Τελευταία Νέα
Διεθνή

Χαστούκι στις Βρυξέλλες από τον επικεφαλής της Mercedes-Benz – Καταστροφικοί οι δασμοί στην Κίνα, όχι στον προστατευτισμό

Χαστούκι στις Βρυξέλλες από τον επικεφαλής της Mercedes-Benz – Καταστροφικοί οι δασμοί στην Κίνα, όχι στον προστατευτισμό
H ΕΕ θα πρέπει να ενθαρρύνει το άνοιγμα εργοστασίων από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και να ανοίξει την αγορά, επισημαίνει ο Ola Källenius
Η ΕΕ θα πρέπει να ενθαρρύνει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανοίξουν περισσότερα εργοστάσια στην Ευρώπη ως μέρος μιας συμφωνίας για την κατάργηση των τιμωρητικών δασμών στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε το αφεντικό της Mercedes-Benz σε συνέντευξή του στους FT την Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2024.
Ο Ola Källenius, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας Acea, σημείωσε ότι η Κίνα ζήτησε από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν εγχώρια για να αποκτήσουν πρόσβαση στην αγορά της πριν από δεκαετίες και αυτή η προσέγγιση θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος μίας λύσης στην εμπορική διαμάχη.
«Κανείς δεν διαφωνεί για το γεγονός ότι οι ίσοι όροι ανταγωνισμού είναι μια νόμιμη συζήτηση. Το ερώτημα είναι τι εργαλείο χρησιμοποιείτε;».
Ο Källenius δήλωσε στους Financial Times σε συνέντευξή του: «Μην πλεοοδοτείτε σε προστατευτισμό γιατί ...έχουμε πολλά να χάσουμε».

Τον Οκτώβριο, οι Βρυξέλλες επέβαλαν δασμούς έως και 45 % στις κινεζικές εισαγωγές EV μετά από μια μεγάλη αύξηση των πωλήσεων, ισχυριζόμενες ότι έλαβαν άδικες επιδοτήσεις και άνοιξαν αρκετές έρευνες για dumping και για τις κρατικές επιδοτήσεις.
Το Πεκίνο απάντησε με δασμούς anti-dumping στο μπράντι και έρευνες στις αγορές χοιρινού και γαλακτοκομικών προϊόντων.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν οι πιο θορυβώδεις αντίπαλοι των προστατευτικών μέτρων, καθώς φοβούνται αντίποινα από το Πεκίνο και αποδυνάμωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών της χώρας σε μια εποχή που έχουν ήδη υποστεί απότομη πτώση στις πωλήσεις λόγω της ανόδου των κινεζικών εμπορικών σημάτων.
Δυσκολεύονται επίσης να ανταγωνιστούν πιο προσιτά και προηγμένα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από εταιρείες όπως η BYD.
Όταν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπάθησαν να εδραιωθούν στην αναδυόμενη ασιατική οικονομία τη δεκαετία του 1980, συμφώνησαν να δημιουργήσουν κοινοπραξίες με Κινέζους εταίρους.
Ο Källenius είπε είναι στο χέρι των υπεύθυνων χάραξης πολιτικής της ΕΕ εάν θα καταλήξουν σε μια αμοιβαία συμφωνία.
«Όταν ήρθαμε στην Κίνα»...υπήρξε έκκληση από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής: στήστε βιομηχανίες εδώ εάν θέλετε να κατακτήσετε την αγορά.
Με βάση την δική μου κατανόηση, οι ευρωπαίοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν πει το ίδιο, έναντι των Κινέζων», είπε.
«Πιστεύω ότι αυτές είναι νόμιμες συζητήσεις, αλλά αυτό σημαίνει ότι θα ανοίξετε πραγματικά τις αγορές και θα δημιουργήσετε όσο το δυνατόν περισσότερους όρου ισότιμου ανταγωνισμού και στη συνέχεια θα αφήσετε τον καλύτερο παίκτη της αγοράς να κερδίσει».
Στιγμιότυπο_οθόνης_2025-01-19_174353.png
Οι Βρυξέλλες σχεδιάζουν επίσης να επιβάλουν κριτήρια που απαιτούν από τις κινεζικές επιχειρήσεις να έχουν εργοστάσια στην Ευρώπη και να μοιράζονται τεχνολογική τεχνογνωσία.
Η BYD σχεδιάζει να κατασκευάσει οχήματα στην Ουγγαρία, ενώ η CATL συμφώνησε πρόσφατα να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών λιθίου με επένδυση 4,1 δισ. ευρώ στην Ισπανία σε συνεργασία με τη Stellantis.
Ο Källenius δήλωσε ότι οι δασμοί θα βλάψουν τη βιομηχανία και οι Βρυξέλλες θα πρέπει να συμβιβαστούν με το Πεκίνο για μια συμφωνία για την κατάργησή τους, προσθέτοντας ότι η Κίνα έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων πρώτων υλών, προηγμένων ημιαγωγών και εξαρτημάτων.
«Θέλουμε απλώς να προειδοποιήσουμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να πουν, μην ξεχνάτε τι μας έκανε τόσο επιτυχημένους σε αυτόν τον περίπλοκο κόσμο», είπε.
Την περασμένη εβδομάδα η Acea έστειλε επιστολή στους ηγέτες της ΕΕ προτρέποντάς τους να μην ανταποδώσουν τους απειλούμενους δασμούς του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ Donald Trump.
Η Mercedes-Benz είναι μία από τις τρεις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας μαζί με τη VW και τη BMW, με σημαντικές δραστηριότητες τόσο στην Κίνα όσο και στις ΗΠΑ.
Η Geely και η BAIC, η οποία ελέγχεται από το κινεζικό κράτος, κατέχουν το ένα πέμπτο των μετοχών της Mercedes-Benz.
Η αυτοκινητοβιομηχανία βασίζεται επίσης στην κινεζική αγορά για περίπου το 30% των παγκόσμιων πωλήσεών της.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης