
Mεγάλο μέρος των εκπομπών από τις μεταφορές του Davos προέρχεται από τα ιδιωτικά τζετ.
Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) αποζημιώνει τις πολιτικές, επιχειρηματικές, ακαδημαϊκές και διάσημες ελίτ που ταξιδεύουν στη σύνοδο κορυφής του Davos την επόμενη εβδομάδα με τρένο χαμηλών εκπομπών, αλλά οι σύνεδροι φαίνεται ότι προτιμούν τα ιδιωτικά τους τζετ για να πάνε στην Ελβετία.
Σύμφωνα με την Euractiv, οι μεταφορές είναι η κύρια πηγή εκπομπών από την ετήσια σύνοδο κορυφής του WEF στο Davos, όπου ηγέτες από διάφορα κοινωνικά στρώματα συναντώνται για να συζητήσουν τα πιο πιεστικά παγκόσμια ζητήματα.
Ενώ οι σύνεδροι μπορεί να ασχολούνται με τη διάσωση του κόσμου, η κλιματική αλλαγή δεν φαίνεται να βαραίνει πολύ στο μυαλό τους.
Οι ΜΚΟ καταγγέλλουν ότι ένα μεγάλο μέρος των εκπομπών από τις μεταφορές του Νταβός προέρχεται από τα ιδιωτικά τζετ.
Φέτος, παρά το γεγονός ότι το WEF προσφέρει έκπτωση 100% στους σιδηροδρομικούς ναύλους για όσους έρχονται στο Davos από την Ευρώπη, τα αεροπλάνα φαίνεται ότι θα παραμείνουν η προτιμώμενη επιλογή των συνέδρων, σύμφωνα με την T&E.
Ακριβώς όπως και το 2023, όταν υπήρχαν 660 πτήσεις με ιδιωτικά τζετ.
Σε απάντηση σε ερώτημα της καμπάνιας "Travel Smart", μόνο οι πολυεθνικές εταιρείες Saint-Gobain και KPMG επιβεβαίωσαν ότι θα ταξιδέψουν με εμπορική αεροπορική εταιρεία ή τρένο για να φτάσουν στο Davos.
Το αποτύπωμα άνθρακα
Σχολιάζοντας τα ευρήματα, η επικεφαλής της καμπάνιας Denise Auclair δήλωσε στην Euractiv ότι "για άλλη μια φορά, πολλοί από αυτούς τους αντιπροσώπους φαίνεται να επιθυμούν όπως πάντα να χρησιμοποιήσουν ένα ιδιωτικό τζετ για να φτάσουν εκεί".
Αλλά "τα ιδιωτικά τζετ μπορούν να δημιουργήσουν έως και 50 φορές περισσότερες εκπομπές ρύπων από ό,τι τα τρένα υψηλής ταχύτητας."
Αντίθετα, ένας αντιπρόσωπος που ταξιδεύει από το Βερολίνο προς το σημείο πρόσβασης της συνόδου κορυφής στη Ζυρίχη θα μπορούσε να αποφύγει το 99% των εκπομπών παίρνοντας το τρένο αντί για ένα ιδιωτικό τζετ, σύμφωνα με την ανάλυση της T&E που δημοσιεύθηκε σήμερα.
Ή αλλιώς, αν ένας αντιπρόσωπος από τη Νέα Υόρκη επέλεγε να πάρει μια εμπορική πτήση αντί για ένα ιδιωτικό τζετ, αυτό θα μείωνε τις εκπομπές του κατά 87%.
Η WFE αναφέρει ότι, κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής, οι αντιπρόσωποι του Davos θα "ενθαρρύνονται να περπατούν" και θα εφοδιάζονται με "χειμερινές λαβές παπουτσιών".
Αλλά αυτό μπορεί να μην είναι αρκετό για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα.
www.bannkingnews.gr
Σύμφωνα με την Euractiv, οι μεταφορές είναι η κύρια πηγή εκπομπών από την ετήσια σύνοδο κορυφής του WEF στο Davos, όπου ηγέτες από διάφορα κοινωνικά στρώματα συναντώνται για να συζητήσουν τα πιο πιεστικά παγκόσμια ζητήματα.
Ενώ οι σύνεδροι μπορεί να ασχολούνται με τη διάσωση του κόσμου, η κλιματική αλλαγή δεν φαίνεται να βαραίνει πολύ στο μυαλό τους.
Οι ΜΚΟ καταγγέλλουν ότι ένα μεγάλο μέρος των εκπομπών από τις μεταφορές του Νταβός προέρχεται από τα ιδιωτικά τζετ.
Φέτος, παρά το γεγονός ότι το WEF προσφέρει έκπτωση 100% στους σιδηροδρομικούς ναύλους για όσους έρχονται στο Davos από την Ευρώπη, τα αεροπλάνα φαίνεται ότι θα παραμείνουν η προτιμώμενη επιλογή των συνέδρων, σύμφωνα με την T&E.
Ακριβώς όπως και το 2023, όταν υπήρχαν 660 πτήσεις με ιδιωτικά τζετ.
Σε απάντηση σε ερώτημα της καμπάνιας "Travel Smart", μόνο οι πολυεθνικές εταιρείες Saint-Gobain και KPMG επιβεβαίωσαν ότι θα ταξιδέψουν με εμπορική αεροπορική εταιρεία ή τρένο για να φτάσουν στο Davos.
Το αποτύπωμα άνθρακα
Σχολιάζοντας τα ευρήματα, η επικεφαλής της καμπάνιας Denise Auclair δήλωσε στην Euractiv ότι "για άλλη μια φορά, πολλοί από αυτούς τους αντιπροσώπους φαίνεται να επιθυμούν όπως πάντα να χρησιμοποιήσουν ένα ιδιωτικό τζετ για να φτάσουν εκεί".
Αλλά "τα ιδιωτικά τζετ μπορούν να δημιουργήσουν έως και 50 φορές περισσότερες εκπομπές ρύπων από ό,τι τα τρένα υψηλής ταχύτητας."
Αντίθετα, ένας αντιπρόσωπος που ταξιδεύει από το Βερολίνο προς το σημείο πρόσβασης της συνόδου κορυφής στη Ζυρίχη θα μπορούσε να αποφύγει το 99% των εκπομπών παίρνοντας το τρένο αντί για ένα ιδιωτικό τζετ, σύμφωνα με την ανάλυση της T&E που δημοσιεύθηκε σήμερα.
Ή αλλιώς, αν ένας αντιπρόσωπος από τη Νέα Υόρκη επέλεγε να πάρει μια εμπορική πτήση αντί για ένα ιδιωτικό τζετ, αυτό θα μείωνε τις εκπομπές του κατά 87%.
Η WFE αναφέρει ότι, κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής, οι αντιπρόσωποι του Davos θα "ενθαρρύνονται να περπατούν" και θα εφοδιάζονται με "χειμερινές λαβές παπουτσιών".
Αλλά αυτό μπορεί να μην είναι αρκετό για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα.
www.bannkingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών