Τελευταία Νέα
Διεθνή

Νέα ζώνη χωρίς βενζίνη και ντίζελ εντός της Στοκχόλμης

Νέα ζώνη χωρίς βενζίνη και ντίζελ εντός της Στοκχόλμης
«Πρόκειται για ιδεολογική συμβολική πολιτική», δήλωσε νωρίτερα στο πρακτορείο Τύπου TT ο αρχηγός της δημοτικής αντιπολίτευσης Dennis Wedin.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη δημιουργία μιας περιβαλλοντικής ζώνης στο κέντρο της Στοκχόλμης, όπου τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα απαγορεύονται εντελώς από το 2025.
Πέρυσι, ο συνασπισμός Πρασίνων-Σοσιαλδημοκρατών της πόλης της Στοκχόλμης αποφάσισε να καθιερώσει μια «περιβαλλοντική ζώνη κατηγορίας 3» στο κέντρο της πόλης, απαγορεύοντας ουσιαστικά σε αυτή την περιοχή την κυκλοφορία των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, όπως είχε αναφέρει προηγουμένως το Euractiv.
Το σχέδιο προκάλεσε την οργή της δημοτικής κεντροδεξιάς αντιπολίτευσης, και τον Ιανουάριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα για να διασφαλίσει ότι η πράσινη ζώνη δεν παραβιάζει την αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με την τοπική εφημερίδα Mitti, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν διατύπωσε αντιρρήσεις ή πειφυλάξεις για το σχέδιο του δημοτικού συμβουλίου της Στοκχόλμης και τελικά θα τεθεί σε ισχύ στις 31 Δεκεμβρίου 2024.
Αυτό σημαίνει ότι τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα απαγορευτούν από μια περιοχή που καλύπτει 20 οικοδομικά τετράγωνα του κέντρου της Στοκχόλμης και εκεί θα επιτρέπονται μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα οχήματα χαμηλών εκπομπών αερίου, συμπεριλαμβανομένων των ΜΜΜ και των ταξί.
Τις ώρες αιχμής της κυλοφοριακής συμφόρησης, ωστόσο, θα επιτρέπονται τα plug-in υβριδικά οχήματα χαμηλών εκπομπών.
«Αυτό σημαίνει ότι η καθιέρωση της περιβαλλοντικής ζώνης θα συνεχιστεί όπως έχει προγραμματιστεί.
Από τις 31 Δεκεμβρίου, η Στοκχόλμη θα είναι η πρώτη πόλη στον κόσμο που θα απαγορεύσει τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από ένα τμήμα της πόλης», δήλωσε στην εφημερίδα ο Lars Strömgren, δημοτικός σύμβουλος των Πρασίνων για την κυκλοφορία στη Στοκχόλμη.
Σύμφωνα με τους Πράσινους, η περιβαλλοντική ζώνη εισάγεται σε μια περιοχή με πολλούς πεζούς και ποδηλάτες, όπου πρέπει να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα.
«Είναι επίσης ένα τμήμα του κέντρου της πόλης όπου βλέπουμε ότι υπάρχει μεγάλη δέσμευση για ταχύτερη ηλεκτροκίνηση, με φορείς που μπορούν να αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη της μετάβασης», δήλωσε ο Strömgren.
Η αντιπολίτευση στο δημοτικό συμβούλιο, που προέρχεται από το κόμμα του Σουηδού πρωθυπουργού Ulf Kristersson, τους Μετριοπαθείς, δεν δίστασε να εκφράσει την έντονη αντίθεσή της κατά την εκπόνηση του σχεδίου καθώς το θεωρεί ιδεολογικό σύμβολο.
«Πρόκειται για ιδεολογική συμβολική πολιτική», δήλωσε νωρίτερα στο πρακτορείο Τύπου TT ο αρχηγός της δημοτικής αντιπολίτευσης Dennis Wedin.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η ζώνη θα καταστήσει το κέντρο της πόλης λιγότερο προσβάσιμο και θα αποκλείσει ανθρώπους που δεν μπορούν να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Αθετούν τις υποσχέσεις τους και αφήνουν το Πράσινο Κόμμα να χρησιμοποιήσει το κέντρο της πόλης ως πειραματικό εργαστήριό του», είπε.
Σύμφωνα με τους Μετριοπαθείς, ο καλύτερος τρόπος για την προώθηση της ποιότητας του αέρα είναι να στραφούν περισσότεροι άνθρωποι στην ηλεκτρική ενέργεια, κάτι που απαιτεί περισσότερα σημεία φόρτισης και διαφοροποιημένους φόρους κυκλοφοριακής συμφόρησης και τέλη στάθμευσης για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Ωστόσο, ο Wadin συμφώνησε ότι η Στοκχόλμη δεν πρέπει να σχεδιαστεί για τα αυτοκίνητα και το κόμμα του υποστηρίζει τον στόχο της κυκλοφορίας χωρίς εκπομπές ρύπων στο κέντρο της πόλης έως το 2030.

www.bankignews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης