Η πτώση των εξαγωγών ντίζελ μπορεί να είναι αιτία ανησυχίας στις παγκόσμιες αγορές καυσίμων, καθώς η προσφορά ντίζελ έχει περιοριστεί αρκετά.
Η αύξηση ήρθε μετά από μια νέα παρτίδα ποσοστώσεων εξαγωγής καυσίμων εν μέσω μιας χαμηλής εγχώριας ζήτησης.
Οι νέες ποσοστώσεις ώθησαν επίσης τις εξαγωγές ντίζελ πολύ υψηλότερα, σχεδόν κατά 52% από τον Αύγουστο του 2021 στους 830.000 τόνους.
Οι νέες ποσοστώσεις, που εκδόθηκαν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2022, αναμενόταν να αυξήσουν σημαντικά τις εξαγωγές καυσίμων τον Αύγουστο, με τις συνολικές εξαγωγές βενζίνης, ντίζελ να αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 2,4 και 2,6 εκατομμυρίων τόνων, σύμφωνα με παλαιότερη έκθεση του Reuters.
Τι συμβαίνει στο ετήσιο πλάνο
Ωστόσο, οι εξαγωγές καυσίμων για ολόκληρο το έτος αναμένεται να είναι πολύ χαμηλότερες από ό,τι το 2021 λόγω του μικρότερου μεγέθους των εξαγωγικών ποσοστώσεων καθώς το Πεκίνο αντιμετωπίζει τον εγχώριο πληθωρισμό καυσίμων.
Στην πραγματικότητα, οι εξαγωγές καυσίμων το 2022 αναμένεται να είναι 40% χαμηλότερες από τις εξαγωγές καυσίμων το 2021.
Τα στοιχεία για τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους δείχνουν μείωση άνω του 30% στις εξαγωγές βενζίνης και πτώση 78,3% στις εξαγωγές καυσίμου ντίζελ.
Οι εξαγωγές καυσίμων αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 4,4% μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου.
Παγκόσμιο ντόμινο
Η πτώση των εξαγωγών ντίζελ μπορεί να είναι αιτία ανησυχίας στις παγκόσμιες αγορές καυσίμων, καθώς η προσφορά ντίζελ έχει περιοριστεί αρκετά.
Πρόκειται όμως να ενισχυθεί περαιτέρω από τον ερχόμενο Φεβρουάριο, όταν θα τεθεί σε ισχύ το εμπάργκο της ΕΕ στα ρωσικά καύσιμα.
Η Κίνα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο με ικανότητα διύλισης και μπορεί να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή ντίζελ, αλλά οι εξαγωγικές ποσοστώσεις τηρούνται υπό αυστηρό έλεγχο από το Πεκίνο, περιορίζοντας την ικανότητά του να χρησιμοποιήσει αυτή την ικανότητα για να μετριάσει την παγκόσμια έλλειψη ντίζελ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών