Aπό τις 9 Μαΐου 2022, το Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού ξεκίνησε ένα μοναδικό οδοιπορικό χρηματοοικονομικής γνώσης στα παραμεθόρια νησιά της χώρας μας, με την συνδρομή και την αιγίδα της Γραμματείας Αιγαίου και Νησιώτικης Πολιτικής.
Ένας από τους αρχικούς σκοπούς του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού ήταν η διάχυση της χρηματοοικονομικής γνώσης, κατά το δυνατόν, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και κυρίως στις παραμεθόριες περιοχές.
Αυτός ο σκοπός ξεκίνησε ήδη να υλοποιείται με την συνδρομή και την αιγίδα της Γραμματείας Αιγαίου και Νησιώτικης Πολιτικής, στο πλαίσιο των δράσεων της για την ενίσχυση την Κοινωνικής Συνοχής στο Νησιωτικό Χώρο, όπως έχουν τεθεί σε εφαρμογή από το έτος 2022.
Το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα Χρηματοοικονομικός Αλφαβητισμός και τίτλο «1,2,3…Οικονομία», το οποίο καταρτίστηκε από το Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού, απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 9 - 12 ετών και θα υλοποιηθεί σε σχολεία της Λέσβου, της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου.
Στόχος του προγράμματος είναι η χρηματοοικονομική εκπαίδευση και η χρηματοοικονομική ενδυνάμωση των μαθητών ηλικίας 9 - 12 ετών, μέσω της εξοικείωσης με βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες και όχι μόνο . Στο πλαίσιο του προγράμματος θα διανεμηθεί στους συμμετέχοντες και το βιβλίο του Προέδρου του Ινστιτούτου, Καθηγητή Χρηματοοικονομικής Νικόλαου Δ. Φίλιππα, με τίτλο «Τα χρήματα δεν φυτρώνουν στα δέντρα!».
Στην πρόσκληση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιώτικης Πολιτικής, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Λέσβου και την Διευθύντρια κα Στρατάκη, ανταποκρίθηκαν σχολεία τόσο από τις πρωτεύουσες των νησιών, όσο και από την περιφέρεια αυτών. Ειδικότερα, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί σε 13 Δημοτικά Σχολεία των νήσων Λέσβου, Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου και θα συμμετέχουν συνολικά 346 μαθητές.
Συγκεκριμένα από τα σχολεία της Λέσβου, θα συμμετέχουν, από την περιφέρεια, τα Δημοτικά Σχολεία Μεγαλοχωρίου, Πηγής, Αγιάσου, Παπάδου και Πέτρας, ενώ από τα σχολεία της Μυτιλήνης, το 2ο, 4ο και 10ο Δημοτικό Σχολείο και το Δημοτικό Σχολείο Βαρειάς, με τη συμμετοχή 256 παιδιών συνολικά.
Στο νησί της Λήμνου το πρόγραμμα θα παρουσιαστεί στο Δημοτικό Σχολείο Κοντοπουλίου, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας και στο Δημοτικό Σχολείο Μούδρου, με τη συμμετοχή 87 παιδιών συνολικά. Τέλος, στο νησί του Αγίου Ευστρατίου, το πρόγραμμα θα παρουσιαστεί στους 3 μαθητές του Δημοτικού Σχολείου.
Ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλης Κουτουλάκης δήλωσε: «Η κοινωνική συνοχή, η μείωση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων και η ενδυνάμωση των νησιωτικών πληθυσμών αποτελεί βασικούς τομείς άσκησης πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Το πρόγραμμα του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού όπως και άλλες δράσεις που θα εκκινήσουν το προσεχές διάστημα έρχονται να θεραπεύσουν αυτά τα ζητήματα με παρεμβάσεις για τη στήριξη της γονεϊκότητας, το περιβάλλον και την κοινωνική συνοχή των νησιών μας.»
Ο Πρόεδρος και Ιδρυτής του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού, Καθηγητής Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς Νικόλαος Δ. Φίλιππας δήλωσε: «Σύμφωνα με τις διεθνείς επιστημονικές μελέτες, η σύγχρονη χρηματοοικονομική εκπαίδευση προστατεύει τους πολίτες από κινδύνους όπως η υπερχρέωση, η φτώχεια και ο κοινωνικός αποκλεισμός. Επιπρόσθετα, η χρηματοοικονομική εκπαίδευση ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και την επιχειρηματικότητα των κοινωνιών, συμβάλλει στην αύξηση του πλούτου των πολιτών και δημιουργεί τις βάσεις για την μελλοντική ευημερία τους. Η διάχυση της χρηματοοικονομικής γνώσης σε παραμεθόριες περιοχές της χώρας μας είναι ιδιαίτερης σημασίας, με εθνικούς και κοινωνικούς συμβολισμούς.»
Μερικές μοναδικές φωτογραφίες από την πρώτη συναρπαστική εβδομάδα του προγράμματος από τα σχολεία του Μεγαλοχωρίου (μονοθέσιο), Βαρειάς και Παπάδου.
www.bankingnews.gr
«1,2,3…Οικονομία» - Πρόγραμμα Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού για παιδιά ηλικίας 9 - 12 ετών σε παραμεθόρια νησιά του Αιγαίου
Ένας από τους αρχικούς σκοπούς του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού ήταν η διάχυση της χρηματοοικονομικής γνώσης
Σχόλια αναγνωστών