Οι Αμερικανοί που διψούν για ευκαιρίες συρρέουν στο Temu, δίνοντας στην Temu προνομιακή θέση στην αγορά των ΗΠΑ
Σύμφωνα με το CNBC, η PDD Holdings ανακοίνωσε θεαματικά αποτελέσματα α' τριμήνου, με αποτέλεσμα η μετοχή να σημειώσει άνοδο μέχρι και 7,5% με αποτέλεσμα η κεφαλαιοποίησή της να ξεπεράσει εκείνη της ανταγωνίστριας Alibaba Group. Οι μετοχές της PDD έχουν υπερδιπλασιάσει την αξία τους -με άνοδο 109%- τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Η PDD, στην οποία ανήκει επίσης η κινεζική εφαρμογή εκπτωτικών αγορών Pinduoduo, έχει κεφαλαιοποίηση αγοράς περίπου 208 δισ. δολάρια, έναντι 196 δισ. δολαρίων της Alibaba, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Η JD.com βρίσκεται στην μακρινή τρίτη θέση με κεφαλαιοποίηση αγοράς 48 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
«Πιστεύουμε ότι η κερδοφορία της Temu θα βελτιωθεί γρηγορότερα από ό,τι είχε εκτιμηθεί προηγουμένως, λόγω της εισαγωγής του μοντέλου μισής αποστολής, σύμφωνα με το οποίο το κόστος logistics θα επιβαρύνει τους εμπόρους», ανέφερε η Morningstar σε πρόσφατο ενημερωτικό σημείωμα.
«Πιστεύουμε επίσης ότι η εγχώρια πλατφόρμα της PDD θα είναι σε θέση να υπερασπιστεί τη θέση της, δεδομένης της ισχυρής αντίληψης των καταναλωτών για την value-for-money τοποθέτησή της», δήλωσε η αναλύτρια της Morningstar, Chelsey Tam, προσθέτοντας ότι η PDD έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις τους, ενώ η JD.com και η Alibaba βρίσκονται στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.
Η Goldman Sachs αναβάθμισε την αξιολόγηση της για την PDD σε «buy» από «neutral», σημειώνοντας τη συνεχή δυναμική ανάπτυξης των διαφημιστικών εσόδων της εταιρείας κατά το πρώτο τρίμηνο, καθώς και τις δυνατότητες της Temu.
Η αγορά έχει «πλέον υπερτιμολογήσει» τις δύο βασικές ανησυχίες - τον εγχώριο ανταγωνισμό και τις εντάσεις ΗΠΑ-Κίνας - οι οποίες ήταν πίσω από την προηγούμενη υποβάθμιση της PDD τον Μάρτιο, αναφέρει στο ενημερωτικό σημείωμα ο αναλυτής της Goldman Sachs, Ronald Keung.
Σκληρός ανταγωνισμός
Η PDD ξεπέρασε την Alibaba σε κεφαλαιοποίηση αγοράς και το τέταρτο τρίμηνο πέρυσι, αλλά έχασε την πρώτη θέση από την Alibaba το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Η PDD ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι τα καθαρά κέρδη της που αναλογούν στους κοινούς μετόχους το τρίμηνο του Μαρτίου αυξήθηκαν κατά 246% στα 3,87 δισ. δολάρια (27,99 δισ. κινεζικά γιουάν) σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ξεπερνώντας κατά πολύ την εκτίμηση της LSEG για 12,86 δισ. γιουάν.
Τα έσοδα από εμπορικές προμήθειες, ανήλθαν στα 6,14 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 327% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
«Ανταποκριθήκαμε ενεργά στις πολιτικές προώθησης της κατανάλωσης και ξεκινήσαμε μια σειρά προωθητικών ενεργειών για να καλύψουμε τις ανάγκες αγορών των χρηστών κατά τη διάρκεια της γιορτής της άνοιξης και άλλων εποχιακών εκδηλώσεων», δήλωσε η PDD στην κλήση για τα κέρδη της.
«Είμαστε σίγουροι για την καταναλωτική αγορά στην Κίνα», δήλωσε η PDD.
Εν τω μεταξύ, τα καθαρά κέρδη της Alibaba που αναλογούν στους κοινούς μετόχους το τρίμηνο του Μαρτίου έπεσαν κατά 86% στα 3,3 δισ. γουάν σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η Alibaba κατέχει πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως οι AliExpress, Alibaba.com, Taobao και Tmall.
Η πρώτη μεγάλη ώθηση της PDD στο εξωτερικό ήρθε με την Temu τον Σεπτέμβριο του 2022, η δημοτικότητα της οποίας εκτοξεύτηκε στα ύψη αμέσως μετά την προβολή μιας διαφήμισης Super Bowl το 2023, η οποία καλούσε τους πελάτες να ψωνίσουν «σαν δισεκατομμυριούχος».
Οι πεινασμένοι για ευκαιρίες Αμερικανοί έχουν συρρεύσει στην Temu, καθώς φαίνεται να συνεχίζει να αναπτύσσεται ραγδαία στις Η.Π.Α. Η Temu έχει επίσης επεκταθεί επιθετικά στην Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ισπανία, καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η BofA σε έκθεσή της νωρίτερα αυτό το μήνα ανέφερε ότι οι Temu, TikTok και AliExpress «αξιοποιούν την εμπειρία» των μητρικών και αδελφών εταιρειών τους, προσθέτοντας ότι θεωρεί ότι η Temu είναι «σχετικά σε καλύτερη θέση» μεταξύ των πολλών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών