Παραπλανητικές επιστολές έστελνε η Lloyds (τράπεζα) προτείνοντας στους πελάτες της να ανανεώσουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια για να τους πείσουν να ανανεώσουν στους ίδιους.
Η Lloyds Bank General Insurance - ένα γκρουπ που περιλαμβάνει τους Lloyds Bank, την Halifax General Insurance και την St Andrew's Insurance - υπέστη πρόστιμο άνω των 90,6 εκατομμυρίων στερλινών λόγω του παραπλανητικού τρόπου με τον οποίο χειρίστηκε τις ανανεώσεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων των πελατών της.
Όλα ξεκίνησαν από τις επιστολές που ξεκίνησαν να στέλνουν οι εταιρείες του ομίλου Lloyds στους υφιστάμενους ασφαλισμένους, λίγο πριν την να λήξει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο κατοικίας τους.
Υπόσχονταν μόνο
Η τακτική της Lloyds όμως αποκαλύφθηκε όταν η Εποπτική Αρχή για τα Χρηματοοικονομικά (FCA) εντόπισε ότι επιστολές ήταν παραπλανητικές. Οι επιστολές υπόσχονταν ανταγωνιστικές τιμές.
Οι Εποπτικές Αρχές κατά την έρευνα τους διαπίστωσαν ότι οι πολιτικές των ασφαλιστηρίων συμβολαίων που ανανεώθηκαν δεν στηρίχτηκαν στο περιεχόμενο των προτάσεων των επιστολών και ότι η γλώσσα που χρησιμοποίησαν οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν ήταν παρά ανακριβής.
Επί πλέον λόγω των δελεαστικών προτάσεων, οι εννέα από τους δέκα πελάτες προχώρησαν σε ανανέωση του συμβολαίου τους αντί να ψάξουν να βρουν άλλη ασφαλιστική.
Οι επιστολές με τις ανακριβείς προτάσεις δεν εστάλησαν, άπαξ ή για μικρό χρονικό διάστημα, τουναντίον, τις χρησιμοποιούσαν οι εταιρείες για οκτώ συνεχή χρόνια, συγκεκριμένα στο διάστημα μεταξύ 2009 – 2017.
Απεστάλησαν εννέα εκατομμύρια επιστολές με τον ίδιο στόχο και το ίδιο περιεχόμενο.
Επισημαίνεται ότι ο ίδιος ο Όμιλος Lloyds είχε αρχίσει να αφαιρεί τη διατύπωση «ανταγωνιστική τιμή» από τις πολιτικές του ούτως, ωστόσο α αριθμός των επιστολών που έφυγαν ήταν τεράστιος.
Η έκπτωση που δεν έγινε
Σε πεντακόσιες χιλιάδες έδωσαν οι ασφαλιστικές την υπόσχεση ότι θα λάβουν έκπτωση λόγω πιστότητας ή γιατί ήταν πελάτες με μεγάλη αξία..
Ωστόσο ποτέ κανείς δεν πήρε χαμηλότερο ασφάλιστρο όπως προκύπτει από τους ελέγχους των Εποπτικών Αρχών.
Οι Αρχές διερεύνησαν ακόμα και την πιθανότητα οι ασφαλιστικές να σχεδίαζαν να δώσουν κάποια έκπτωση στο μέλλον, ωστόσο οι έρευνες αποκάλυψαν ότι δεν υπήρχε τέτοια πρόθεση.
Η τακτική αυτή εξακολούθησε να εφαρμόζεται προς τους ίδιους πελάτες κατά την λήξη των συμβολαίων τους.
Αυτή την στιγμή μεταξύ άλλων η διαδικασία αποζημίωσης πελατών είναι εν εξελίξει.
Εχουν μέχρι στιγμής πραγματοποιηθεί αποζημιώσεις ύψους 13,5 εκατομμυρίων στερλινών 350.000 πελάτες που πιστεύεται ότι όφειλαν να έχουν πάρει έκπτωση στα ασφάλιστρα.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Πρόστιμο 90,6 εκ. σε ασφαλιστικές για υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα
Αυτή τη στιγμή η διαδικασία αποζημίωσης πελατών είναι εν εξελίξει
Σχόλια αναγνωστών