Η πηγή άντλησης των τιμών των προϊόντων είναι το κεντρικό eshop κάθε αλυσίδας και ενδεχομένως να υπάρχουν μικρές αποκλίσεις σε σχέση με το φυσικό κατάστημα. Οι τιμές ενημερώνονται καθημερινά στις 10:00.
Μέσα σε λίγα 24ωρα θα είναι ολοκληρωμένες και οι εκδόσεις για κινητά και tablets.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η Κυβέρνηση βρίσκεται με κάθε διαθέσιμο εργαλείο στο πλευρό των νοικοκυριών.
Η αναβάθμιση της πλατφόρμας, e-Καταναλωτής παρέχει ακόμα περισσότερες δυνατότητες και επιλογές.
Ο καταναλωτής μπορεί να δημιουργήσει το δικό του καλάθι προϊόντων, να συγκρίνει τις τιμές σε ελάχιστο χρόνο, να επιλέξει αλυσίδα και να προχωρήσει στην πιο συμφέρουσα, Συνεχίζουμε τις δραστικές παρεμβάσεις, παρέχοντας νέα εργαλεία και βελτιστοποιώντας τα διαθέσιμα, με κύριο γνώμονα την προστασία, τη βοήθεια στον καταναλωτή, την ενίσχυση της διαφάνειας και την τόνωση του υγιούς ανταγωνισμού προς όφελος των καταναλωτών. Θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε με κάθε τρόπο και με όλες μας τις δυνάμεις δίπλα σε όλους τους πολίτες».
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Πάντως ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Σκρέκας χθες το πρωί ήταν φιλοξενούμενος στην εκπομπή «Αταίριαστοι» του τηλεοπτικού σταθμού Skai TV για να προβάλει τη νέα πλατφόρμα αλλά η αναζήτηση από το ένα σούπερ μάρκετ στο άλλο θα κοστίσει σε βενζίνη είπαν οι παρουσιαστές.
Η νέα «αναβαθμισμένη» εφαρμογή δίνει το δικαίωμα να επιλέξεις αρχικά ένα προϊόν να το προσθέσει στο καλάθι και άμεσα ο ενδιαφερόμενος να διαπιστώνει ότι το «ίδιο» προϊόν σε ποια τιμή προσφέρεται από τις άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Η αναζήτηση ενός φθηνού προϊόντος σε ένα εικονικό περιβάλλον είναι μια θεωρητική άσκηση η οποία βαθμολογείται με άριστα 10.
Όταν όμως ο καταναλωτής φτιάξει το δικό του εικονικό καλάθι με τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει και πάει στο πεδίο να το υλοποιήσει θα διαπιστώσει ότι όσα έχει καταγράψει δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Το προϊόν στο ράφι ή στο ψυγείο έχει διαφορετική τιμή από αυτή που εντόπισε στην πλατφόρμα https://e-katanalotis.gov.gr.
Επιπλέον ο κωδικός του προϊόντος (product code) δεν ταυτίζεται με το κωδικό του σούπερ μάρκετ της γειτονιάς που έχει σημειώσει και εντοπίζει διαφορετική τιμή. Να σημειωθεί ένα σούπερ μάρκετ της γειτονιάς έχει περιορισμένο αριθμό προϊόντων σε σχέση με ένα μεγαλύτερο κατάστημα της ίδιας αλυσίδας.
Είναι εμφανές ότι το προϊόν που εντόπισε στην ιστοσελίδα είναι πιθανό να μη το βρει στο κατάστημα της γειτονιάς
Ακόμη ο καταναλωτής δεν μπορεί να εγείρει αξιώσεις από την αλυσίδα σε ότι αφορά την τιμή του προϊόντος όταν το product code της πλατφόρμας δεν ταυτίζεται με το product code που είναι στο ράφι έτσι χάνεται και το δικαίωμα για τον καταναλωτή να υποστηρίξει παραπλάνηση στον υπεύθυνο του καταστήματος.
Η πλατφόρμα αξιολογεί λανθασμένα τις αλυσίδες
Στελέχη της λιανεμπορίου λένε ότι η νέα πλατφόρμα αντιστρατεύεται τη φιλοσοφία της αγοράς καθώς ένα σούπερ μάρκετ δεν στηρίζεται σε ένα φθηνό προϊόν αλλά στο σύνολο των κωδικών που διαθέτει και πόσα από αυτά είναι στο μέσο όρο της αγοράς ή κινούνται πιο χαμηλά ή πιο ψηλά.
Όλες οι αλυσίδες διαθέτουν ένα μείγμα προϊόντων που οι τιμές τους σε σύγκριση με άλλη αλυσίδα είναι ακριβότερη ή φθηνότερη και πόσο;
Η πλατφόρμα σύγκρισης τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης στο στάδιο της αναζήτησης του πιο φθηνού ή πιο ακριβού προϊόντος από τους καταναλωτές δημιουργεί λανθασμένη εικόνα διότι αναδεικνύεται το πιο φθηνό ή πιο ακριβό κατάστημα .
Το υπουργείο Ανάπτυξης αποκρύπτει την πορεία των τιμών.
Η βασική λειτουργία της ιστοσελίδας https://e-katanalotis.gov.gr/ είναι η σύγκριση τιμών ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά ο υπουργός Κώστας Σκρέκας δεν επέτρεψε στην εφαρμογή να δείχνει την πορεία των τιμών μέσα στο χρόνο.
Δηλαδή στις 30 Απριλίου η τιμή ενός προϊόντος είναι 6 ευρώ αλλά οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να παρακολουθούν διαχρονικά την τιμή του προϊόντος.
Ο υπουργός θεώρησε ότι είναι περιττή η σχετική πληροφορία για τους καταναλωτές ενώ ο ίδιος ισχυρίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων μειώνονται αλλά δεν επιτρέπει να βλέπουμε την πορεία τους στην πλατφόρμα.
Το υπουργείο Ανάπτυξης λέει σχεδόν ότι η … νέα πλατφόρμα είναι όλα τα λεφτά
Η πλήρως αναβαθμισμένη νέα πλατφόρμα e-Καταναλωτής είναι από σήμερα διαθέσιμη σε όλους τους καταναλωτές, χρήστες του Διαδικτύου.
Ένα εξαιρετικά χρήσιμο και εύχρηστο εργαλείο ώστε να μπορούν όλοι να συγκρίνουν τιμές, να δημιουργήσουν το δικό τους καλάθι με τα προϊόντα που επιθυμούν και να κάνουν τις αγορές τους, με το χαμηλότερο κόστος, από την αλυσίδα σούπερ μάρκετ που τα προσφέρει.
Η πλατφόρμα παρέχει στον καταναλωτή τη δυνατότητα διαφανούς σύγκρισης τιμών σε -επί του παρόντος- 3.000 βασικά και ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά, μέσα σε ελάχιστο χρόνο.
Ακολούθως δίνεται η δυνατότητα ανεύρεσης του φθηνότερου καλαθιού με κριτήριο τις τιμές και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Μέσω του χάρτη που υπάρχει στην πλατφόρμα, ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα να ελέγξει όλα τα σούπερ μάρκετ που βρίσκονται πλησίον του τόπου διαμονής του, πριν ξεκινήσει τις αγορές.
Με αυτόν τον τρόπο, εκτός από χρήματα, εξοικονομεί και χρόνο.
Η πηγή άντλησης των τιμών των προϊόντων είναι το κεντρικό eshop κάθε αλυσίδας και ενδεχομένως να υπάρχουν μικρές αποκλίσεις σε σχέση με το φυσικό κατάστημα. Οι τιμές ενημερώνονται καθημερινά στις 10:00.
Μέσα σε λίγα 24ωρα θα είναι ολοκληρωμένες και οι εκδόσεις για κινητά και tablets.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η Κυβέρνηση βρίσκεται με κάθε διαθέσιμο εργαλείο στο πλευρό των νοικοκυριών.
Η αναβάθμιση της πλατφόρμας, e-Καταναλωτής παρέχει ακόμα περισσότερες δυνατότητες και επιλογές.
Ο καταναλωτής μπορεί να δημιουργήσει το δικό του καλάθι προϊόντων, να συγκρίνει τις τιμές σε ελάχιστο χρόνο, να επιλέξει αλυσίδα και να προχωρήσει στην πιο συμφέρουσα, Συνεχίζουμε τις δραστικές παρεμβάσεις, παρέχοντας νέα εργαλεία και βελτιστοποιώντας τα διαθέσιμα, με κύριο γνώμονα την προστασία, τη βοήθεια στον καταναλωτή, την ενίσχυση της διαφάνειας και την τόνωση του υγιούς ανταγωνισμού προς όφελος των καταναλωτών. Θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε με κάθε τρόπο και με όλες μας τις δυνάμεις δίπλα σε όλους τους πολίτες».
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών