Ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών στερείται της βασικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με το WEF
Ένα υψηλό επίπεδο επί του πληθυσμού των παιδιών, παγκοσμίως, στερείται των βασικών γνώσεων, αναφέρει σε έκθεσή του το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (World Economic Forum, WEF), κάνοντας λόγο για «κρίση».
Όπως σημειώνεται, η ανάπτυξη δεξιοτήτων αποτελεί σημαντικό μέρος της προετοιμασίας για εργασία στο μέλλον, ακόμη και για θέσεις εργασίας που δεν υπάρχουν ακόμη.
Ένα παιδί που δεν μπορεί να διαβάσει, να γράψει ή να εκτελέσει τουλάχιστον απλά μαθηματικά με ικανότητα θα είναι βέβαια κακώς εξοπλισμένο ως ενήλικας για να υπερέχει στις τεχνολογικά καθοδηγούμενες βιομηχανίες του μέλλοντος.
Οι εργασίες του μέλλοντος θα απαιτήσουν από τους μαθητές να έχουν ισχυρές γνωστικές δεξιότητες στα μαθηματικά και την παιδεία, καθώς και δεξιότητες όπως η επίλυση προβλημάτων και η δημιουργική σκέψη, ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Ωστόσο, εκατομμύρια παιδιά δεν κερδίζουν αυτές τις δεξιότητες, είτε επειδή ποτέ δεν ξεκίνησαν το σχολείο, έφυγαν από το σχολείο ή το σχολείο τους δεν προσφέρει ποιοτική εκπαίδευση, υπογραμμίζει το Φόρουμ.
«Βρισκόμαστε στη μέση μιας παγκόσμιας μαθησιακής κρίσης: 617 εκατομμύρια παιδιά και έφηβοι δεν έχουν πείρα ούτε στην ανάγνωση ούτε στα μαθηματικά, σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Στατιστικής της UNESCO.
Αυτό δείχνει ότι τα δύο τρίτα των παιδιών που δεν μαθαίνουν είναι στην πραγματικότητα στο σχολείο ή ήταν στο σχολείο, αλλά αποχώρησαν.
Η κρίση μάθησης δεν είναι μόνο ανησυχητική από εθνική οικονομική άποψη, αλλά απειλεί επίσης την ικανότητα των ατόμων να ξεφύγουν από τη φτώχεια μέσω καλύτερων ευκαιριών εισοδήματος. Κάθε επιπλέον έτος σχολικής φοίτησης μπορεί να βελτιώσει τις προοπτικές απασχόλησης ενός ατόμου και να αυξήσει το εισόδημά του κατά 10-20%, εάν αποκτήσει τις απαιτούμενες ικανότητες.
Τα εκπαιδευμένα άτομα είναι επίσης πιθανότερο να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις, όπως ο εμβολιασμός των παιδιών τους, και οι μητέρες που έχουν εκπαιδευτεί είναι πιο πιθανό να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο.
Η μαθησιακή κρίση είναι απλά μια τεράστια σπατάλη ταλέντων και ανθρώπινου δυναμικού.
Η κρίση μάθησης επηρεάζει τα παιδιά και τους εφήβους σε κάθε ήπειρο».
Από τα 617 εκατομμύρια παιδιά και εφήβους που δεν μορφώνονται, σχεδόν οι μισοί ζουν στη G20, οι εκτιμήσεις του UIS σε μια νέα δημοσίευση.
Η κατανομή του ανά περιοχή, τα στοιχεία δείχνουν ότι η Κεντρική και Νότια Ασία και η υποσαχάρια Αφρική φέρουν το μεγαλύτερο βάρος της μαθησιακής κρίσης.
Περίπου το 80% των εφήβων στο σχολείο (περίπου μεταξύ 12 και 14 ετών) δεν μπορούν να διαβάσουν.
Καθώς αυτοί οι νέοι έφηβοι προετοιμάζονται για τη ζωή και την αγορά εργασίας, βιώνουν ένα σημαντικό μειονέκτημα έναντι των συνομηλίκων τους που μπορούν να αποκτήσουν αυτές τις δεξιότητες στο σχολείο.
Οι χώρες τους υποφέρουν επίσης από τεράστιες απώλειες ταλέντων νέων, οι οποίοι δεν θα είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που θέτουν οι τεχνολογικές αλλαγές σε τομείς όπως η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη.
Αλλά η κρίση μάθησης δεν επηρεάζει μόνο τους φτωχούς.
Πλουσιότερες περιοχές όπως η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη παρουσιάζουν παρόμοια επίδραση.
Ένα σημαντικό ποσοστό (σχεδόν 20%) των εφήβων στο σχολείο στερούνται τις βασικές δεξιότητες για να προχωρήσουν.
- Η έλλειψη πρόσβασης στο σχολείο σημαίνει ότι υπάρχουν παιδιά που ποτέ δεν θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν θεμελιώδεις δεξιότητες που προέρχονται από την παιδεία και την αριθμητική
- Τα σχολεία αποτυγχάνουν να διατηρήσουν τα παιδιά που εγγράφονται, οδηγώντας σε υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης και ανεπαρκής μάθηση
- Η κακή ποιότητα της εκπαίδευσης και των πρακτικών στην τάξη αφήνουν εκατομμύρια παιδιά και εφήβους χωρίς τις δεξιότητες να ανταγωνίζονται στην παγκόσμια οικονομία.
Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων είναι ιδιαίτερα σημαντικός σήμερα. Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη εξετάσει σκληρά το θέμα ως μέρος των δεσμεύσεών τους για τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης.
Ο στόχος για την εκπαίδευση (SDG 4) περιλαμβάνει μια σειρά εκπαιδευτικών στόχων, όπως η ισότιμη πρόσβαση στην επαγγελματική κατάρτιση και το πανεπιστήμιο, καθώς και η ελεύθερη καθολική εκπαίδευση στο πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο επίπεδο.
«Για να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους και να διασφαλίσουμε ότι όλα τα παιδιά μαθαίνουν, χρειαζόμαστε μια ουσιαστική επένδυση σε εκατομμύρια παιδιά και εφήβους σε όλο τον κόσμο.
Αξίζουν μια ευκαιρία να αναπτύξουν τα δικά τους ταλέντα για να βοηθήσουν τους εαυτούς τους και να συμβάλουν στην ευημερία των οικογενειών και των κοινοτήτων τους», καταλήγει.
www.bankingnews.gr
Όπως σημειώνεται, η ανάπτυξη δεξιοτήτων αποτελεί σημαντικό μέρος της προετοιμασίας για εργασία στο μέλλον, ακόμη και για θέσεις εργασίας που δεν υπάρχουν ακόμη.
Ένα παιδί που δεν μπορεί να διαβάσει, να γράψει ή να εκτελέσει τουλάχιστον απλά μαθηματικά με ικανότητα θα είναι βέβαια κακώς εξοπλισμένο ως ενήλικας για να υπερέχει στις τεχνολογικά καθοδηγούμενες βιομηχανίες του μέλλοντος.
Οι εργασίες του μέλλοντος θα απαιτήσουν από τους μαθητές να έχουν ισχυρές γνωστικές δεξιότητες στα μαθηματικά και την παιδεία, καθώς και δεξιότητες όπως η επίλυση προβλημάτων και η δημιουργική σκέψη, ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Ωστόσο, εκατομμύρια παιδιά δεν κερδίζουν αυτές τις δεξιότητες, είτε επειδή ποτέ δεν ξεκίνησαν το σχολείο, έφυγαν από το σχολείο ή το σχολείο τους δεν προσφέρει ποιοτική εκπαίδευση, υπογραμμίζει το Φόρουμ.
«Βρισκόμαστε στη μέση μιας παγκόσμιας μαθησιακής κρίσης: 617 εκατομμύρια παιδιά και έφηβοι δεν έχουν πείρα ούτε στην ανάγνωση ούτε στα μαθηματικά, σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Στατιστικής της UNESCO.
Αυτό δείχνει ότι τα δύο τρίτα των παιδιών που δεν μαθαίνουν είναι στην πραγματικότητα στο σχολείο ή ήταν στο σχολείο, αλλά αποχώρησαν.
Η κρίση μάθησης δεν είναι μόνο ανησυχητική από εθνική οικονομική άποψη, αλλά απειλεί επίσης την ικανότητα των ατόμων να ξεφύγουν από τη φτώχεια μέσω καλύτερων ευκαιριών εισοδήματος. Κάθε επιπλέον έτος σχολικής φοίτησης μπορεί να βελτιώσει τις προοπτικές απασχόλησης ενός ατόμου και να αυξήσει το εισόδημά του κατά 10-20%, εάν αποκτήσει τις απαιτούμενες ικανότητες.
Τα εκπαιδευμένα άτομα είναι επίσης πιθανότερο να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις, όπως ο εμβολιασμός των παιδιών τους, και οι μητέρες που έχουν εκπαιδευτεί είναι πιο πιθανό να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο.
Η μαθησιακή κρίση είναι απλά μια τεράστια σπατάλη ταλέντων και ανθρώπινου δυναμικού.
Η κρίση μάθησης επηρεάζει τα παιδιά και τους εφήβους σε κάθε ήπειρο».
Από τα 617 εκατομμύρια παιδιά και εφήβους που δεν μορφώνονται, σχεδόν οι μισοί ζουν στη G20, οι εκτιμήσεις του UIS σε μια νέα δημοσίευση.
Η κατανομή του ανά περιοχή, τα στοιχεία δείχνουν ότι η Κεντρική και Νότια Ασία και η υποσαχάρια Αφρική φέρουν το μεγαλύτερο βάρος της μαθησιακής κρίσης.
Περίπου το 80% των εφήβων στο σχολείο (περίπου μεταξύ 12 και 14 ετών) δεν μπορούν να διαβάσουν.
Καθώς αυτοί οι νέοι έφηβοι προετοιμάζονται για τη ζωή και την αγορά εργασίας, βιώνουν ένα σημαντικό μειονέκτημα έναντι των συνομηλίκων τους που μπορούν να αποκτήσουν αυτές τις δεξιότητες στο σχολείο.
Οι χώρες τους υποφέρουν επίσης από τεράστιες απώλειες ταλέντων νέων, οι οποίοι δεν θα είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που θέτουν οι τεχνολογικές αλλαγές σε τομείς όπως η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη.
Αλλά η κρίση μάθησης δεν επηρεάζει μόνο τους φτωχούς.
Πλουσιότερες περιοχές όπως η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη παρουσιάζουν παρόμοια επίδραση.
Ένα σημαντικό ποσοστό (σχεδόν 20%) των εφήβων στο σχολείο στερούνται τις βασικές δεξιότητες για να προχωρήσουν.
- Η έλλειψη πρόσβασης στο σχολείο σημαίνει ότι υπάρχουν παιδιά που ποτέ δεν θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν θεμελιώδεις δεξιότητες που προέρχονται από την παιδεία και την αριθμητική
- Τα σχολεία αποτυγχάνουν να διατηρήσουν τα παιδιά που εγγράφονται, οδηγώντας σε υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης και ανεπαρκής μάθηση
- Η κακή ποιότητα της εκπαίδευσης και των πρακτικών στην τάξη αφήνουν εκατομμύρια παιδιά και εφήβους χωρίς τις δεξιότητες να ανταγωνίζονται στην παγκόσμια οικονομία.
Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων είναι ιδιαίτερα σημαντικός σήμερα. Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη εξετάσει σκληρά το θέμα ως μέρος των δεσμεύσεών τους για τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης.
Ο στόχος για την εκπαίδευση (SDG 4) περιλαμβάνει μια σειρά εκπαιδευτικών στόχων, όπως η ισότιμη πρόσβαση στην επαγγελματική κατάρτιση και το πανεπιστήμιο, καθώς και η ελεύθερη καθολική εκπαίδευση στο πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο επίπεδο.
«Για να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους και να διασφαλίσουμε ότι όλα τα παιδιά μαθαίνουν, χρειαζόμαστε μια ουσιαστική επένδυση σε εκατομμύρια παιδιά και εφήβους σε όλο τον κόσμο.
Αξίζουν μια ευκαιρία να αναπτύξουν τα δικά τους ταλέντα για να βοηθήσουν τους εαυτούς τους και να συμβάλουν στην ευημερία των οικογενειών και των κοινοτήτων τους», καταλήγει.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών