
Ο εμπορικός πόλεμος κλιμακώνεται, με την Κίνα να δεσμεύεται να απαντήσει με "αποφασιστικό" τρόπο.
Στην ηπειρωτική Κίνα, ο Shanghai Composite υποχώρησε 0,51%, με τον Shenzhen Composite να σημειώνει πτώση 1,54%.
Ενώ ο Hang Seng του Χονγκ Κονγκ διολίσθησε κατά 1,88%, ο Kospi Composite της Νότιας Κορέας υποχώρησε κατά 0,85%.
S&P/ASX 200 της Αυστραλίας έχασε 0,94% και ο Nikkei 225 της Ιαπωνίας ηγήεται των απωλειών με βουτιά 3,07%.
Το δολάριο διαπραγματευόταν 1,18% χαμηλότερα από το γεν, στα 147,49000.
Οι επενδυτές έσπευσαν να αναζητήσουν ασφάλεια στον χρυσό, ο οποίος σημείωσε νέο ιστορικό υψηλό φτάνοντας τα 3.133,57 δολάρια ανά ουγγιά στις 10:54 π.μ. ώρα Σιγκαπούρης.
Οι τιμές του χαλκού, του αλουμινίου και του ψευδαργύρου υποχώρησαν.
ο χαλκός στο Χρηματιστήριο Μετάλλων του Λονδίνου υποχώρησε έως και 2% στα 9.510,50 δολάρια τον τόνο, ενώ το αλουμίνιο βυθίστηκε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν επτά μηνών.
Πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Το ποσό αυτό θα καλύψει εισαγωγές οχημάτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων αξίας άνω των 460 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εισάγονται ετησίως, σύμφωνα με ανάλυση του Reuters των κωδικών δασμών που περιλαμβάνονται σε ανακοίνωση του ομοσπονδιακού μητρώου.
Η Mazda Motor ηγήθηκε των απωλειών στις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, σημειώνοντας βουτιά 6,33%.
Άλλες μετοχές που κατέγραψαν ραγδαίες απώλειες περιλαμβάνουν την Isuzu Motors που έπεσε 5,73% και την Toyota Motor , η οποία υποχώρησε 5,2%.
Στη Νότια Κορέα, η Kia Corp διολίσθησε 1,09%, ενώ η Hyundai Motor σημείωσε πτώση 1,22%.
Τα futures των αμερικανικών μετοχών στη Wall Street καταρρέουν στη σκιά του σοκ που προκαλούν διεθνώς οι δασμοί Trump.
Tα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Dow Jones υποχώρησαν 800 μονάδες ή 2%.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του S&P 500 σημείωσαν πτώση 2,7%.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Nasdaq έχασαν 3,2%.
Παγκόσμιο σοκ
Ο Donald Trump εξαπέλυσε χθες Τετάρτη επίθεση κολοσσιαίων διαστάσεων στο πεδίο του εμπορίου, ανακοινώνοντας βαρύτατους δασμούς, ιδίως σε βάρος της Ασίας και της ΕΕ, με κίνδυνο να προκληθεί ασφυξία στην παγκόσμια οικονομία, μη εξαιρουμένης όμως ούτε της αμερικανικής.
Ο αμερικανός πρόεδρος μίλησε περί «ανακήρυξης οικονομικής ανεξαρτησίας».
«Η χώρα μας καταληστεύτηκε, λεηλατήθηκε, βιάστηκε και καταστράφηκε από έθνη κοντινά και μακρινά, από συμμάχους και εχθρούς», για «δεκαετίες», προτού επισείσει κατάλογο με τους εμπορικούς εταίρους που αφορούν οι «ανταποδοτικοί» δασμοί του.
Η επίθεση προστατευτισμού του Λευκού Οίκου, που για να βρει κάποιος όμοια θα χρειαστεί να ανατρέξει στα χρόνια του 1930, προβλέπει κατ’ ελάχιστον την επιβολή τελωνειακών δασμών 10% σε όλες τις εισαγωγές, που ανεβαίνουν πολύ, ως πάρα πολύ, για χώρες που η Ουάσιγκτον κρίνει ότι είναι ιδιαίτερα «εχθρικές» σε ό,τι αφορά το εμπόριο.
Η επιβάρυνση θα είναι αστρονομική ειδικά για την Κίνα.
Τα προϊόντα της είναι αντιμέτωπα με νέους δασμούς 34%, που προστίθενται στους δασμούς 20% που είχαν ήδη ανακοινωθεί από την κυβέρνηση Trump.
Το Πεκίνο «αντιτίθεται σθεναρά» στους δασμούς αυτούς, εννοεί να τους ανταποδώσει και παροτρύνει την Ουάσιγκτον να τους «ακυρώσει» για να μην τεθεί «σε κίνδυνο» η «παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη», ήταν η αντίδραση του υπουργείου Εμπορίου στο Πεκίνο.
Τα εξαγόμενα αγαθά της ΕΕ θα επιβαρυνθούν με τελωνειακούς δασμούς 24%.
Αυτά της Ιαπωνίας θα υποστούν δασμούς 24%, της Ινδίας 26%, του Βιετνάμ 46%.
Οι επιπρόσθετοι δασμοί αυτοί υποτίθεται πως αποτελούν ανταπόδοση για «μη δασμολογικούς» φραγμούς για τα αμερικανικά προϊόντα, για παράδειγμα υγειονομικούς και περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Οι νέοι τελωνειακοί δασμοί που αναγγέλθηκαν χθες Τετάρτη από τον πρόεδρο των ΗΠΑ «δεν θα έχουν παρά μόνο χαμένους», στηλίτευσε η συνομοσπονδία γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), καλώντας την ΕΕ να αντιδράσει «σθεναρά» μεν αλλά επιδεικνύοντας επίσης «βούληση να διαπραγματευτεί».
«Η ΕΕ καλείται τώρα να δράσει με ενιαίο τρόπο και την απαραίτητη ισχύ, συνεχίζοντας να στέλνει το μήνυμα πως έχει βούληση να διαπραγματευτεί», ανέφερε σε ανακοίνωσή της ο συλλογικός φορέας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, για την οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά.
Σχόλια αναγνωστών