Αντικατέστησε το management της δημόσιας τράπεζας επενδύσεων και των κρατικών σιδηροδρόμων της Ιταλίας με έμπειρα στελέχη η κυβέρνηση του Mario Draghi, καθώς επιδιώκει να «νοικοκυρέψει» τη διαχείριση κρατικών εταιρειών οι οποίες αναμένεται να διαχειριστούν τα ευρωπαϊκά κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης – καθώς η Ιταλία αναμένεται να ενεργοποιήσει πόρους πλέον των 200 δις. ευρώ στην πενταετία – σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times την Πέμπτη 27 Μαΐου 2021.
Δοκιμασμένα στελέχη
Ο Luigi Ferraris, πρώην διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης κοινής ωφέλειας Terna, θα ηγηθεί του φορέα διαχείρισης των κρατικών σιδηροδρόμων Ferrovie dello Stato, ενώ σύμφωνα με αξιωματούχους του Υπουργείου Οικονομικών, ο Dario Scannapieco, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, θα αναλάβει επικεφαλής της τράπεζας δημοσίων επενδύσεων, Cassa Depositi e Prestiti
Η Nicoletta Giadrossi, σύμβουλος στην Bain Capital, διορίστηκε πρόεδρος της FSI.
Το σχέδιο της Ρώμης
Σύμφωνα με το δημοσίευμα εκτυλίσσεται ένα ευρύτερο σχεδίου της Ρώμης για σαρωτικές αλλαγές στις διοικήσεις των δημοσίων οργανισμών καθώς η τριετής θητεία τους λήγει φέτος και αναμένεται να εισρεύσουν δισεκατομμύρια ευρώ ευρωπαϊκών κεφαλαίων.
Η CDP κατέχει μερίδια στην Telecom Italia, τον φορέα παραχής ερυθζωνικών υπηρεσιών Open Fiber, τον όμιλο ψηφιακών Nexi και την τράπεζα Borsa Italiana.
Ηγείται επίσης μιας ομάδας επενδυτών που διεκδικούν να αναλάβουν τον έλεγχο της Autostrade per l'Italia, τον κύριο διαχειριστή των διοδίων στο οδικό δίκτυο της χώρας.
Η FSI ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος του περιφερειακού δικτύου και του δικτύου μεγάλης ταχύτητας των σιδηροδρόμων της Ιταλίας και του αυτοκινητόδρομου Anas.
Κονδύλια
Σύμφωνα με το σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης που στάλθηκε στις Βρυξέλλες τον περασμένο μήνα, περισσότερα από 8 δισ. ευρώ προορίζονται την αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών του δημοσίου, της ευρυζωνικής σύνδεσης και των τεχνολογκών υποδομών.
Επιπρσθέτως, η FSI πρόκειται να λάβει περισσότερα από 25 δισ. ευρώ σε κονδύλια της ΕΕ για τα επόμενα πέντε χρόνια για την αναβάθμιση της οδικής και σιδηροδρομικής υποδομής της Ιταλίας.
Η αλλαγή στο «τιμόνι» του σιδηροδρομικού φορέα ήταν αναμενόμενη εν μέσω ερευνών για σκάνδαλα όσον αφορά ασφαλιστήρια συμβόλαια και για τεχνολογικη΄αναβάθμιση των πηροφοριακών συστημάτων καθώς και των μορφών ότι η διοίκηση της εταιρείας είχε λάβει αποτυχημένες στρατηγικές αποφάσεις.
Οι αποφάσεις
Εντούτοις η αντικατάσταση του διευθύνοντος συμβούλου του CDP - παρά τα καλά αποτελέσματα όσον αφορά την κερδοφορία κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τον ρόλο που διαδραμάτισε στη στήριξη των ιταλικών επιχειρήσεων - αποτέλεσε έκπληξη σε πολιτικούς και επιχειρηματικούς κύκλους.
Αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών δήλωσε ότι η αλλαγή των διευθυντικών ομάδων των CDP και της FSI είχε αποφασιστεί με βάση καθαρά τεχνοκρατικά κριτήρια
Σαρωτικές αλλαγές
Ο διορισμός των Ferraris και Scannapieco, οι οποίοι συνεργάστηκαν με τον Draghi στο Υπουργείο Οικονομικών κατά τη δεκαετία του 1990, αντιπροσωπεύει την επιστροφή έμπειρων επικεφαλής στις επιχειρήσεις του ευρύτερου ιταλικου΄δημοσίου.
Περισσότερες αλλαγές αναμένεται να ανακοινωθούν τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
Οι θητείες των 74 διοικητικών συμβουλίων σε 90 εταιρείες με συμμετοχή του δημοσίου θα λήξουν πριν από το τέλος του έτους.
Δεκαπέντε από αυτές ελέγχονται άμεσα από το υπουργείο Οικονομικών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών