Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

2014-2023: Δέκα χρόνια παραλυσίας στον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων

2014-2023: Δέκα χρόνια παραλυσίας στον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων
Τα πέντε Υπουργεία που υπέγραψαν το … τίποτα
Σχετικά Άρθρα
Δέκα χρόνια ο μηχανισμός εντοπισμού των ανασφάλιστων δεν μπορεί να δουλέψει, τα ανασφάλιστα παραμένουν και κανείς δεν τα πειράζει.
Ο ισχύς του Νόμου 4286/2014 ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2014.
Δέκα σχεδόν χρόνια πριν με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δηµόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, που δημοσιεύεται στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως με το νόμο 4286/2014 ρυθμίζεται κάθε, όπως είχαν οι τότε υπουργοί ανακοινώσει κάθε λεπτομέρεια που ήταν αναγκαία για την εφαρμογή της νομοθεσίας περί ανασφάλιστων οχημάτων.

Βαρύτατες οι ποινές

Σε παράγραφο του το άρθρο 5 έλεγε πως σε περίπτωση κυκλοφορίας οχήµατος, χωρίς την κατά το άρθρο 2 ασφαλιστική κάλυψη, επιβάλλονται, πέραν των αναγραφόµενων στο άρθρο 12 ποινών, και οι παρακάτω διοικητικές κυρώσεις, µε πράξη της αστυνοµικής αρχής:
αα) Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για έξι (6) µήνες.
ββ) Αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας µετά των κρατικών πινακίδων του οχήµατος για έξι (6) µήνες και επί εµπλοκής του σε ατύχηµα για δύο (2) χρόνια. Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας µετά την παρέλευση των ανωτέρω περιόδων απαιτείται η προσκόµιση από τον ενδιαφερόµενο του σχετικού συµβολαίου ασφάλισης.
γγ) Χρηµατικό πρόστιµο στον κύριο ή κάτοχο του οχήµατος και στον οδηγό αυτού, υπέρ του κατά το άρθρο 16 του κ.ν. 489/1976 Επικουρικού Κεφαλαίου ίσο µε χίλια (1.000) ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δηµόσιας  χρήσης, πεντακόσια (500) ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήµατα κάθε φύσης και διακόσια πενήντα (250)ευρώ για τα δίκυκλα. Και σε περίπτωση που ο οδηγός του οχήµατος είναι ο κύριος ή κάτοχος αυτού επιβάλλεται ένα µόνο πρόστιµο.

Σιωπή με τον μηχανισμό ηλεκτρονικής διασταύρωσης

Ο μηχανισμός εντοπισμού και ηλεκτρονικής διασταύρωσης των ανασφάλιστων κάθε χρόνο διορθώνει τις ατέλειες που απαιτείται εδώ και δέκα χρόνια, είναι έτοιμος σύμφωνα με κυβερνητικές εξαγγελίες ενώ στο παρά πέντε δεν δουλεύει. Ωστόσο, κανείς από τα υπουργεία δεν φαίνεται να θέλει να εξηγήσει τι συμβαίνει και η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει την νομοθεσία.
Τα ανασφάλιστα οχήματα στους δρόμους της Ελλάδας μπορεί και να ξεπερνούν τα 500.000 παρά τις βαριές ποινές που επιβάλλει ο νόμος. Ο κυριότερος λόγος που παραμένουν και κυκλοφορούν ανασφάλιστα είναι για τι ο νόμος υπάρχει, αλλά δεν εφαρμόζεται. Η τροχαία διεξάγει επιτόπιους ελέγχους μόνο όταν πάρει σήμα και τελευταία μία δύο φορές το χρόνο και, αν.

Δύο περιπτώσεις για όσους κυκλοφορούν ασφαλισμένοι

Οι ασφαλιστικές  και το Επικουρικό Ταμείο Αυτοκινήτου επωμιζόμενοι το κόστος της ζημιάς από ανασφάλιστο όχημα αυξάνουν τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου μεταφέροντας το κόστος στους ασφαλισμένου ενώ ο οδηγός αυτοκινήτου που θα προσκρούσει με ανασφάλιστο θα αντιμετωπίσει ένα κυκεώνα διεκπεραιώσεων μέχρι να αποζημιωθεί.

Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης