Οι αερομεταφορείς που εξαρτώνται από τους αντασφαλιστές ήρθαν αντιμέτωποι με τεράστιες αυξήσεις, και μειωμένες καλύψεις
Οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα δεν έχουν προηγούμενο, ενώ οι καλύψεις δέχθηκαν μεγάλη μείωση.
Οι αερομεταφορείς που εξαρτώνται από τους αντασφαλιστές ήρθαν αντιμέτωποι με τεράστιες αυξήσεις, και μειωμένες καλύψεις. Η κατάσταση μυρίζει μπαρούτι, αν δεν επιλυθούν οι διαφωνίες που έχουν προκύψει μεταξύ των αντασφαλιστών και των αερομεταφορέων στο τομέα του leasing από τον ρωσοουκρανικό πόλεμο.
Σύμφωνα με την ΑΟΝ οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα ήταν τεράστιες, ενώ οι καλύψεις πολύ περιορισμένες.
Η απάντηση στα τεράστια ποσά που κλήθηκαν να πληρώσουν οι αερομεταφορείς για να μπορέσουν να ασφαλιστούν βρίσκεται στο ό,τι κλάδος των αερομεταφορών βαδίζει σε άγνωστα και δύσκολα μονοπάτια και ό,τι μετά από ένα χρόνο δεν έχει δοθεί λύση στα προβλήματα που προέκυψαν από τον ρώσο-ουκρανικό πόλεμο, με αποτέλεσμα το μάρμαρο να το πληρώνουν τώρα όλοι οι αερομεταφορείς.
Από την τροπή που θα πάρουν οι ζημιές που θα προέλθουν από τον πόλεμο εξαρτάται και το, αν οι αερομεταφορείς παραμείνουν ή όχι σε στενωπό όλο το 2023. Στην περίπτωση που οι ζημιές πάρουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις, οι αντασφαλιστές θα μειώσουν περαιτέρω το capacity, αυξάνοντας τα επίπεδα διακράτησης σε ορισμένους αερομεταφορείς στις επόμενες ανανεώσεις συμβολαίων.
Αναλυτές του κλάδου των αερομεταφορών αναφέρουν πως, ενώ το capacity ήταν επαρκές σε μέσους όρους στις αρχές του έτους, αυξήσεις μεγάλες υπήρξαν στις ανανεώσεις των αντασφαλιστικών Excess of loss –υπερβάλλουσες ζημιές. Οι αντασφαλιστές για τις αερομεταφορές αποκλείουν πλέον τους κινδύνους πολέμου, εκτός των εξειδικευμένων αντασφαλιστών που καλύπτουν κινδύνους πολέμου αν και πάλι και για την αντασφαλιστική αγορά πολέμου το capacity ήταν περιορισμένο.
Οι αερομεταφορείς εξαρτώνται από τους αντασφαλιστές
Οι (αντ)ασφαλιστικές έχουν να αντιμετωπίσουν ιστορικές απώλειες από τον ρωσό-ουκρανικό πόλεμο με την πλειοψηφία των απωλειών να βαρύνει την αγορά αντασφάλισης, καθώς οι αερομεταφορές είναι ένας τομέας που περίπου το 80% των δραστηριοτήτων που χρειάζονται ασφάλιση το εκχωρεί σε αντασφαλιστές. Επίσης σε εκκρεμότητα βρίσκονται ακόμα οι μηνυτήριες αναφορές που έχουν καταθέσει σε βάρος των αντασφαλιστών οι αερομεταφορείς στο τομέα του leasing.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα νέα αντασφαλιστικά κεφάλαια με έδρα τις Βερμούδες μπήκαν στην αγορά με στόχο να απεγκλωβίσουν τους αερομεταφορείς και τις συμφωνίες leasing από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν λόγω του πολέμου. Ο παγκόσμιος διαχειριστής εναλλακτικών επενδυτικών κεφαλαίων με κύριο αντικείμενο τις αερομεταφορές, η Castlelake, L.P., ίδρυσε την Itasca Re Limited στις Βερμούδες, μια νέα εταιρεία αντασφάλισης με στόχο την παροχή ασφάλισης μέσω χρηματοδότησης, τόσο σε αγοραστές όσο και σε ιδιοκτήτες περιουσιακών στοιχείων εμπορικών αεροσκαφών.
Ελ. Ερμ
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών