Σχεδόν το 20% του παγκόσμιου εμπορίου που διέρχεται από το στενό Bab al-Mandab
Οι διαταραχές στη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα που προκαλούνται από τις επιθέσεις των μαχητών Houthi στην Υεμένη θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού για μήνες και να οδηγήσουν σε έλλειψη δεξαμενόπλοιων που απαιτούνται για τη μεταφορά καυσίμων, προειδοποίησαν οι επικεφαλής των ναυτιλιακών, σύμφωνα με το Reuters.
Οι επιθέσεις της πολιτοφυλακής των Houthi η οποία πρόσκειται στο Ιράν, σε πλοία στην περιοχή από τον Νοέμβριο έχουν επιβραδύνει το εμπόριο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και έχουν θορυβήσει τις μεγάλες δυνάμεις -- μια κλιμάκωση του τρίμηνου και πλέον πολέμου του Ισραήλ με τους Παλαιστίνιους μαχητές της Χαμάς στη Γάζα.
Οι Houthi λένε ότι ενεργούν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους και έχουν απειλήσει να επεκτείνουν τις επιθέσεις τους και σε αμερικανικά πλοία ως απάντηση στα αμερικανικά και βρετανικά πλήγματα στις τοποθεσίες τους στην Υεμένη.
Η Maersk και άλλες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν δώσει εντολή σε εκατοντάδες εμπορικά πλοία να μείνουν μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα, στέλνοντάς τα σε μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική ή κάνοντας παύση μέχρι να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πλοίων.
"Αυτό είναι εξαιρετικά ενοχλητικό, επειδή έχουμε σχεδόν το 20% του παγκόσμιου εμπορίου που διέρχεται από το στενό Bab al-Mandab (προς την Ερυθρά Θάλασσα)", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk Vincent Clerc.
Οι τιμές των ναύλων έχουν υπερδιπλασιαστεί
Οι τιμές των ναύλων έχουν υπερδιπλασιαστεί από τις αρχές Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τον παγκόσμιο δείκτη εμπορευματοκιβωτίων της ναυτιλιακής εταιρείας συμβούλων Drewry, ενώ ασφαλιστικές πηγές αναφέρουν ότι αυξάνονται επίσης τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου για τις μεταφορές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Στελέχη τραπεζών δήλωσαν ότι ανησυχούσαν ότι η κρίση θα μπορούσε να δημιουργήσει πληθωριστικές πιέσεις που θα μπορούσαν τελικά να καθυστερήσουν ή να αντιστρέψουν τις μειώσεις των επιτοκίων.
Η εναλλακτική ναυτιλιακή διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής μπορεί να προσθέσει 10-14 ημέρες σε ένα ταξίδι σε σύγκριση με το πέρασμα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας προς τη διώρυγα του Σουέζ.
Οι παρατεταμένες επιθέσεις σε πλοία θα οδηγήσουν σε έλλειψη δεξαμενόπλοιων, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του σαουδαραβικού πετρελαϊκού γίγαντα Aramco.
"Εάν πρόκειται για βραχυπρόθεσμο χρονικό διάστημα, τα δεξαμενόπλοια μπορεί να είναι διαθέσιμα ... Αλλά αν είναι μακροπρόθεσμα, μπορεί να υπάρξει πρόβλημα", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Amin Nasser σε συνέντευξή του στο περιθώριο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο ελβετικό χιονοδρομικό κέντρο του Νταβός.
www.bankingnews.gr
Οι επιθέσεις της πολιτοφυλακής των Houthi η οποία πρόσκειται στο Ιράν, σε πλοία στην περιοχή από τον Νοέμβριο έχουν επιβραδύνει το εμπόριο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και έχουν θορυβήσει τις μεγάλες δυνάμεις -- μια κλιμάκωση του τρίμηνου και πλέον πολέμου του Ισραήλ με τους Παλαιστίνιους μαχητές της Χαμάς στη Γάζα.
Οι Houthi λένε ότι ενεργούν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους και έχουν απειλήσει να επεκτείνουν τις επιθέσεις τους και σε αμερικανικά πλοία ως απάντηση στα αμερικανικά και βρετανικά πλήγματα στις τοποθεσίες τους στην Υεμένη.
Η Maersk και άλλες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν δώσει εντολή σε εκατοντάδες εμπορικά πλοία να μείνουν μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα, στέλνοντάς τα σε μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική ή κάνοντας παύση μέχρι να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πλοίων.
"Αυτό είναι εξαιρετικά ενοχλητικό, επειδή έχουμε σχεδόν το 20% του παγκόσμιου εμπορίου που διέρχεται από το στενό Bab al-Mandab (προς την Ερυθρά Θάλασσα)", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk Vincent Clerc.
Οι τιμές των ναύλων έχουν υπερδιπλασιαστεί
Οι τιμές των ναύλων έχουν υπερδιπλασιαστεί από τις αρχές Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τον παγκόσμιο δείκτη εμπορευματοκιβωτίων της ναυτιλιακής εταιρείας συμβούλων Drewry, ενώ ασφαλιστικές πηγές αναφέρουν ότι αυξάνονται επίσης τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου για τις μεταφορές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Στελέχη τραπεζών δήλωσαν ότι ανησυχούσαν ότι η κρίση θα μπορούσε να δημιουργήσει πληθωριστικές πιέσεις που θα μπορούσαν τελικά να καθυστερήσουν ή να αντιστρέψουν τις μειώσεις των επιτοκίων.
Η εναλλακτική ναυτιλιακή διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής μπορεί να προσθέσει 10-14 ημέρες σε ένα ταξίδι σε σύγκριση με το πέρασμα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας προς τη διώρυγα του Σουέζ.
Οι παρατεταμένες επιθέσεις σε πλοία θα οδηγήσουν σε έλλειψη δεξαμενόπλοιων, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του σαουδαραβικού πετρελαϊκού γίγαντα Aramco.
"Εάν πρόκειται για βραχυπρόθεσμο χρονικό διάστημα, τα δεξαμενόπλοια μπορεί να είναι διαθέσιμα ... Αλλά αν είναι μακροπρόθεσμα, μπορεί να υπάρξει πρόβλημα", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Amin Nasser σε συνέντευξή του στο περιθώριο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο ελβετικό χιονοδρομικό κέντρο του Νταβός.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών