Τελευταία Νέα
Διεθνή

BBVA: Το Μεξικό χρειάζεται εκ νέου φορολογική μεταρρύθμιση

BBVA: Το Μεξικό χρειάζεται εκ νέου φορολογική μεταρρύθμιση
Το επίπεδο φορολογικών εσόδων της είναι μακράν το χαμηλότερο από οποιαδήποτε χώρα του ΟΟΣΑ
Το 2019, όποιος κερδίσει τις επόμενες προεδρικές εκλογές, θα είναι αδύνατη η αναβολή φορολογικής μεταρρύθμισης στο Μεξικό.
Αυτό βασικά οφείλεται στο γεγονός ότι, ακόμη και με όσα επιτεύχθηκαν με τη μεταρρύθμιση του 2013, το επίπεδο φορολογικών εσόδων της χώρας είναι πολύ χαμηλό σε σύγκριση με άλλες οικονομίες. Είναι μακράν το χαμηλότερο από οποιαδήποτε χώρα του ΟΟΣΑ.
Τα φορολογικά έσοδα του Μεξικού ανέρχονταν περίπου στο 17% του ΑΕΠ το 2015, το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχουν διαθέσιμα συγκρίσιμα διεθνή στοιχεία, την ώρα που στη Γαλλία το ίδιο ποσοστό είναι 45%, Γερμανία 36%, ΗΠΑ 26%, Ιαπωνία 43%, Ισπανία 34% Και το Ηνωμένο Βασίλειο 33%.
Και το Μεξικό όχι μόνο συγκεντρώνει λιγότερους φόρους από τις αναπτυγμένες χώρες του ΟΟΣΑ, παράλληλα εισπράτει επίσης λιγότερο από άλλες χώρες με παρόμοια ή χαμηλότερα επίπεδα ανάπτυξης. Τα φορολογικά έσοδα ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι λιγότερα από αυτά της Χιλής, του Περού, της Βραζιλίας, της Κολομβίας, της Τουρκίας, του Ισημερινού, της Αργεντινής ή της Βολιβίας, για να αναφέρουμε μερικά παραδείγματα.
Να σημειωθεί ότι η κατάσταση ήταν ακόμη χειρότερη πριν από τη μεταρρύθμιση του 2013, όταν τα φορολογικά έσοδα του Μεξικού ήταν περίπου 10% του ΑΕΠ.
Αυτό το χαμηλό φορολογικό εισόδημα προφανώς μεταφράζεται σε χαμηλές δημόσιες δαπάνες.
Οι κυβερνητικές δαπάνες στο Μεξικό είναι επίσης χαμηλές: η χαμηλότερη από οποιαδήποτε χώρα του ΟΟΣΑ.
Και όπως στην περίπτωση των εσόδων, οι δαπάνες ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι μικρότερες από τις δαπάνες αρκετών χωρών με παρόμοια επίπεδα ανάπτυξης.
Οι κυβερνητικές δαπάνες ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι μικρότερες από 30%, τοποθετώντας το Μεξικό κάτω από τη Βραζιλία, τη Χιλή, την Κολομβία, την Τουρκία, την Αργεντινή, τη Βολιβία, την Ινδία και την Κίνα.
Και αυτά τα χαμηλά επίπεδα δαπανών με τη σειρά τους σημαίνουν ότι δεν επενδύονται αρκετά σε τομείς που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ανάπτυξη, όπως υποδομές, η υγειονομική περίθαλψη και η εκπαίδευση.
Ιδιαίτερη ανησυχία αποτελεί το γεγονός ότι οι δημόσιες επενδύσεις μειώθηκαν τα τελευταία εννέα χρόνια. Το ποσοστό των δημόσιων δαπανών που προορίζονται για επενδύσεις το 2017 θα είναι το χαμηλότερο από το 2006.
Για πρώτη φορά η χώρα θα δαπανήσει περισσότερα για τις συντάξεις παρά για επενδύσεις.
Λιγότερες επενδύσεις θα σημαίνουν χαμηλότερο δυνητικό ρυθμό ανάπτυξης στο μέλλον.
Και με τη σημερινή δημοσιονομική διάρθρωση, υπάρχει πολύ μικρό περιθώριο ελιγμών για να μπορέσει η κυβέρνηση να επενδύσει σε υποδομές, υγειονομική περίθαλψη και εκπαίδευση.
Το 57% των μη πετρελαϊκών εσόδων της κυβέρνησης θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση συντάξεων και εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους.
Και χωρίς θεμελιώδη αλλαγή, τα στοιχεία αυτά θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια.
Για όλους αυτούς τους λόγους η περαιτέρω δημοσιονομική μεταρρύθμιση θα είναι αναπόφευκτη.
Εάν το Μεξικό πρόκειται να επιτύχει υψηλότερα ποσοστά ανάπτυξης, πρέπει να υπάρξει μια νέα δημοσιονομική μεταρρύθμιση που αυξάνει σημαντικά την ικανότητα της κυβέρνησης να εισπράττει φόρους, ώστε να μπορούν να επενδύονται περισσότερα σε υποδομές και ανθρώπινο κεφάλαιο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης