Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου Lavazza ενέκρινε τις Οικονομικές Καταστάσεις την 31η Δεκεμβρίου 2023 και ανακοινώνει τους κύριους οικονομικούς δείκτες
«Παρ' όλα αυτά, αποφασίσαμε να περιορίσουμε τις αυξήσεις τιμών στα προϊόντα μας, για να προστατεύσουμε τους καταναλωτές, διατηρώντας τους όγκους των πωλήσεων.
Ωστόσο, η ισχυρή οικονομική ανάπτυξη του Ομίλου Lavazza μας επέτρεψε να αξιοποιήσουμε σημαντικές ευκαιρίες στον κλάδο του καφέ και να επιτύχουμε αύξηση της κερδοφορίας μέσω εξαγορών, όπως με την γαλλική επιχείρηση MaxiCoffee, επιτυγχάνοντας έσοδα άνω των τριών δισεκατομμυρίων ευρώ», πρόσθεσε.
Σχολιάζοντας δε ότι «ένα από τα δυνατά μας σημεία είναι η ικανότητά μας να διαφοροποιούμαστε, ακολουθώντας μια στρατηγική ανάπτυξης που μας δίνει σημαντική παρουσία σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές και τομείς της αγοράς. Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τη διεθνή αγορά και να εξετάζουμε στρατηγικές επενδύσεις και συνεργίες που μπορούν να συμβάλουν στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξή μας, ώστε να ενδυναμωθεί η παρουσία μας, στις παγκόσμιες αγορές».
Το 2023, ο Όμιλος Lavazza αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις, όπως και το 2022. Συγκεκριμένα το 2023 ήταν ακόμα μια χρονιά με αυξανόμενο κόστος για την ποικιλία του Green coffee καθώς και για την ποικιλία Robusta, η οποία κατά τη διάρκεια του έτους έφτασε να στοιχίζει περίπου 3.200 δολάρια ανά τόνο- ενώ οι τιμές της πρώτης ύλης του καφέ παραμένουν υψηλές. Όπως αναμενόταν, τα υψηλά επίπεδα του πληθωρισμού σε όλες τις αγορές έχουν αποδυναμώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Αυτό είχε σημαντικό αντίκτυπο στον κλάδο του καφέ, με αποτέλεσμα να υπάρχει περίπου μείωση 3% την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2023. Σε αυτό το ασταθές περιβάλλον που αντιμετωπίζουν όλες οι επιχειρήσεις, ο Όμιλος Lavazza έθεσε ως προτεραιότητα την προστασία των καταναλωτών, τηρώντας μια τιμολογιακή πολιτική που του επέτρεψε να διαφυλάξει το πελατολόγιό του, ενώ παράλληλα συνέχισε τα επενδυτικά του πλάνα ώστε να διασφαλίσει μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης. Αυτή η τακτική αφενός οδήγησε σε μειωμένα περιθώρια κέρδους για τον Όμιλο Lavvaza, αφετέρου υπήρξε βελτίωση της επίδοσης του Ομίλου τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων συνολικά, γεγονός που αποτυπώνεται στην αύξηση μεριδίου αγοράς κατά +0,3 ποσοστιαίες μονάδες.
Το 2023, ο Όμιλος κατέγραψε έσοδα ύψους 3,1 δισεκ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 13% σε σχέση με το 2022. Στο αποτέλεσμα αυτό συνέβαλε η εξαγορά της MaxiCoffee, η οποία ενίσχυσε τη διεθνή παρουσία του Ομίλου Lavazza.»
Ένας σημαντικό γεγονός είναι ότι ο κύκλος εργασιών κατέγραψε σταθερή, συνεχή ανάπτυξη και στα δύο target της ομίλου δηλαδή στην οικιακή κατανάλωση και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο σημείωσε αύξηση +28% σε σύγκριση με το 2022.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών