Ποιο λάθος έκανε το στήριγμα του Χριστιανισμού;
Η Ελλάδα έγινε η πρώτη ορθόδοξη χώρα που νομιμοποίησε τους γάμους ομοφύλων, μια απόφαση σκανδαλώδης που δίχασε κοινωνία και κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένων των πνευματικών και των κληρικών και θα έχει αναπόφευκτες συνέπειες, σύμφωνα με άρθρο θέσης του RIA Novosti, που τονίζει ότι με τον νόμο αυτό η Ελλάδα μπαίνει στην μεγάλη «πανευρωπαϊκή λέσχη».
Δώρο από τον... Άγιο Βαλεντίνο
Ένα συνονθύλευμα χρωμάτων, σημαιών, αφισών και πλήθους κόσμου, μπορεί να εμφανιστεί στη Βραζιλία κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου, στο Βατικανό κατά την επιλογή νέου πάπα, όμως στην γενέτειρα της ευρωπαϊκής δημοκρατίας, την Ελλάδα, εμφανίστηκε όταν η στην Βουλή συζητείτο η ψήφιση του νομοσχεδίου για τα ομοφυλόφυλα ζευγάρια.
Στις 15 Φεβρουαρίου όσοι συγκεντρώθηκαν στη λεωφόρο Βασιλίση-Σοφίας στην Αθήνα άκουσαν πως το ελληνικό Κοινοβούλιο, ενέκρινε τον γάμο ομοφυλόφυλων ζευγαριών.
«Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 254 βουλευτές.
Ψήφισαν 175 υπέρ, 76 κατά, δύο βουλευτές απείχαν.
Ο νόμος εγκρίθηκε», δήλωσε ένας ομιλητής ξερά.
Η χαρά των συγκεντρωμένων στο δρόμο δεν είχε όρια.
Ο κόσμος χοροπηδούσε, φώναζε χαρούμενα, αγκαλιάζονταν.
Κάποιοι μάλιστα... έκλαψαν.
"Πήρε πολύ χρόνο...
Αλλά τουλάχιστον συνέβη, και αυτό είναι το κυριότερο.
Δεν είμαστε πια αόρατοι", είπε ένας από τους παρευρισκόμενους.
Την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, οι βουλευτές συζήτησαν νομοσχέδιο για τη νομιμοποίηση του γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου και μετά από πολλές συζητήσεις...,
...η Ελλάδα έγινε η 16η χώρα της ΕΕ που παραχώρησε στους εκπροσώπους LGBT ένα τέτοιο δικαίωμα.
Το έγγραφο κατατέθηκε στο κοινοβούλιο την 1η Φεβρουαρίου.
Το προώθησε προσωπικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η αλλαγή θα επιτρέψει στα ομόφυλα ζευγάρια να παντρεύονται και να υιοθετούν παιδιά.
Ωστόσο, θα εξακολουθούν να περιορίζονται στενά στη χρήση τεχνολογιών υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (όπως η παρένθετη μητρότητα).
Πολλοί υποστηρικτές των δικαιωμάτων LGBT έχουν ήδη επισημάνει αυτό το «κραυγαλέο ελάττωμα» του νέου νόμου.
Μετά την ψηφοφορία, ένας εκ των πολιτικών που ψήφισαν υπέρα έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι αυτή είναι μόνο η αρχή του ταξιδιού.
Αλλά το ίδιο το γεγονός της υιοθέτησής του είναι «ένα σημαντικό ορόσημο στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αντικατοπτρίζοντας τη σημερινή Ελλάδα […] που είναι με πάθος προσηλωμένη στις ευρωπαϊκές αξίες».
«Παθογένειες της Δύσης»
Από τις οκτώ παρατάξεις της αντιπολίτευσης στη βουλή, οι μισές -ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, ΠΑΣΟΚ, Νέα Αριστερά και Πορεία Ελευθερίας- στήριξαν τον Μητσοτάκη.
Κομμουνιστές, δεξιοί και ακροδεξιοί αντιτάχθηκαν.
Και, παραδόξως, ορισμένα μέλη του ίδιου κόμματος από τη Νέα Δημοκρατία - δεν συμμετείχαν στην ψηφοφορία.
Μεταξύ των αντιθέτων στο νομοσχέδιο ήταν και ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς.
Είπε ότι ο γάμος για ομόφυλα ζευγάρια δεν είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα και καταστρέφει την παραδοσιακή οικογένεια.
«Η κυβέρνηση δεν αισθάνεται ότι απειλείται από την αντιπολίτευση, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα καλό και δεν σημαίνει ότι έχουν πάντα δίκιο», είπε.
Για τη συμμόρφωση της Ελλάδας με τις φιλελεύθερες αξίες, ο Σαμαράς σημείωσε ότι δεν πρέπει να «μπερδεύουμε τη Δύση με τις παθογένειές της»: «Το να είσαι δυτικός δεν σημαίνει ότι πρέπει να μιμηθείς κάθε μόδα».
Δριμεία κριτική στον νέο νόμο άσκησε και η Ελληνική Εκκλησία, η οποία έχει κρατική υπόσταση.
Σύμφωνα με διάφορες εκτιμήσεις, περίπου το 90% των πολιτών της χώρας είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι.
Σχεδόν τα δύο τρίτα από αυτούς λένε ότι η θρησκεία παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή τους.
Ωστόσο, μόνο το 16% παρακολουθεί τις λειτουργίες.
Αλλά αυτό είναι το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη, αλλά ακόμη κι αυτό ενοχλεί την Ευρώπη.
Λίγες μέρες μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου διαβάστηκε σε όλες τις εκκλησίες.
Το έγγραφο, ειδικότερα, σημειώνει ότι η μορφή των ενώσεων ομοφύλων υπονομεύει την ίδια την ύπαρξη της παραδοσιακής χριστιανικής οικογένειας.
«Ο χριστιανικός γάμος δεν είναι ένα απλό συμβόλαιο συμβίωσης, αλλά ένα ιερό μυστήριο μέσω του οποίου ένας άνδρας και μια γυναίκα λαμβάνουν τη χάρη του Θεού», αναφέρεται στο κείμενο της εγκυκλίου.
Σύμφωνα με τους ιεράρχες, οι εμπνευστές του εγγράφου και όσοι συμφωνούν με αυτό υποστηρίζουν τη μετατροπή της πατρότητας και της μητρότητας «σε ουδέτερη γονεϊκότητα».
1. Αυτό, με τη σειρά του, θα οδηγήσει τους ομοφυλόφιλους ενήλικες να επιβάλλουν τις επιλογές τους στα παιδιά.
Η κυβέρνηση έσπευσε να καθησυχάσει διαβεβαιώνοντας ότι η νομιμοποίηση του γάμου ομοφύλων δεν θα είναι κάτι επαναστατικό: το κείμενο του νόμου δεν θα περιέχει τις λέξεις «γονέας 1», «γονέας 2».
Και οι αρχές δεν έχουν στόχο να «μετατρέψουν τις γυναίκες σε μηχανές παραγωγής παιδιών».
Αυτό δεν την προστάτευσε από τη λαϊκή οργή.
Την περίοδο από τη συζήτηση μέχρι την ψήφιση του σκανδαλώδους εγγράφου έγιναν αρκετές διαμαρτυρίες στη χώρα.
Οι μεγαλύτερες βρίσκονται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Οι διοργανωτές του συλλαλητηρίου στην πρωτεύουσα φώναζαν: «Κάτω τα χέρια από τα παιδιά μας!», «Άνοιξατε τις πύλες της κόλασης!», «Οι πρόγονοί μας θα σηκωθούν από τους τάφους τους!».
Ήρθαν και κάποιοι πολιτικοί να τους στηρίξουν. Έτσι, ο αρχηγός του ακροδεξιού και θρησκευτικού προσανατολισμού κόμματος Νίκη, Δημήτρης Νάτσιος, δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Η Ελλάδα είναι μια ορθόδοξη χώρα και η παράδοσή μας δεν το επιτρέπει. <...>
Και το σύνταγμά μας δεν το προβλέπει ούτε αυτό. .»
Πληρωμή για συμμετοχή στο... κλαμπ, όταν υπάρχουν πιο πιεστικά προβλήματα
Ωστόσο, ο βουλευτής έκανε λάθος: η βίβλος των νόμων (το γραπτό Σύνταγμα) της Ελλάδας δεν ορίζει καθόλου τον γάμο, αναφέρει μόνο ότι τελεί υπό την προστασία του κράτους.
Εξαιτίας αυτού, για παράδειγμα, το δημαρχείο Τήλου τέλεσε την ένωση δύο ομοφυλόφυλων το 2008, αλλά αργότερα ακυρώθηκε από τον Άρειο Πάγο.
Η πρώτη προσπάθεια επίλυσης του νομικού doublethink ήταν το 2015, όταν το κοινοβούλιο συζήτησε τροπολογίες που εξισώνουν τις σχέσεις LGBT με την εθελοντική συμβίωση.
Και πάλι πήραν τα όπλα ενάντια στην πρωτοβουλία: στους δρόμους οι κομμουνιστές, στην κοινωνία, η ελληνική Εκκλησία.
Και η ίδια η υιοθέτηση ήταν τότε, όπως λένε, επιφανειακή: 50 βουλευτές αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην ψηφοφορία.
Σε γενικές γραμμές, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις , οι ελληνικές απόψεις για τη νομιμοποίηση του γάμου μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου διίστανται σχεδόν εξίσου.
Ταυτόχρονα, η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών δεν θεωρεί ότι το θέμα αυτό είναι πιο πιεστικό από τα προβλήματα με τον πληθωρισμό, την ασφάλεια και το επίπεδο φαρμάκων.
Σε μια πιο σφαιρική έννοια, όπως το θέτει ο συντάκτης του άρθρου στην RΙΑ Novosti ο θρησκευτικός μελετητής Roman Lunkin, η Ελλάδα έχει εκπληρώσει μία από τις προϋποθέσεις για ένταξη στην «πανευρωπαϊκή λέσχη».
"Οι νεοφιλελεύθερες ιδέες, συμπεριλαμβανομένου του γάμου ομοφύλων, παρουσιάζονται ως μέρος της ταυτότητας.
Όσοι δεν τις αποδέχονται περιθωριοποιούνται αυτόματα.
Σε σχέση με τέτοιες χώρες, ενεργοποιούνται γρήγορα διάφορα είδη κυρώσεων - οικονομικές, πολιτικές", εξηγεί ο ειδικός.
Από αυτή την άποψη, συνεχίζει, η εμπειρία να είναι μεταδοτική: άλλα κράτη θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ελλάδας, και αυτό είναι το ζητούμενο, η επέκταση.
Στο πλαίσιο αυτό, είναι ενδιαφέρον ποιες διεργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στην Ελλαδική Εκκλησία, η οποία παίζει τόσο σημαντικό ρόλο στη ζωή της κοινωνίας.
Ο θρησκευτικός μελετητής πιστεύει ότι θα ξεκινήσει ο χωρισμός Εκκλησίας - Κράτους, καθώς και απαξίωση του κλήρου.
Μένει να φανεί.
www.bankingnews.gr
Δώρο από τον... Άγιο Βαλεντίνο
Ένα συνονθύλευμα χρωμάτων, σημαιών, αφισών και πλήθους κόσμου, μπορεί να εμφανιστεί στη Βραζιλία κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου, στο Βατικανό κατά την επιλογή νέου πάπα, όμως στην γενέτειρα της ευρωπαϊκής δημοκρατίας, την Ελλάδα, εμφανίστηκε όταν η στην Βουλή συζητείτο η ψήφιση του νομοσχεδίου για τα ομοφυλόφυλα ζευγάρια.
Στις 15 Φεβρουαρίου όσοι συγκεντρώθηκαν στη λεωφόρο Βασιλίση-Σοφίας στην Αθήνα άκουσαν πως το ελληνικό Κοινοβούλιο, ενέκρινε τον γάμο ομοφυλόφυλων ζευγαριών.
«Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 254 βουλευτές.
Ψήφισαν 175 υπέρ, 76 κατά, δύο βουλευτές απείχαν.
Ο νόμος εγκρίθηκε», δήλωσε ένας ομιλητής ξερά.
Η χαρά των συγκεντρωμένων στο δρόμο δεν είχε όρια.
Ο κόσμος χοροπηδούσε, φώναζε χαρούμενα, αγκαλιάζονταν.
Κάποιοι μάλιστα... έκλαψαν.
"Πήρε πολύ χρόνο...
Αλλά τουλάχιστον συνέβη, και αυτό είναι το κυριότερο.
Δεν είμαστε πια αόρατοι", είπε ένας από τους παρευρισκόμενους.
Την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, οι βουλευτές συζήτησαν νομοσχέδιο για τη νομιμοποίηση του γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου και μετά από πολλές συζητήσεις...,
...η Ελλάδα έγινε η 16η χώρα της ΕΕ που παραχώρησε στους εκπροσώπους LGBT ένα τέτοιο δικαίωμα.
Το έγγραφο κατατέθηκε στο κοινοβούλιο την 1η Φεβρουαρίου.
Το προώθησε προσωπικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η αλλαγή θα επιτρέψει στα ομόφυλα ζευγάρια να παντρεύονται και να υιοθετούν παιδιά.
Ωστόσο, θα εξακολουθούν να περιορίζονται στενά στη χρήση τεχνολογιών υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (όπως η παρένθετη μητρότητα).
Πολλοί υποστηρικτές των δικαιωμάτων LGBT έχουν ήδη επισημάνει αυτό το «κραυγαλέο ελάττωμα» του νέου νόμου.
Μετά την ψηφοφορία, ένας εκ των πολιτικών που ψήφισαν υπέρα έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι αυτή είναι μόνο η αρχή του ταξιδιού.
Αλλά το ίδιο το γεγονός της υιοθέτησής του είναι «ένα σημαντικό ορόσημο στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αντικατοπτρίζοντας τη σημερινή Ελλάδα […] που είναι με πάθος προσηλωμένη στις ευρωπαϊκές αξίες».
«Παθογένειες της Δύσης»
Από τις οκτώ παρατάξεις της αντιπολίτευσης στη βουλή, οι μισές -ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, ΠΑΣΟΚ, Νέα Αριστερά και Πορεία Ελευθερίας- στήριξαν τον Μητσοτάκη.
Κομμουνιστές, δεξιοί και ακροδεξιοί αντιτάχθηκαν.
Και, παραδόξως, ορισμένα μέλη του ίδιου κόμματος από τη Νέα Δημοκρατία - δεν συμμετείχαν στην ψηφοφορία.
Μεταξύ των αντιθέτων στο νομοσχέδιο ήταν και ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς.
Είπε ότι ο γάμος για ομόφυλα ζευγάρια δεν είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα και καταστρέφει την παραδοσιακή οικογένεια.
«Η κυβέρνηση δεν αισθάνεται ότι απειλείται από την αντιπολίτευση, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα καλό και δεν σημαίνει ότι έχουν πάντα δίκιο», είπε.
Για τη συμμόρφωση της Ελλάδας με τις φιλελεύθερες αξίες, ο Σαμαράς σημείωσε ότι δεν πρέπει να «μπερδεύουμε τη Δύση με τις παθογένειές της»: «Το να είσαι δυτικός δεν σημαίνει ότι πρέπει να μιμηθείς κάθε μόδα».
Δριμεία κριτική στον νέο νόμο άσκησε και η Ελληνική Εκκλησία, η οποία έχει κρατική υπόσταση.
Σύμφωνα με διάφορες εκτιμήσεις, περίπου το 90% των πολιτών της χώρας είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι.
Σχεδόν τα δύο τρίτα από αυτούς λένε ότι η θρησκεία παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή τους.
Ωστόσο, μόνο το 16% παρακολουθεί τις λειτουργίες.
Αλλά αυτό είναι το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη, αλλά ακόμη κι αυτό ενοχλεί την Ευρώπη.
Λίγες μέρες μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου διαβάστηκε σε όλες τις εκκλησίες.
Το έγγραφο, ειδικότερα, σημειώνει ότι η μορφή των ενώσεων ομοφύλων υπονομεύει την ίδια την ύπαρξη της παραδοσιακής χριστιανικής οικογένειας.
«Ο χριστιανικός γάμος δεν είναι ένα απλό συμβόλαιο συμβίωσης, αλλά ένα ιερό μυστήριο μέσω του οποίου ένας άνδρας και μια γυναίκα λαμβάνουν τη χάρη του Θεού», αναφέρεται στο κείμενο της εγκυκλίου.
Σύμφωνα με τους ιεράρχες, οι εμπνευστές του εγγράφου και όσοι συμφωνούν με αυτό υποστηρίζουν τη μετατροπή της πατρότητας και της μητρότητας «σε ουδέτερη γονεϊκότητα».
1. Αυτό, με τη σειρά του, θα οδηγήσει τους ομοφυλόφιλους ενήλικες να επιβάλλουν τις επιλογές τους στα παιδιά.
Η κυβέρνηση έσπευσε να καθησυχάσει διαβεβαιώνοντας ότι η νομιμοποίηση του γάμου ομοφύλων δεν θα είναι κάτι επαναστατικό: το κείμενο του νόμου δεν θα περιέχει τις λέξεις «γονέας 1», «γονέας 2».
Και οι αρχές δεν έχουν στόχο να «μετατρέψουν τις γυναίκες σε μηχανές παραγωγής παιδιών».
Αυτό δεν την προστάτευσε από τη λαϊκή οργή.
Την περίοδο από τη συζήτηση μέχρι την ψήφιση του σκανδαλώδους εγγράφου έγιναν αρκετές διαμαρτυρίες στη χώρα.
Οι μεγαλύτερες βρίσκονται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Οι διοργανωτές του συλλαλητηρίου στην πρωτεύουσα φώναζαν: «Κάτω τα χέρια από τα παιδιά μας!», «Άνοιξατε τις πύλες της κόλασης!», «Οι πρόγονοί μας θα σηκωθούν από τους τάφους τους!».
Ήρθαν και κάποιοι πολιτικοί να τους στηρίξουν. Έτσι, ο αρχηγός του ακροδεξιού και θρησκευτικού προσανατολισμού κόμματος Νίκη, Δημήτρης Νάτσιος, δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Η Ελλάδα είναι μια ορθόδοξη χώρα και η παράδοσή μας δεν το επιτρέπει. <...>
Και το σύνταγμά μας δεν το προβλέπει ούτε αυτό. .»
Πληρωμή για συμμετοχή στο... κλαμπ, όταν υπάρχουν πιο πιεστικά προβλήματα
Ωστόσο, ο βουλευτής έκανε λάθος: η βίβλος των νόμων (το γραπτό Σύνταγμα) της Ελλάδας δεν ορίζει καθόλου τον γάμο, αναφέρει μόνο ότι τελεί υπό την προστασία του κράτους.
Εξαιτίας αυτού, για παράδειγμα, το δημαρχείο Τήλου τέλεσε την ένωση δύο ομοφυλόφυλων το 2008, αλλά αργότερα ακυρώθηκε από τον Άρειο Πάγο.
Η πρώτη προσπάθεια επίλυσης του νομικού doublethink ήταν το 2015, όταν το κοινοβούλιο συζήτησε τροπολογίες που εξισώνουν τις σχέσεις LGBT με την εθελοντική συμβίωση.
Και πάλι πήραν τα όπλα ενάντια στην πρωτοβουλία: στους δρόμους οι κομμουνιστές, στην κοινωνία, η ελληνική Εκκλησία.
Και η ίδια η υιοθέτηση ήταν τότε, όπως λένε, επιφανειακή: 50 βουλευτές αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην ψηφοφορία.
Σε γενικές γραμμές, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις , οι ελληνικές απόψεις για τη νομιμοποίηση του γάμου μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου διίστανται σχεδόν εξίσου.
Ταυτόχρονα, η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών δεν θεωρεί ότι το θέμα αυτό είναι πιο πιεστικό από τα προβλήματα με τον πληθωρισμό, την ασφάλεια και το επίπεδο φαρμάκων.
Σε μια πιο σφαιρική έννοια, όπως το θέτει ο συντάκτης του άρθρου στην RΙΑ Novosti ο θρησκευτικός μελετητής Roman Lunkin, η Ελλάδα έχει εκπληρώσει μία από τις προϋποθέσεις για ένταξη στην «πανευρωπαϊκή λέσχη».
"Οι νεοφιλελεύθερες ιδέες, συμπεριλαμβανομένου του γάμου ομοφύλων, παρουσιάζονται ως μέρος της ταυτότητας.
Όσοι δεν τις αποδέχονται περιθωριοποιούνται αυτόματα.
Σε σχέση με τέτοιες χώρες, ενεργοποιούνται γρήγορα διάφορα είδη κυρώσεων - οικονομικές, πολιτικές", εξηγεί ο ειδικός.
Από αυτή την άποψη, συνεχίζει, η εμπειρία να είναι μεταδοτική: άλλα κράτη θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ελλάδας, και αυτό είναι το ζητούμενο, η επέκταση.
Στο πλαίσιο αυτό, είναι ενδιαφέρον ποιες διεργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στην Ελλαδική Εκκλησία, η οποία παίζει τόσο σημαντικό ρόλο στη ζωή της κοινωνίας.
Ο θρησκευτικός μελετητής πιστεύει ότι θα ξεκινήσει ο χωρισμός Εκκλησίας - Κράτους, καθώς και απαξίωση του κλήρου.
Μένει να φανεί.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών