Η Maersk και οι ανταγωνιστές της έχουν εκτρέψει τα πλοία γύρω από την Αφρική από τον Δεκέμβριο
Τις ετήσιες προβλέψεις για τα κέρδη του αναβάθμισε ο ναυτιλιακός όμιλος Maersk, μετά την ανακοίνωση καλύτερων από τα αναμενόμενα τριμηνιαίων κερδών την Πέμπτη, επικαλούμενος την ισχυρή ζήτηση στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων και την εκτροπή πλοίων γύρω από την Αφρική για την αποφυγή της Ερυθράς Θάλασσας.
Η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη, που θεωρείται βαρόμετρο του παγκόσμιου εμπορίου, δήλωσε ότι η αύξηση της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ήταν στο ανώτερο άκρο του αναμενόμενου εύρους 2,5-4,5% φέτος.
Η Maersk και οι ανταγωνιστές της έχουν εκτρέψει τα πλοία γύρω από την Αφρική από τον Δεκέμβριο για να αποφύγουν τις επιθέσεις των μαχητών Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, στέλνοντας υψηλότερα τα ναύλα λόγω των μεγαλύτερων χρόνων πλεύσης, σημειώνει το Reuters.
«Αυτό όχι μόνο στήριξε την ανάκαμψη κατά το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, αλλά παρείχε επίσης βελτιωμένες προοπτικές για τα επόμενα τρίμηνα. Αναμένουμε τώρα ότι αυτές οι συνθήκες θα μας συνοδεύουν για το μεγαλύτερο μέρος του έτους", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc.
Η Maersk είχε προειδοποιήσει τον Φεβρουάριο ότι ένα κύμα νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα εισέλθουν στην αγορά φέτος και το επόμενο έτος θα προκαλέσει πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και θα πλήξει τα κέρδη.
Οι τιμές των ναύλων spot τριπλασιάστηκαν σε σχεδόν 3.500 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο στις αρχές του έτους, αλλά έκτοτε έχουν υποχωρήσει σε περίπου 2.400 δολάρια.
«Εξακολουθούμε να αναμένουμε ότι ο μεγάλος αριθμός νέων πλοίων που θα παραδοθούν κατά τη διάρκεια του τρέχοντος και του επόμενου έτους θα αντισταθμίσει τελικά αυτούς τους παράγοντες και θα θέσει τις ωκεάνιες αγορές υπό νέα πίεση», δήλωσε ο Clerc.
Οι αναλυτές της Bernstein αναμένουν επέκταση του στόλου κατά 15% κατά τη διάρκεια του 2024 και του 2025, ξεπερνώντας τη ζήτηση.
www.bankingnews.gr
Η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη, που θεωρείται βαρόμετρο του παγκόσμιου εμπορίου, δήλωσε ότι η αύξηση της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ήταν στο ανώτερο άκρο του αναμενόμενου εύρους 2,5-4,5% φέτος.
Η Maersk και οι ανταγωνιστές της έχουν εκτρέψει τα πλοία γύρω από την Αφρική από τον Δεκέμβριο για να αποφύγουν τις επιθέσεις των μαχητών Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, στέλνοντας υψηλότερα τα ναύλα λόγω των μεγαλύτερων χρόνων πλεύσης, σημειώνει το Reuters.
«Αυτό όχι μόνο στήριξε την ανάκαμψη κατά το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, αλλά παρείχε επίσης βελτιωμένες προοπτικές για τα επόμενα τρίμηνα. Αναμένουμε τώρα ότι αυτές οι συνθήκες θα μας συνοδεύουν για το μεγαλύτερο μέρος του έτους", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc.
Η Maersk είχε προειδοποιήσει τον Φεβρουάριο ότι ένα κύμα νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα εισέλθουν στην αγορά φέτος και το επόμενο έτος θα προκαλέσει πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και θα πλήξει τα κέρδη.
Οι τιμές των ναύλων spot τριπλασιάστηκαν σε σχεδόν 3.500 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο στις αρχές του έτους, αλλά έκτοτε έχουν υποχωρήσει σε περίπου 2.400 δολάρια.
«Εξακολουθούμε να αναμένουμε ότι ο μεγάλος αριθμός νέων πλοίων που θα παραδοθούν κατά τη διάρκεια του τρέχοντος και του επόμενου έτους θα αντισταθμίσει τελικά αυτούς τους παράγοντες και θα θέσει τις ωκεάνιες αγορές υπό νέα πίεση», δήλωσε ο Clerc.
Οι αναλυτές της Bernstein αναμένουν επέκταση του στόλου κατά 15% κατά τη διάρκεια του 2024 και του 2025, ξεπερνώντας τη ζήτηση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών