Περίπου τα δύο πέμπτα του παραγόμενου πετρελαίου διεθνώς, μεταφέρεται δια των θαλασσίων οδών
Αντιμέτωποι με το αποσταθεροποιητικό πρόβλημα της τεράστιας - και αυξανόμενης - πλεονασματικής μεταφορικής δυναμικότητας του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιών βρίσκονται οι εφοπλιστές και πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στον πετρελαϊκό κλάδο, για τους οποίους η μειούμενη ημερήσια υπερπαραγωγή πετρελαίου μάλλον αποτελεί μικρότερης σημασίας πηγή ανησυχίας.
Ως αποτέλεσμα οι ναύλοι για τις τρεις μεγαλύτερες κατηγορίες τάνκερ που υπάρχουν προβλέπεται ότι το 2017 θα είναι ακόμα μικρότεροι σε σύγκριση με το χαμηλό τους εφετινό επίπεδο.
Αυτό αναφέρει σε ρεπορτάζ του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, σύμφωνα με το οποίο ο παγκόσμιος στόλος των τριών μεγαλύτερων κατηγοριών τάνκερ θα έχει αυξηθεί κατά 11% μέχρι το τέλος του 2017, ενώ την ίδια περίοδο η παραγωγή του πετρελαίου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά μόλις 1,3%.
Η αύξηση του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων αποτελεί συνέπεια της τεράστιας διεθνούς παραγωγής πετρελαίου που καταγράφηκε λόγω υψηλών τιμών μέχρι το μέσον του 2014, οι οποίες όμως έκτοτε έχουν καταγράψει πτώση μεγαλύτερη του 50%.
Σύμφωνα με τη Hartland, 137 νέα δεξαμενόπλοια θα παραδοθούν στο τρέχον έτος - μεταξύ άλλων 64 της μεγαλύτερης κατηγορίας (VLCCs) και 38 Suezmax - ενώ το 2017 θα παραδοθούν επιπλέον 148 νέα δεξαμενόπλοια, περιλαμβανομένων 47 VLCCs και 63 Suezmax.
Πρακτικά, αν και το 2017 θα αντληθούν ολόκληρο το έτος 445 εκατ. βαρέλια πετρελαίου περισσότερα σε σύγκριση με το επίπεδο του 2016, η μεταφορική δυναμικότητα των τάνκερ θα αυξηθεί κατά 1,5 δισ. βαρέλια ετησίως.
Επισημαίνεται, ότι περίπου τα δύο πέμπτα του παραγόμενου πετρελαίου διεθνώς, μεταφέρεται δια των θαλασσίων οδών.
Με αυτά τα δεδομένα, δεν προκαλεί εντύπωση η πρόβλεψη ότι ο ημερήσιος ναύλος των VLCCs θα μειωθεί σε 37.750 δολάρια ΗΠΑ, που θα αποτελούσε το χαμηλότερο επίπεδο από το 2014.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, ότι σε ολόκληρο τον κόσμο περίπου 57 VLCCs χρησιμοποιούνται σήμερα ως πλωτές δεξαμενές αποθήκευσης πετρελαίου, λόγω του μεγάλου πλεονάσματος παραγωγής, που έχει γεμίσει τις στεριανές δεξαμενές σε πολλές χώρες.
www.bankingnews.gr
Ως αποτέλεσμα οι ναύλοι για τις τρεις μεγαλύτερες κατηγορίες τάνκερ που υπάρχουν προβλέπεται ότι το 2017 θα είναι ακόμα μικρότεροι σε σύγκριση με το χαμηλό τους εφετινό επίπεδο.
Αυτό αναφέρει σε ρεπορτάζ του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, σύμφωνα με το οποίο ο παγκόσμιος στόλος των τριών μεγαλύτερων κατηγοριών τάνκερ θα έχει αυξηθεί κατά 11% μέχρι το τέλος του 2017, ενώ την ίδια περίοδο η παραγωγή του πετρελαίου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά μόλις 1,3%.
Η αύξηση του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων αποτελεί συνέπεια της τεράστιας διεθνούς παραγωγής πετρελαίου που καταγράφηκε λόγω υψηλών τιμών μέχρι το μέσον του 2014, οι οποίες όμως έκτοτε έχουν καταγράψει πτώση μεγαλύτερη του 50%.
Σύμφωνα με τη Hartland, 137 νέα δεξαμενόπλοια θα παραδοθούν στο τρέχον έτος - μεταξύ άλλων 64 της μεγαλύτερης κατηγορίας (VLCCs) και 38 Suezmax - ενώ το 2017 θα παραδοθούν επιπλέον 148 νέα δεξαμενόπλοια, περιλαμβανομένων 47 VLCCs και 63 Suezmax.
Πρακτικά, αν και το 2017 θα αντληθούν ολόκληρο το έτος 445 εκατ. βαρέλια πετρελαίου περισσότερα σε σύγκριση με το επίπεδο του 2016, η μεταφορική δυναμικότητα των τάνκερ θα αυξηθεί κατά 1,5 δισ. βαρέλια ετησίως.
Επισημαίνεται, ότι περίπου τα δύο πέμπτα του παραγόμενου πετρελαίου διεθνώς, μεταφέρεται δια των θαλασσίων οδών.
Με αυτά τα δεδομένα, δεν προκαλεί εντύπωση η πρόβλεψη ότι ο ημερήσιος ναύλος των VLCCs θα μειωθεί σε 37.750 δολάρια ΗΠΑ, που θα αποτελούσε το χαμηλότερο επίπεδο από το 2014.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, ότι σε ολόκληρο τον κόσμο περίπου 57 VLCCs χρησιμοποιούνται σήμερα ως πλωτές δεξαμενές αποθήκευσης πετρελαίου, λόγω του μεγάλου πλεονάσματος παραγωγής, που έχει γεμίσει τις στεριανές δεξαμενές σε πολλές χώρες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών