Οι ψεύτικες υποσχέσεις των αρμόδιων Υπουργείων
Καμία πρόοδος δεν έχει γίνει με τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν ελεύθερα με τις ‘ευλογίες’ της Πολιτείας στους δρόμους.
Τριακόσιες εξήντα πέντε ημέρες πέρασαν από την ημέρα που οι εκπρόσωποι των Επιτροπών της ΕΑΕΕ στην Υδρα διαβεβαίωναν ότι «μέσα στις επόμενες εβδομάδες, το αργότερο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023, η κυβέρνηση και τα υπουργεία ψηφιακής Μεταρρύθμισης και Υποδομών και Μεταφορών θα έδιναν οριστικό τέλος στη γάγγραινα.
Είχαν προηγηθεί οι υποσχέσεις των υπουργείων. Το BN, τότε, μετέφερε τις δηλώσεις των εκπροσώπων της ΕΑΕΕ για την οριστική λύση του προβλήματος, ωστόσο αμφισβητώντας τις πραγματικές προθέσεις των υπουργείων.
Μάιος 2023 – Μάιος 2024
Ένα χρόνο μετά και περίπου 15 χρόνια από την έναρξη του προβλήματος, τα ανασφάλιστα οχήματα συνεχίζουν να κυκλοφορούν ελεύθερα ενώ κανείς δεν ξέρει πόσες χιλιάδες οχήματα είναι.
Στο πλαίσιο αυτό η ΕΑΕΕ επανέρχεται στο θέμα και δηλώνει: Με γνώμονα την ανάγκη αναβάθμισης των παρεχόμενων προς τους πολίτες, η ΕΑΕΕ ανέπτυξε και προώθησε αναλυτική πρόταση προς τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών& Μεταφορών, ζητώντας από την Πολιτεία να δώσει στις ασφαλιστικές εταιρίες άμεση ηλεκτρονική πρόσβαση στο ηλεκτρονικό αρχείο του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών με στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας και των τεχνικών χαρακτηριστικών οχήματος.
Η Ευρώπη εφαρμόζει το σύστημα άνευ νομικών κωλυμάτων
Η προτεινόμενη από την ΕΑΕΕ συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα εφαρμόζεται ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες (Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Σουηδία, Δανία, Τσεχία, Κύπρος κ.α.) και δεν παρουσιάζει νομικό κώλυμα, καθώς τα δεδομένα που ζητούνται από την Πολιτεία (στοιχεία άδειας κυκλοφορίας και τεχνικά χαρακτηριστικά οχημάτων) είναι απλά δεδομένα και απολύτως αναγκαία για τη σύναψη ασφάλισης οχήματος και την αποζημίωση υλικών ζημιών.
Η πρόσβαση των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στα παραπάνω στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών θα συνδράμει επιπλέον στην εναρμόνιση των στοιχείων καταχώρισης των οχημάτων στα αρχεία τόσο της Πολιτείας όσο και της ασφαλιστικής αγοράς, διευκολύνοντας τη διασταύρωση των εν λόγω αρχείων για τον έλεγχο της κυκλοφορίας των ανασφάλιστων οχημάτων, αλλά και την αξιόπιστη λειτουργία των ψηφιακών υπηρεσιών της Πολιτείας «Μy Αuto», «Οpen data Οχημάτων» και «Audit-Car», οι οποίες περιλαμβάνουν και στοιχεία ασφάλισης οχημάτων.
Ανακύκλωση υποσχέσεων για λύση το 2024
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΒΝ η ΕΑΕΕ συνεχίζει να πραγματοποιεί συναντήσεις με τα αρμόδια υπουργεία για την διευθέτηση του θέματος, έχοντας προτείνει βελτιώσεις στον ισχύον θεσμικό πλαίσιο και την θέσπιση νέας απλοποιημένης και λειτουργικής διαδικασίας.
Σύμφωνα με την ΕΑΕΕ έχουν γίνει συναντήσεις με εκπροσώπους του γραφείου του πρωθυπουργού, της ΑΑΔΕ και των υπουργείων και αναμένεται η επίλυση του προβλήματος μέσα στο 2024.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Τριακόσιες εξήντα πέντε ημέρες πέρασαν από την ημέρα που οι εκπρόσωποι των Επιτροπών της ΕΑΕΕ στην Υδρα διαβεβαίωναν ότι «μέσα στις επόμενες εβδομάδες, το αργότερο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023, η κυβέρνηση και τα υπουργεία ψηφιακής Μεταρρύθμισης και Υποδομών και Μεταφορών θα έδιναν οριστικό τέλος στη γάγγραινα.
Είχαν προηγηθεί οι υποσχέσεις των υπουργείων. Το BN, τότε, μετέφερε τις δηλώσεις των εκπροσώπων της ΕΑΕΕ για την οριστική λύση του προβλήματος, ωστόσο αμφισβητώντας τις πραγματικές προθέσεις των υπουργείων.
Μάιος 2023 – Μάιος 2024
Ένα χρόνο μετά και περίπου 15 χρόνια από την έναρξη του προβλήματος, τα ανασφάλιστα οχήματα συνεχίζουν να κυκλοφορούν ελεύθερα ενώ κανείς δεν ξέρει πόσες χιλιάδες οχήματα είναι.
Στο πλαίσιο αυτό η ΕΑΕΕ επανέρχεται στο θέμα και δηλώνει: Με γνώμονα την ανάγκη αναβάθμισης των παρεχόμενων προς τους πολίτες, η ΕΑΕΕ ανέπτυξε και προώθησε αναλυτική πρόταση προς τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών& Μεταφορών, ζητώντας από την Πολιτεία να δώσει στις ασφαλιστικές εταιρίες άμεση ηλεκτρονική πρόσβαση στο ηλεκτρονικό αρχείο του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών με στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας και των τεχνικών χαρακτηριστικών οχήματος.
Η Ευρώπη εφαρμόζει το σύστημα άνευ νομικών κωλυμάτων
Η προτεινόμενη από την ΕΑΕΕ συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα εφαρμόζεται ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες (Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Σουηδία, Δανία, Τσεχία, Κύπρος κ.α.) και δεν παρουσιάζει νομικό κώλυμα, καθώς τα δεδομένα που ζητούνται από την Πολιτεία (στοιχεία άδειας κυκλοφορίας και τεχνικά χαρακτηριστικά οχημάτων) είναι απλά δεδομένα και απολύτως αναγκαία για τη σύναψη ασφάλισης οχήματος και την αποζημίωση υλικών ζημιών.
Η πρόσβαση των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στα παραπάνω στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών θα συνδράμει επιπλέον στην εναρμόνιση των στοιχείων καταχώρισης των οχημάτων στα αρχεία τόσο της Πολιτείας όσο και της ασφαλιστικής αγοράς, διευκολύνοντας τη διασταύρωση των εν λόγω αρχείων για τον έλεγχο της κυκλοφορίας των ανασφάλιστων οχημάτων, αλλά και την αξιόπιστη λειτουργία των ψηφιακών υπηρεσιών της Πολιτείας «Μy Αuto», «Οpen data Οχημάτων» και «Audit-Car», οι οποίες περιλαμβάνουν και στοιχεία ασφάλισης οχημάτων.
Ανακύκλωση υποσχέσεων για λύση το 2024
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΒΝ η ΕΑΕΕ συνεχίζει να πραγματοποιεί συναντήσεις με τα αρμόδια υπουργεία για την διευθέτηση του θέματος, έχοντας προτείνει βελτιώσεις στον ισχύον θεσμικό πλαίσιο και την θέσπιση νέας απλοποιημένης και λειτουργικής διαδικασίας.
Σύμφωνα με την ΕΑΕΕ έχουν γίνει συναντήσεις με εκπροσώπους του γραφείου του πρωθυπουργού, της ΑΑΔΕ και των υπουργείων και αναμένεται η επίλυση του προβλήματος μέσα στο 2024.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών