Παρά τις καταγγελίες η Boeing δεν απάντησε
Ο πρώην υπάλληλος ισχυρίστηκε ότι βασικά εξαρτήματα αεροσκαφών έφευγαν τακτικά από το εργοστάσιο με σοβαρά ελαττώματα.
Ο Santiago Paredes, ο οποίος εργαζόταν για την Spirit AeroSystems στο Κάνσας μεταξύ 2010 και 2022, δήλωσε ότι συνήθιζε να βρίσκει «από 50 έως 100, 200» ελαττώματα στις ατράκτους –το κύριο σώμα του αεροπλάνου– που αποστέλλονταν στην Boeing, και ένιωθε απειλή επειδή εξέφρασε τις ανησυχίες του.
«Έβρισκα πολλούς ελλιπείς συνδετήρες, πολλά λυγισμένα μέρη, μερικές φορές ακόμη και τμήματα που έλειπαν», δήλωσε ο Paredes, ο οποίος ηγείτο μιας ομάδας επιθεωρητών που βρισκόταν στο τέλος της γραμμής παραγωγής του 737 Max, σε συνέντευξή του στο BBC και στο αμερικανικό δίκτυο CBS.
«Ήθελαν απλώς να αποσταλεί το προϊόν.
Δεν επικεντρώθηκαν στις συνέπειες της αποστολής κακών ατράκτων.
Επικεντρώνονταν απλώς στην τήρηση των ποσοστώσεων, στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος, στην τήρηση του προϋπολογισμού…
Εάν οι αριθμοί φαίνονταν καλοί, η κατάσταση των ατράκτων δεν είχε πραγματικά σημασία», ισχυρίστηκε.
Ο Paredes ανέφερε, επιπλέον, ότι τακτικά ένιωθε πίεση να είναι λιγότερο αυστηρός κατά τη διάρκεια των επιθεωρήσεων, και του δόθηκε το παρατσούκλι «showstopper» επειδή επιβράδυνε τη διαδικασία παραγωγής προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες του.
«Πάντα έκαναν φασαρία γιατί το έβρισκα, γιατί το κοιτούσα», είπε.
Τελικά ένας διευθυντής τον διέταξε να αλλάξει τον τρόπο αναφοράς των ελαττωμάτων, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των προβληματισμών που καταγράφονταν.
Όταν διαμαρτυρήθηκε για την αλλαγή, είπε, υποβιβάστηκε και μετακινήθηκε σε διαφορετικό τμήμα των εργοστασιακών δραστηριοτήτων της Spirit.
«Ένιωσα ότι με απειλούσαν και ένιωσα ότι μου έκαναν αντίποινα επειδή εξέφρασα τις ανησυχίες μου», είπε.
Είναι η πρώτη φορά που ο Paredes, πρώην τεχνικός της πολεμικής αεροπορίας, μιλάει δημοσίως για τις ανησυχίες του.
H Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών