Μάλιστα, η Κίνα παρουσίασε πρόσφατα το νέο, μη επανδρωμένο stealth αεροσκάφος της, το οποίο εθεάθη να πετάει δίπλα σε ένα J-20 πέμπτης γενιάς μαχητικό.
H πλειοψηφία των αναλύσεων συντείνουν ότι το νέο αυτό αεροσκάφος διαθέτει θεμελιωδώς νέες δυνατότητες και είναι πιθανώς το πρώτο έκτης γενιάς μαχητικό στον κόσμο.
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του, το οποίο θεωρείται και απαραίτητο για την επόμενη γενιά αεροσκαφών, είναι η απουσία... ουράς.
ΤΟ νέο μαχητικό αεροσκάφος δεν διαθέτοει κάθετους σταθεροποιητές, ένα χαρακτηριστικό που το καθιστά «χωρίς ουρά», με αποτέλεσμα να εξαρτάται πλέον από υπολογιστές για τη διατήρηση της σταθερότητάς του.
Αυτή η διαμόρφωση ενισχύει την απόδοση στην πτήση με υψηλή ταχύτητα και βελτιώνει σημαντικά τις stealth δυνατότητές του.
JUST IN: ?? First video of the brand new Chinese stealth fighter jet, believed to be a 6th-generation warplane. pic.twitter.com/XsE2Q2fpE9
— BRICS News (@BRICSinfo) December 26, 2024
Σημειωτέτον ότι το J-20 ήδη θεωρείται ένα από τα πιο προηγμένα Stealth μαχητικά στον κόσμο, καθώς μόνο το αμερικανικό F-35 μπορεί να το ανταγωνιστεί
Οι τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν επιτευχθεί από την κινεζική βιομηχανία είναι εμφανείς, ιδιαίτερα στις διαδοχικές βελτιώσεις και παραλλαγές του J-20.
Με δεδομένη τη σημαντική πρόοδο της Κίνας στον τομέα των Stealth τεχνολογιών – όπως δείχνουν προγράμματα όπως το FC-31 και το μη επανδρωμένο βομβαρδιστικό CH-7 – ένα μαχητικό χωρίς ουραίο τμήμα από την Κίνα είναι πολύ πιθανό να είναι το πιο προηγμένο stealth αεροσκάφος στον κόσμο.
Η Κίνα θέτει νέες προκλήσεις στη σχεδίαση των μαχητικών αεροσκαφών 6ης Γενίας
What a unique configuration …
— @Rupprecht_A (@RupprechtDeino) December 26, 2024
via @OedoSoldier pic.twitter.com/7vG6E3GElf
Η ανάπτυξη ενός αεροσκάφους χωρίς ουραίο τμήμα παρουσιάζει σημαντικές σχεδιαστικές προκλήσεις, καθώς απαιτεί εξαιρετικά προηγμένες επιφάνειες ελέγχου πτήσης.
Μέχρι τώρα, τέτοια αεροσκάφη περιορίζονταν σε υποηχητικά μοντέλα με μειωμένες δυνατότητες πτήσης, όπως ο βομβαρδιστικός B-2 και το drone GJ-11.
Η ανάπτυξη ενός σχεδίου χωρίς ουραίο τμήμα που να καλύπτει τις υψηλές απαιτήσεις ενός μαχητικού αεροσκάφους είναι σαφώς πιο δύσκολη.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε υψηλές ταχύτητες, όπου ο έλεγχος της ώσης δεν μπορεί να ενισχύσει την ευελιξία.
Για τον λόγο αυτό, κάθε πτέρυγα του νέου μαχητικού διαθέτει πέντε επιφάνειες ελέγχου στο πίσω μέρος, ώστε να διασφαλίζεται η υψηλή απόδοση στην πτήση.
Παράλληλα, διαθέτει αυτόνομα συστήματα κοντά στις άκρες των φτερών του, τα οποία αναμένεται να παρέχουν έλεγχο που συνήθως γίνεται μέσω των πτερυγίων.
Το αντίπαλο αμερικανικό μαχητικό έκτης γενιάς NGAD, που βρίσκεται υπό ανάπτυξη, αναμενόταν να διαθέτει παρόμοια χαρακτηριστικά, αλλά το κινεζικό αεροσκάφος είναι το πρώτο που εμφανίζεται να τα εφαρμόζει σε πτήση.
Επαναστατική πρόοδος στις stealth τεχνολογίες
Οι ραγδαίες βελτιώσεις στις stealth δυνατότητες του J-20 από το 2016, όταν παραδόθηκε η πρώτη παρτίδα μαχητικών, ενίσχυσαν τις προσδοκίες ότι τα κινεζικά μαχητικά έκτης γενιάς θα προσφέρουν επαναστατικές εξελίξεις.
Τον Μάρτιο του 2022, ο επικεφαλής της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας, στρατηγός Mark Kelly, είχε προβλέψει ότι τα νέα αυτά μαχητικά θα ενσωματώσουν «εκθετική επιτάχυνση στην επεξεργαστική ισχύ και την ανίχνευση» αλλά και «εκθετική μείωση στο [ραντάρ] αποτύπωμα».
Αν και Αμερικανοί αξιωματούχοι έχουν προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι η Κίνα θα μπορούσε να είναι η πρώτη χώρα που θα παρουσιάσει μαχητικό έκτης γενιάς, η αιφνίδια παρουσίαση ενός τέτοιου αεροσκάφους σε πτήση, είτε αναπτύχθηκε για κρούσεις είτε για εναέρια υπεροχή, αλλάζει τις ισορροπίες ισχύος στον Ειρηνικό τόσο σε τακτικό όσο και σε στρατηγικό επίπεδο.
Με τις Ηνωμένες Πολιτείες να αντιμετωπίζουν ακόμα δυσκολίες στην αύξηση της παραγωγής των F-35 στο απαιτούμενο επίπεδο, ή στην επίτευξη πλήρους επιχειρησιακής κατάστασης και ικανοποιητικής διαθεσιμότητας, η δοκιμαστική πτήση ενός κινεζικού μαχητικού έκτης γενιάς δημιουργεί σοβαρές πιθανότητες το αμερικανικό αεροσκάφος να υστερήσει σύντομα κατά μία γενιά σε σχέση με την αιχμή της τεχνολογίας.
«Η Κίνα αξίζει τα έυσημα για την καινοτομία που παρουσιάζει»
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί ένδειξη της προθυμίας της κινεζικής αεροπορικής βιομηχανίας να πειραματιστεί και να καινοτομήσει, όπως επισημαίνει ο αναλυτής του Australian Strategic Policy Institute, Euan Graham.
«Το σχέδιο είναι πρωτότυπο και αξίζει αναγνώριση γι΄ αυτό», πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας ότι η Κίνα φαίνεται να επιχειρεί να ανταγωνιστεί τις ΗΠΑ και τους συμμάχους της.
Επισημαίνεται ότι το υπουργείο Άμυνας της Κίνας δεν έχει σχολιάσει σχετικά, ενώ το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ επιβεβαίωσε ότι έχει λάβει γνώση των αναφορών, χωρίς περαιτέρω δηλώσεις πέρα από την ετήσια έκθεσή του για τον κινεζικό στρατό.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών