Τελευταία Νέα
Chania
Διεθνή

Σοκ και δέος για το άκρως απόρρητο κινεζικό μαχητικό J-36 - Δεν το έχει ξανακάνει κανείς…

Σοκ και δέος για το άκρως απόρρητο κινεζικό μαχητικό J-36 - Δεν το έχει ξανακάνει κανείς…
Το μαχητικό 6ης γενιάς αναμένεται να είναι, πρώτον, πολύ πιο «έξυπνο» από τους προκατόχους του, με αυξημένη υπολογιστική ισχύ, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και ενσωμάτωση σε δίκτυα μάχης - Επίσης είναι πολύ πιο δυσδιάκριτο για τα ραντάρ
Παγκόσμιο θαυμασμό αλλά και δέος προκαλεί το νέο κινεζικό μαχητικό έκτης γενιάς, το J – 36, αποσπασματικές εικόνες του οποίου έχουν κάνει το γύρο του κόσμου.
Οι αντιδράσεις από ειδικούς και αναλυτές είναι ενδεικτικές: «Κανείς δεν έχει κάνει κάτι τέτοιο έως σήμερα».
Τα εντυπωσιακά στοιχεία του νέου μαχητικού είναι πολλά, όπως και τα ερωτηματικά για το νέο δημιούργημα της κινεζικής αμυντικής βιομηχανίας.

J ή H;

Πλάνα δείχνουν ένα τριγωνικό αεροπλάνο, χωρίς την παραδοσιακή ουρά, να προσεγγίζει για προσγείωση πάνω από έναν αυτοκινητόδρομο.
Φαίνεται να κατευθύνεται προς το αεροδρόμιο της αεροναυπηγικής εταιρείας «Chengdu» στην επαρχία Sichuan.
Το βίντεο που καταγράφει την πτήση διαρκεί μόλις έξι δευτερόλεπτα.
Ωστόσο, ακόμη και αυτό το σύντομο υλικό έδωσε στους ειδικούς σημαντικές πληροφορίες για αυτό το άκρως απόρρητο πρόγραμμα - μέχρι τώρα δεν είχε καταγραφεί τόσο καθαρά.
7_12.png
Πράγματι, δεν υπάρχουν επίσημες πληροφορίες.
Ούτε καν η ακριβής ονομασία του αεροσκάφους είναι γνωστή.
Τα περισσότερα εξειδικευμένα μέσα το αποκαλούν J-36 και εικάζουν ότι πρόκειται για ένα μελλοντικό μαχητικό 6ης γενιάς.
Άλλοι θεωρούν ότι θα ήταν πιο σωστό να ονομάζεται H-36 - καθώς αυτό το γράμμα χρησιμοποιείται για τα κινεζικά βομβαρδιστικά.

Η κατασκευή

Ο σχεδιασμός του αεροσκάφους δεν δίνει ξεκάθαρες απαντήσεις ως προς την κύρια λειτουργία του.
Οι πρώτες εικόνες του «ιπτάμενου τριγώνου» εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο στις 26 Δεκεμβρίου 2024.
Από τις φωτογραφίες φαίνεται πως πέταξε συνοδευόμενο από ένα J-20S, μαχητικό 5ης γενιάς.
Έκτοτε, το αεροσκάφος με τη φουτουριστική εμφάνιση που θυμίζει φύλλο γκίνγκο, καταγράφεται όλο και συχνότερα από blogger.
Πλέον, πετά μόνο του.
Δεν αποκλείεται οι διαρροές να είναι εσκεμμένες.
Αυτό υποδηλώνει έμμεσα το γεγονός ότι το πιο πρόσφατο βίντεο, όπου φαίνεται να προσγειώνεται πάνω από δρόμο, τραβήχτηκε μέρα μεσημέρι.
Ίσως αυτό δείχνει ότι οι κατασκευαστές είναι σίγουροι για την αξιοπιστία του μαχητικού.
Δημοσιογράφοι και ειδικοί blogger εντόπισαν αρκετά χαρακτηριστικά που αποκαλύπτουν τις ενδεχόμενες αποστολές που θα του ανατεθούν.

Πολύ πιο έξυπνο, λιγότερο ορατό από τα ραντάρ

Το μαχητικό 6ης γενιάς αναμένεται να είναι, πρώτον, πολύ πιο «έξυπνο» από τους προκατόχους του, με αυξημένη υπολογιστική ισχύ, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και ενσωμάτωση σε δίκτυα μάχης.
Και δεύτερον, πολύ πιο δυσδιάκριτο για τα ραντάρ.
Αν και τα εσωτερικά χαρακτηριστικά δεν μπορούν να αξιολογηθούν από φωτογραφίες, το εξωτερικό του J-36 ταιριάζει πλήρως με τη σύγχρονη αντίληψη για την πολεμική αεροπορία του μέλλοντος.
Το πρώτο που τραβά την προσοχή είναι η απουσία ουραίου πτερυγίου.
Η σχεδίαση τύπου «ιπτάμενο φτερό» μειώνει δραστικά την υπογραφή του αεροσκάφους στα ραντάρ.
Την ίδια χρησιμοποιούν και τα αμερικανικά project 6ης γενιάς.
6_152.jpg
Τρεις κινητήρες

Ωστόσο, υπάρχει κάτι που κάνει το αεροσκάφος πραγματικά μοναδικό, οι τρεις κινητήρες.
Αυτή η διάταξη δεν συναντάται σε σύγχρονα μαχητικά: συνήθως έχουν δύο, όπως τα ρωσικά MiG ή Su (π.χ. Su-57), ή έναν, όπως τα F-16, F-35 και το υπό ανάπτυξη Su-75.
Καθώς το J-36 είναι μεγάλο (πάνω από 20 μέτρα μήκος) και βαρύ, ο επιπλέον κινητήρας είναι απαραίτητος για μια παρατεταμένη πτήση σε υψηλές ταχύτητες και αποστολές σε μεγάλα ύψη, σημειώνει το περιοδικό War Zone.
Τα ακροφύσια φαίνονται επίπεδα ή με μεταβαλλόμενη γεωμετρία, μειώνοντας την υπέρυθρη υπογραφή.
Επιπλέον, το J-36 διαθέτει δύο εισαγωγές αέρα κάτω από τα φτερά, στα πλάγια της ατράκτου, και μία από πάνω.

Μονοθέσιο ή διθέσιο;

Η εικόνα του πιλοτηρίου δεν αποκαλύπτει αν είναι μονοθέσιο ή διθέσιο.
Ο σχεδιασμός του συστήματος προσγείωσης μοιάζει με του ρωσικού Su-34.
Ο οπλισμός, πιθανότατα, τοποθετείται σε εσωτερικά διαμερίσματα κάτω από το αεροσκάφος.
Σύμφωνα με το The Aviationist, μπορεί να φέρει πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς τύπου «αέρος-εδάφους».
Δεν είναι ακόμη σαφές αν πρόκειται για πρωτότυπο ή για τεχνολογικό επίδειξης, από τον οποίο θα προκύψουν μελλοντικά άλλα αεροσκάφη.
Ό,τι κι αν είναι, ήδη έχει προκαλέσει ανησυχία στους πιθανούς αντιπάλους.

Κούρσα ανταγωνισμού για τα έκτης γενιάς μαχητικά

«Με το J-36, η Κίνα μπορεί να φτάσει τις ΗΠΑ ή και να τις ξεπεράσει στον αγώνα για το μαχητικό 6ης γενιάς», προειδοποιεί το CNN.
Ωστόσο, επισημαίνει πως «μπορεί να χρειαστούν χρόνια μέχρι το μαχητικό να περάσει από την ιδέα στην επίσημη παρουσίαση — πόσο μάλλον στην πλήρη ένταξη σε υπηρεσία».
Σημειώνεται πως αυτό δεν είναι το μόνο κινεζικό προηγμένο μαχητικό που έχει εμφανιστεί τελευταία.
Στις αρχές Απριλίου κυκλοφόρησαν φωτογραφίες ενός ακόμη αεροσκάφους χωρίς ουρά, που πήρε την ονομασία J-50.

Οι Αμερικανοί και το F-47

Στο μεταξύ, και οι ΗΠΑ αναπτύσσουν το δικό τους μαχητικό 6ης γενιάς.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Next Generation Air Dominance (NGAD), η Boeing επικράτησε έναντι της Lockheed Martin και ανέλαβε την κατασκευή του F-47.
Αυτό ανακοινώθηκε τον Μάρτιο από τον Donald Trump.
Το συμβόλαιο ανέρχεται στα 20 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αξιοσημείωτο είναι ότι μόλις έξι μήνες πριν, το πρόγραμμα είχε «παγώσει» λόγω διαφωνιών μεταξύ Πενταγώνου και κατασκευαστών.
Φαινόταν πως είχε βαλτώσει.
Οι λεπτομέρειες κρατούνται μυστικές.
Ωστόσο, είναι γνωστό ότι το νέο αεροσκάφος θα έχει σχεδίαση τύπου «ιπτάμενο φτερό», πειραματικά μοντέλα έχουν ήδη πετάξει εδώ και χρόνια.
Το αεροσκάφος θα επιχειρεί μαζί με drones ως μέρος μιας ενοποιημένης «οικοσυστήματος».
8_107.jpg
Η ρωσική απάντηση

Η ρωσική απάντηση είναι το Προοπτικό Αεροπορικό Σύστημα Αναχαίτισης Μεγάλου Βεληνεκούς (ПАК ДП), γνωστό στο διαδίκτυο ως MiG-41.
Στόχος του είναι να αντικαταστήσει τα MiG-31, που λειτουργούν ως αναχαιτιστικά μεγάλου ύψους και φορείς των υπερηχητικών πυραύλων «Kinzhal», καθώς ο χρόνος υπηρεσίας τους πλησιάζει στο τέλος.
Αναμένεται ότι το MiG-41 θα προσφέρει μεγαλύτερη εμβέλεια καταστροφής εναέριων στόχων, ικανότητα αντιμετώπισης υπερηχητικών όπλων και δυνατότητα επίθεσης σε στόχους κοντά στην τροχιά της Γης.
Θα μπορεί να επιχειρεί και σε μη επανδρωμένο τρόπο.
Δεν υπάρχουν δεδομένα για την τρέχουσα κατάσταση της ανάπτυξης του.
Το 2021, η «Ростех» (Rostec) ανέφερε ότι το έργο βρίσκεται στο στάδιο της ερευνητικής και πειραματικής σχεδίασης.
Ούτε καν κατά προσέγγιση χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή πρωτοτύπου είναι γνωστό.
Φαίνεται πως, προς το παρόν, η Ρωσία διεκδικεί στην καλύτερη περίπτωση μια τιμητική τρίτη θέση σε αυτήν την κούρσα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης