Τελευταία Νέα
Διεθνή

Αποκάλυψη: Εντελώς αθόρυβα η Ρωσία με έναν σιδηρόδρομο 7.200 χλμ αχρήστεψε τις κυρώσεις και τελείωσε οριστικά την Ευρώπη

Αποκάλυψη: Εντελώς αθόρυβα η Ρωσία με έναν σιδηρόδρομο 7.200 χλμ αχρήστεψε τις κυρώσεις και τελείωσε οριστικά την Ευρώπη
Η εφευρετικότητα είναι η μητέρα της ανάγκης και η απάντηση της Ρωσίας στις οικονομικές και εμπορικές κυρώσεις της Δύσης απέδειξε το υψηλό επίπεδο ευρηματικότητάς της
Οι δυτικές χώρες έχουν επιβάλει πολυάριθμες κυρώσεις και περιορισμούς στη Ρωσία.
Τον Φεβρουάριο του 2022, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden ισχυρίστηκε ότι αυτά τα μέτρα αποσκοπούν στην αποδυνάμωση της Ρωσίας και τη μετατροπή της σε μη ανταγωνιστικό κράτος στην οικονομία υψηλής τεχνολογίας του 21ου αιώνα.
Ωστόσο, συνέβη κάτι που πολλοί δεν περίμεναν.
Αντί για την κατάρρευση της ρωσικής οικονομίας, που προβλέπονταν από πολλούς ειδικούς, η χώρα όχι μόνο επέζησε, αλλά σημείωσε σημαντική επιτυχία, ανοίγοντας νέους εμπορικούς δρόμους, σύμφωνα με το Eurasia Review.
«Η εφευρετικότητα είναι η μητέρα της ανάγκης και η απάντηση της Ρωσίας στις οικονομικές και εμπορικές κυρώσεις της Δύσης απέδειξε το υψηλό επίπεδο ευρηματικότητάς της», αναφέρει το δημοσίευμα.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η Ρωσία έχει επιδείξει ευρηματικότητα στην οργάνωση της προμήθειας των αγαθών της.

Ρωσική εφευρετικότητα

Οι δυτικές κυρώσεις περιόρισαν σοβαρά τις δυνατότητες εφοδιαστικής της χώρας, αναγκάζοντας τη Μόσχα να αναζητήσει νέους τρόπους για να παρακάμψει αυτά τα μέτρα.
Ως αποτέλεσμα, η Ρωσία έγινε ο μεγαλύτερος προμηθευτής πετρελαίου της Κίνας και της Ινδίας.
Αλλά η Ρωσία δεν σταμάτησε εκεί και χρησιμοποίησε μια άλλη ενδιαφέρουσα στρατηγική επιμελητείας.

Ο διάδρομος μεταφορών Βορρά – Νότου μήκους 7.200 χιλιομέτρων

Το 2000, η Ρωσία, το Ιράν και η Ινδία υπέγραψαν συμφωνία για τη δημιουργία ενός διαδρόμου μεταφορών Βορρά-Νότου μήκους 7.200 χιλιομέτρων.
Υποτίθεται ότι θα συνέδεε την Αγία Πετρούπολη στη βορειοδυτική Ρωσία με τα νότια λιμάνια του Ιράν, από όπου σχεδιαζόταν να παραδίδονται φορτία στη Βομβάη της Ινδίας.
Το έργο πάγωσε για πολλά χρόνια, πρακτικά ξεχάστηκε.
Ωστόσο, πρόσφατα άρχισαν να εμφανίζονται νέα για σημαντική πρόοδο στην υλοποίησή του.
Και φαίνεται ότι ο διάδρομος έχει αρχίσει να λειτουργεί.
corridor_map.jpg

Παρακάμπτει την Ευρώπη και τη Μεσόγειο – Οριστική στροφή της Ρωσίας στην Ανατολή

«Αυτή η διαδρομή όχι μόνο επιτρέπει την παράκαμψη της Ευρώπη, αλλά είναι επίσης η μισή από την τυπική διαδρομή μέσω της Μεσογείου και της Διώρυγας του Σουέζ.
Το κόστος μεταφοράς μειώθηκε κατά 30%»,
αναφέρει το δημοσίευμα.
Ενώ οι δυτικές χώρες σχεδίαζαν νέες κυρώσεις, η Ρωσία, μαζί με τους εταίρους της, εγκαινίασαν αθόρυβα έναν νέο μεταφορικό διάδρομο, ο οποίος έχει τεράστιες δυνατότητες, σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Αυτό έχει γίνει ιδιαίτερα επίκαιρο στο πλαίσιο της δύσκολης κατάστασης στην περιοχή της Διώρυγας του Σουέζ, όπου οι θαλάσσιες μεταφορές είναι επικίνδυνες λόγω των επιθέσεων του Houthi.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο διάδρομος Βορρά-Νότου είναι μια ελκυστική εναλλακτική λύση.

Επανασχεδιάζονται οι παγκόσμιοι εμπορικοί δρόμοι

«Η Ρωσία ήταν ο νικητής, μπόρεσε να ξεπεράσει τους αντιπάλους της και ταυτόχρονα προσπάθησε να επανασχεδιάσει τους παγκόσμιους εμπορικούς δρόμους,
κάτι που της παρέχει πρόσθετη προστασία από μελλοντικούς οικονομικούς κραδασμούς», τονίζεται στο δημοσίευμα.
Ο διεθνής διάδρομος μεταφορών «Βορράς-Νότος» είναι ένα εντυπωσιακό φαινόμενο
στον τομέα των μεταφορών και της εφοδιαστικής, δήλωσε νωρίτερα σε συνέντευξή του στην Izvestia ο Dmitry Birichevsky, διευθυντής του Τμήματος Οικονομικής Συνεργασίας του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών.
«Αυτός δεν είναι απλώς ένας διάδρομος από βορρά προς νότο, είναι ένα ολόκληρο δίκτυο διαδρομών: είναι η δυτική διαδρομή, την οποία αναπτύσσουμε τώρα μαζί με το Αζερμπαϊτζάν και το Ιράν, είναι επίσης ο ανατολικός κλάδος, που συνδέεται με το Καζακστάν, το Τουρκμενιστάν και το Ιράν», τόνισε.
Ο Dmitry Birichevsky δήλωσε ότι όλα αυτά γίνονται για να εξασφαλιστούν αξιόπιστες προμήθειες αγαθών από τη Ρωσία στις χώρες του Νότου.

map_2_2.jpg
Η επιτυχία του σκιώδους στόλου πριν τη λειτουργία της διαδρομής Βορρά – Νότου

Η πραγματικότητα έχει αποδείξει ότι οι κυρώσεις στο πετρέλαιο πλήττουν περισσότερο την ΕΕ, παρά τη Μόσχα.
Σύμφωνα με ένα ουκρανικό think tank, η Ρωσία έχει ενισχύσει τον «αθόρυβο» στόλο πετρελαιοφόρων πλοίων της, ένα σημάδι ότι η χώρα λαμβάνει μεγαλύτερα μέτρα για να αποφύγει τους δυτικούς εμπορικούς περιορισμούς.
Το KSE Institute, ένα think tank στο πλαίσιο της Οικονομικής Σχολής του Κιέβου, επισήμανε τον λεγόμενο «σκιώδη» στόλο δεξαμενόπλοιων της Ρωσίας, μια μυστική συλλογή δεξαμενόπλοιων που είναι γνωστό ότι χρησιμοποιεί η χώρα ώστε να συνεχίσει το εμπόριο πετρελαίου παρά τις κυρώσεις της Δύσης.
Σύμφωνα με έκθεση του KSE, η Ρωσία ήταν γνωστό ότι μετέφερε το πετρέλαιό της με 307 σκιώδη πλοία από τις αρχές του 2023 έως τον Ιούνιο του 2024, με περίπου 74 νέα πλοία να προστίθενται στον στόλο της κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Τα νέα πλοία ξεπερνούν σε αριθμό τα 49 δεξαμενόπλοια στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τη Δύση επειδή βοήθησαν τη Ρωσία να αποφύγει τις κυρώσεις, ανέφερε το Bloomberg.
Περίπου 45 από τα γνωστά σκιώδη πλοία έχουν λειτουργήσει τακτικά μεταξύ του 2023 και του πρώτου εξαμήνου του 2024. Τα πλοία αυτά αποτελούν τον «πυρήνα» του σκιώδους στόλου δεξαμενόπλοιων της Ρωσίας, αντιπροσωπεύοντας το 28% του συνόλου του πετρελαίου που η χώρα διακίνησε κάτω από το ραντάρ κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Η Δύση άρχισε να σφίγγει τις βίδες στο εμπόριο πετρελαίου της Ρωσίας αμέσως μετά την εισβολή της στην Ουκρανία το 2022, με τις χώρες της G-7 να θεσπίζουν ανώτατο όριο τιμών 60 δολαρίων για το ρωσικό αργό.

Η Ρωσία θα αναπτυχθεί ταχύτερα από όλες τις προηγμένες δυτικές οικονομίες

Παρά τις δυτικές κυρώσεις, η Ρωσία προβλέπεται να επιτύχει ανάπτυξη 3,2% φέτος, πολύ υψηλότερη από τις επιδόσεις της Βρετανίας, της Γαλλίας και της Γερμανίας, όπως εκτιμά το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου έχουν «παραμείνει σταθερές» και οι κρατικές δαπάνες «παρέμειναν υψηλές» συμβάλλοντας στην ανάπτυξη, όπως σημειώνει το ΔΝΤ.
Την ίδια στιγμή που το ΔΝΤ βλέπει για τη Ρωσία τέτοιους ρυθμούς ανάπτυξης, για τις προηγμένες οικονομίες της Δύσης η πρόβλεψή του είναι πολύ πιο μετριοπαθής, καθώς για τις ΗΠΑ «βλέπει» ανάπτυξη 2,7% ενώ για τις άλλες χώρες της G7, εκτιμά ότι η Γερμανία θα τα πάει χειρότερα, με εκτιμώμενη αύξηση του ΑΕΠ το 2024 μόλις 0,2%, και έπονται στις κακές αποδόσεις των οικονομικών τους η Βρετανία (0,5%) και η Γαλλία (0,7%).
Παρά την επιβολή κυρώσεων στο Κρεμλίνο για την εισβολή του στην Ουκρανία, το ΔΝΤ αναβάθμισε τις προβλέψεις του Ιανουαρίου για τη ρωσική οικονομία φέτος και εκτίμησε ότι ενώ η ανάπτυξη θα ήταν χαμηλότερη το 2025, πλέον αναθεωρεί και μιλά για ακόμα υψηλότερη ανάπτυξη από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως στο 1,8%.


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης