Τελευταία Νέα
Διεθνή

Εμπορεύματα 14 δισ. δολαρίων βρίσκονται «εγκλωβισμένα» σε πλοία της χρεοκοπημένης Hanjin

Εμπορεύματα 14 δισ. δολαρίων βρίσκονται «εγκλωβισμένα» σε πλοία της χρεοκοπημένης Hanjin
Η Hanjin εξασφάλισε δικαστική προστασία έναντι των πιστωτών της στη Νότιο Κορέα και στις ΗΠΑ, στις οποίες θα έχει το δικαίωμα εκφόρτωσης σε συγκεκριμένους λιμένες χωρίς κίνδυνο κατάσχεσης των πλοίων της
«Εγκλωβισμένα» εμπορεύματα αξίας 14 δισ. δολαρίων ΗΠΑ (περίπου 12,42 δισ. ευρώ) βρίσκονται αυτή τη στιγμή φορτωμένα σε πλοία της νοτιο-κορεατικής ναυτιλιακής εταιρείας Hanjin, η οποία χρεοκόπησε.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της έγκυρης αμερικανικής εφημερίδος Wall Street Journal (WSJ) που επικαλείται πηγές της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ναυλομεσίτες και πελάτες της Hanjin, οι δυστυχείς ιδιοκτήτες των επηρεαζόμενων εμπορικών φορτίων πασχίζουν να τα ανακτήσουν και να τα αποστείλουν στους πελάτες τους.
Από τη στιγμή που η νοτιο-κορεατική Hanjin Shipping Co - μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων στον κόσμο - υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στην Νότιο Κορέα την περασμένη εβδομάδα, δεκάδες πλοία της εταιρείας έμφορτα με περισσότερα από 500 χιλιάδες εμπορευματο-κιβώτια (containers) αδυνατούν να βρουν λιμάνι να τα δεχτούν για εκφόρτωση, λόγω της αβεβαιότητας αναφορικά με το ποιός θα πληρώσει τα έξοδα ελλιμενισμού, αποθήκευσης των containers και της εκφόρτωσης.
Μάλιστα, κάποια πλοία της Hanjin έχουν κατασχεθεί από πιστωτές της εταιρείας.
Για παράδειγμα, ο νοτιο-κορεατικός τεχνολογικός κολοσσός Samsung - που μεταξύ άλλων κατασκευάζει τα υψηλής τεχνολογίας «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα Galaxy - ανακοίνωσε ότι διαθέτει εμπορεύματα αξίας 38 εκατ. δολαρίων σε πλοία της Hanjin εν πλω σε διεθνή ύδατα.
Μάλιστα, για να καταφέρει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της προς τους πελάτες της για προμήθεια ηλεκτρονικών συσκευών, η Samsung προσανατολίζεται στη ναύλωση 16 αεροσκαφών μεταφοράς φορτίων (cargo planes), λόγω της αναταραχής που έχει προκαλέσει στην εφοδιαστική της αλυσίδα η χρεοκοπία της Hanjin.
Σύμφωνα με την WSJ, περίπου το 95% των παραγόμενων αγαθών παγκοσμίως διακινείται μέσω εμπορευματο-κιβωτίων και η Hanjin διέθετε δι'όλου ευκαταφρόνητο μερίδιο 3,2% της αντίστοιχης παγκόσμιας αγοράς.
Η Hanjin εξασφάλισε δικαστική προστασία έναντι των πιστωτών της στη Νότιο Κορέα και στις ΗΠΑ, στις οποίες θα έχει το δικαίωμα εκφόρτωσης σε συγκεκριμένους λιμένες χωρίς κίνδυνο κατάσχεσης των πλοίων της, όμως ακόμα και έτσι, δεν είναι ξεκάθαρο ποιός θα πληρώνει τα έξοδά της στα συγκεκριμένα λιμάνια.
Ο μεγάλος στόλος της που είναι γεμάτος εμπορευματο-κιβώτια έχει προκαλέσει χάος τους πελάτες της, που προσπαθούν να βρουν τρόπους να πάρουν τα εμπορεύματά τους από τα πλοία της και να τα κινήσουν προς τους προορισμούς τους.
Συνολικά 43 πλοία της Hanjin κατευθύνονται προς τους προγραμματισμένους προορισμούς τους χωρίς να γνωρίζουν αν θα τους επιτραπεί να εκφορτώσουν, ενώ επιπλέον 39 πλοία της εταιρείας περιφέρονται ασκόπως γύρω από λιμάνια που δεν τους επέτρεψαν να εκφορτώσουν ή έχουν αγκυροβολήσει έξω από αυτά.
Οκτώ πλοία της Hanjin κατασχέθηκαν από πιστωτές της, μέχρι στιγμής.
Τα προβλήματα της Hanjin, δημιουργούν σοβαρά ζητήματα και στα πληρώματα των πλοίων της, στα οποία το πόσιμο νερό, τα τρόφιμα και τα καύσιμα λιγοστεύουν χωρίς προοπτική αναπλήρωσής τους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης