Τελευταία Νέα
Διεθνή

Σοκ στην αυτοκινητοβιομηχανία - Δασμοί, Κίνα, ηλεκτρoκίνηση στραγγαλίζουν τα κέρδη της Audi

Σοκ στην αυτοκινητοβιομηχανία - Δασμοί, Κίνα, ηλεκτρoκίνηση στραγγαλίζουν τα κέρδη της Audi
Οι μειωμένες πωλήσεις στην Κίνα και οι μεταβατικές αλλαγές σε βασικά μοντέλα συνέβαλαν στην πτώση της συνολικής κερδοφορίας των βασικών μαρκών του ομίλου VW.

Δεν έχουν τέλος οι αρνητικές ειδήσεις για την αυτοκινητιοβιομηχανία, καθώς η Audi, θυγατρική της Volkswagen, συνεχίζει να αντιμετωπίζει σοβαρές πιέσεις από το διεθνές περιβάλλον, καταγράφοντας χαμηλό λειτουργικό περιθώριο κέρδους στο α’ τρίμηνο του 2025, παρά την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα η εταιρεία, το περιθώριο λειτουργικού κέρδους της ανήλθε στο 1,5%, ελαφρώς αυξημένο από το 1,1% την ίδια περίοδο πέρυσι. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση κατά 30% στις παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, η οποία αποτελεί και τη μοναδική πηγή αισιοδοξίας.
Ωστόσο, οι δασμοί των ΗΠΑ μειώνουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών οχημάτων, ενώ η στροφή προς τα EVs, που προσφέρουν μικρότερο περιθώριο κέρδους, σε συνδυασμό με τις αυστηρές ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές απαιτήσεις, επιβαρύνουν σημαντικά τα οικονομικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι μειωμένες πωλήσεις στην Κίνα και οι μεταβατικές αλλαγές σε βασικά μοντέλα συνέβαλαν στην πτώση της συνολικής κερδοφορίας των βασικών μαρκών του ομίλου VW.
Ήδη, Audi, Volkswagen και Porsche έχουν συμφωνήσει σε μέτρα περιορισμού του κόστους εργασίας έως το τέλος της δεκαετίας, σε συνεργασία με τα εργατικά συνδικάτα.

Σε δύσκολη θέση στην Κίνα

Ιδιαίτερα δύσκολη παραμένει η θέση της Audi στην Κίνα, όπου οι καταναλωτές δείχνουν σαφή προτίμηση σε εγχώριες φίρμες.
Παράλληλα, η ευρωπαϊκή αγορά παραμένει στάσιμη, ενώ οι δασμοί των ΗΠΑ πλήττουν την πιο προσοδοφόρα αγορά της.
Σε αντίθεση με άλλες πολυτελείς αυτοκινητοβιομηχανίες, η Audi δεν διαθέτει μονάδα παραγωγής στις ΗΠΑ, ενώ το δημοφιλέστερο μοντέλο της, το SUV Q5, εισάγεται από το Μεξικό.
Ο οικονομικός διευθυντής της Audi, Γιούργκεν Ρίτερσμπεργκερ, σημείωσε πως η στρατηγική της εταιρείας για την αντιμετώπιση των δασμών εξαρτάται τόσο από τις εξελίξεις στις σχέσεις ΗΠΑ–Μεξικού όσο και από τις κινήσεις των ανταγωνιστών, όπως η BMW και η Mercedes-Benz.
«Εξετάζουμε και την προσαρμογή των τιμών μας, αλλά πρώτα θα αξιολογήσουμε τις κινήσεις της αγοράς», ανέφερε ο ίδιος.

Νέα μοντέλα στις ΗΠΑ

Η Audi προγραμματίζει το λανσάρισμα δέκα νέων μοντέλων στις ΗΠΑ έως το τέλος του 2026, προσπαθώντας να ανακτήσει το χαμένο μερίδιο αγοράς, μετά από πτώση 14% στις πωλήσεις της το 2024. Εντός του 2025 θα αποφασιστεί η τοποθεσία μιας νέας γραμμής παραγωγής στις ΗΠΑ, με πιθανές συνέργειες είτε με το brand Scout είτε με το εργοστάσιο της VW στο Τενεσί. Σύμφωνα με τον Ρίτερσμπεργκερ, η όποια επέκταση στις ΗΠΑ δεν θα επηρεάσει αρνητικά τη δραστηριότητα των ευρωπαϊκών εργοστασίων.
Το premium τμήμα της VW, που περιλαμβάνει Audi, Lamborghini, Bentley και Ducati, προβλέπει αύξηση πωλήσεων και κερδών για το 2025.
Ωστόσο, οι προβλέψεις αυτές δεν λαμβάνουν υπόψη το πιθανό κόστος των δασμών, ούτε τις επιπτώσεις από τις περικοπές στη Γερμανία, όπου η Audi προχωρά σε μείωση 7.500 θέσεων εργασίας στο πλαίσιο σχεδίου αναδιάρθρωσης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης