Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η Tesla είχε επαφές με την Glencore για να πάρει μερίδιο - Δεν κατέληξαν σε συμφωνία

Η Tesla είχε επαφές με την Glencore για να πάρει μερίδιο - Δεν κατέληξαν σε συμφωνία
Ο λόγος που οι συνομιλίες δεν ευοδώθηκαν ήταν η ανησυχία της Tesla ότι το τμήμα εξόρυξης άνθρακα της Glencore δεν ήταν συμβατό με τους στόχους ESG της αυτοκινητοβιομηχανίας
Σχετικά Άρθρα
Η Tesla και ο εξορυκτικός όμιλος Glencore είχαν συνομιλίες νωρίτερα φέτος σχετικά με την πρόθεση της Tesla να αγοράσει ένα μεγάλο πακέτο μετοχών στον ελβετικό όμιλο εμπορευμάτων, αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times, επικαλούμενο δύο άτομα με γνώση του θέματος.
Η κίνηση αυτή θα επέτρεπε στην Tesla να αποκτήσει αυξημένο έλεγχο στην εξασφάλιση των απαραίτητων προμηθειών μετάλλων για την παραγωγή μπαταριών.
Η εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Elon Musk ήθελε να εξαγοράσει το 10-20% των μετοχών, αλλά οι δύο εταιρείες δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία.
Ο λόγος που οι συνομιλίες δεν ευοδώθηκαν ήταν η ανησυχία της Tesla ότι το τμήμα εξόρυξης άνθρακα της Glencore δεν ήταν συμβατό με τους στόχους ESG της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι επαφές είχαν γίνει τον προηγούμενο Απρίλιο, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Glencore Gary Nagle να περιοδεύει στο εργοστάσιο της Tesla στο Fremont της Καλιφόρνια και λίγες μέρες μετά τον Musk να γράφει στο Twitter ότι η Tesla μπορεί να μπει απευθείας στην επιχείρηση εξόρυξης και διύλισης λιθίου.
«Η τιμή του λιθίου έχει φτάσει σε τρελά επίπεδα», είχε γράψει τότε στο Twitter ο Musk.
«Δεν υπάρχει έλλειψη του ίδιου του στοιχείου, καθώς το λίθιο βρίσκεται σχεδόν παντού στη Γη, αλλά ο ρυθμός εξαγωγής και βελτιστοποίησής του είναι αργός».
Η Tesla έχει ήδη εξασφαλίσει μια συμφωνία απορρόφησης κοβαλτίου με την Glencore που της παρέχει χιλιάδες τόνους κοβαλτίου ετησίως για τα εργοστάσιά της στη Σαγκάη και το Βερολίνο.
Στις πρόσφατες ανακοινώσεις της Tesla για τα κέρδη του τελευταίου τριμήνου, ο Adam Jonas της Morgan Stanley ρώτησε τα στελέχη της Tesla αν θα εισέλθουν στην Glencore και ο Musk απέφυγε να δώσει μια καθαρή απάντηση.
Οι κατασκευαστές των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων δεν έχουν ακόμη επιχειρήσει να αποκτήσουν μερίδια σε εταιρείες εξόρυξης μετάλλων, αλλά αυτό ενδέχεται σύντομα να αλλάξει καθώς ο δυτικός κόσμος επιδιώκει την απαγόρευση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων την επόμενη δεκαετία.
Οι επενδύσεις στην εξόρυξη και την επεξεργασία ορισμένων μετάλλων που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μπαταριών, κυρίως λιθίου και κοβαλτίου, θα πρέπει να επεκταθούν σε μεγάλο βαθμό για να αυξηθεί η παραγωγή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης