Τελευταία Νέα
Διεθνή

Reuters: Οι Έλληνες καταναλωτές δυσανασχετούν με την απόφαση της κυβέρνησης για Taxibeat

tags :
Reuters: Οι Έλληνες καταναλωτές δυσανασχετούν με την απόφαση της κυβέρνησης για Taxibeat
Η επιβολή μέτρων ελέγχου μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα σε εταιρείες όπως το Taxibeat και η Uber
Στο σχέδιο της κυβέρνηση να επιβάλλει νέους κανόνες στον τρόπο λειτουργίας εφαρμογών για τα ταξί, όπως τα Taxibeat και Uber και τη δυσαρέσκεια που έχει προκαλέσει σε αρκετούς καταναλωτές, αναφέρεται άρθρο του Reuters.
Σύμφωνα με το άρθρο οι καταναλωτές ανησυχούν ότι οι προτάσεις της κυβέρνησης θα έχουν ως αποτέλεσμα να δυσχεράνουν τη λειτουργία των συγκεκριμένων εταιρειών, τις οποίες χρησιμοποιούν για τις καθημερινές μετακινήσεις τους.
«Η Ελλάδα εισέρχεται στη διαμάχη που έχει ξεσπάσει σε αρκετές χώρες μεταξύ ρυθμιστικών αρχών και εταιρειών όπως η Uber, οι οποίες έχουν τεθεί στο στόχαστρο των διεθνών αρχών λόγω και των πιέσεων που ασκούν οι «παραδοσιακές» εταιρείες διαχείρισης ταξί, οι οποίες κάνουν λόγω και για τα εργατικά δικαιώματα.
Η Uber έχει αναγκαστεί να διακόψει τη λειτουργία της σε αρκετές χώρες, όπως οι Δανία και Ουγγαρία και βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με τις βρετανικές αρχές, οι οποίες της αφαίρεσαν την άδεια λειτουργίας στο Λονδίνο.
Το υπουργείο Μεταφορών της Ελλάδας έχει ανακοινώσει σχέδια για τη κατάθεση προσχέδιου νόμου για τον έλεγχο των εφαρμογών που χρησιμοποιούνται για τη χρήση από τους καταναλωτές των ταξί, χωρίς, όμως, να έχει δώσει λεπτομέρειες στη δημοσιότητα για το ποιες είναι οι προθέσεις του.
Η είδηση για τα σχέδια του υπουργείου έχουν, ήδη, προσελκύσει την προσοχή 30.000 ανθρώπων οι οποίοι έχουν υπογράψει, ήδη, έγγραφο στήριξης (petition) το οποίο κυκλοφόρησε το ίδιο το Taxibeat, μέσω του οποίου αντιτίθεται στο νέο νομοσχέδιο.
Σύμφωνα με τα ελληνικά ΜΜΕ στην κυβέρνηση ασκούνται πιέσεις από την ένωση των «παραδοσιακών» οδηγών ταξί, ούτως ώστε να εξαναγκαστούν οι εφαρμογές να υπογράψουν τριετή συμβόλαια με τους οδηγούς ταξί που χρησιμοποιούν.
Με αυτόν τον τρόπο θα μετατραπούν σε «παρόχους μεταφορών» και θα πάψουν να είναι «ενδιάμεσοι» μεταξύ πελατών και οδηγών ταξί.
Αυτό σημαίνει ότι οι εν λόγω εταιρείες θα πρέπει να πληρώσουν για την άδεια των ταξί που χρησιμοποιούνται μέσω αυτών και να υποβληθούν σε πιο σκληρούς κανόνες λειτουργίας αλλά και να έχουν διαφορετικό τρόπο φορολόγησης.
Σημειώνεται ότι το Taxibeat ξεκίνησε να λειτουργεί το 2011 και φέτος εξαγοράστηκε από μονάδα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler, με την επωνυμία του να αλλάζει σε Beat.
Οι Έλληνες δεν χρησιμοποιούν ιδιαίτερα τις υπηρεσίες της Uber.
Όμως σήμερα η Taxibeat που έχει περισσότερους από ένα εκατ. πελάτες και συνεργάζεται με σχεδόν 8.000 ταξί στην Ελλάδας, εκφράζει ανησυχίες ότι η νομοθετική αλλαγή θα επηρεάσει δυσμενώς τη λειτουργία της.
«Αισθάνομαι όπως και οι 30.000 άνθρωποι που υπέγραψαν την έκκληση. Αισθάνομαι θυμό», τόνισε ο Νίκος Δρανδάκης, ιδρυτής της Taxibeat, μιλώντας στο Reuters.
«Προσπαθούν να ελέγξουν την αγορά με τέτοιο τρόπο ώστε, ουσιαστικά, η λειτουργία μας στην Ελλάδα καθίσταται ανέφικτη και εάν όχι ανέφικτη… σε κάθε περίπτωση πολύ δύσκολη», προσθέτει.
Ο κ. Δρανδάκης υποστήριξε ότι η Taxibeat, η οποία παρέχει ανάλογες υπηρεσίες σε Περού και Χιλή, θα κινηθεί δικαστικά ενάντια στις ελληνικές αρχές για παραβίαση των κανόνων ελεύθερου ανταγωνισμού.
Η ελληνική ένωση των οδηγών ταξί, με περίπου 50.000 μέλη, υποστήριξε ότι το σχεδιαζόμενο νομοσχέδιο είναι σε πλήρη ευθυγράμμιση με τα όσα έχει ζητήσει η ίδια, η οποία έχει βρεθεί αντιμέτωπη με αύξηση του ανταγωνισμού.
«Η καινοτομία θα πρέπει να προσαρμόζεται στους νόμους κάθε χώρας», τόνισε στο Reuters, ο Ευθ. Λυμπερόπουλος, επικεφαλής της ένωσης, μιλώντας στο Reuters.
Και προσέθεσε «δεν μπορείς να έχεις μία κατηγορία επαγγελματιών που φορολογούνται κανονικά και μερικοί άλλοι να μην πληρώνουν τίποτε, ενώ κάνουν την ίδια δουλειά, διότι δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο πλαίσιο».
Ο Έλληνας πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, έχει δηλώσει ότι επιθυμεί να στηρίξει την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα στη χώρα και να σταματήσει το «brain drain», με χιλιάδες Έλληνες με υψηλή εξειδίκευση να έχουν εγκαταλείψει τη χώρα από το 2010, όταν ξέσπασε η κρίση».




www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης