Ο αριθμός των 1.000+ ναυτικών μιλίων ευθυγραμμίζεται χαλαρά με την πρωτοβουλία μαχητικών NGAD του Ναυτικού
O Αρχηγός του Επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, Στρατηγός Ντέιβιντ Άλβιν, δημοσίευσε ένα infographic στον λογαριασμό του X, το οποίο συγκρίνει τα μαχητικά αεροσκάφη 4ης, 5ης και μελλοντικής 6ης γενιάς της Πολεμικής Αεροπορίας του , καθώς και τα επερχόμενα « μαχητικά αεροσκάφη» Συνεργατικής Μάχης (CCA) της USAF.
Αν και πολύ γενικευμένο, το γραφικό μας παρέχει τις πρώτες επίσημες μετρήσεις για ορισμένα από αυτά τα αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένης της δήλωσης ότι το μαχητικό αεροσκάφος F-47 Next Generation Air Dominance της Boeing θα έχει ακτίνα μάχης «1.000+» ναυτικών μιλίων.
Το ποιο θα πρέπει να είναι το απαιτούμενο βεληνεκές και η γενική απόδοση του επανδρωμένου τακτικού αεροσκάφους Next Generation Air Dominance (τώρα επίσημα το F-47) είναι ένα πολύ σημαντικό και καυτό θέμα.
Η δυνατότητα να διεισδύσει βαθιά κατά της πρόσβασης/άρνησης περιοχής (A2/AD) είναι ένα απολύτως απαραίτητο χαρακτηριστικό του επερχόμενου μαχητικού 6ης γενιάς από την Boeing.
Υπάρχουν ισχυρά επιχειρήματα για την απόλυτη προτεραιότητα στην εμβέλεια και τη συνολική αντοχή έναντι άλλων στόχων απόδοσης, ενώ μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση, πιο παρόμοια με ένα παραδοσιακό μαχητικό, είναι επίσης μια άλλη θέση που υιοθετούν ορισμένοι.

Δεν θα επανέλθουμε σε όλα αυτά σε αυτό το άρθρο, αλλά ενώ μια ακτίνα μάχης 1.000+ ναυτικών μιλίων αποτελεί σημαντική βελτίωση σε σχέση με άλλα μαχητικά που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στο απόθεμα, δεν είναι τόσο δραστική όσο κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση προηγμένων εχθρικών αεραμυντικών συστημάτων για πολλές δεκαετίες.
Παρόλα αυτά, τουλάχιστον λαμβάνουμε σαφέστερες ενδείξεις για το τι να περιμένουμε από το F-47.
Ο αριθμός των 1.000+ ναυτικών μιλίων ευθυγραμμίζεται χαλαρά με την πρωτοβουλία μαχητικών NGAD του Ναυτικού, ή F/A-XX, η οποία πρόσφατα δηλώθηκε ότι έχει περίπου 25% μεγαλύτερη εμβέλεια από τα τρέχοντα μαχητικά της υπηρεσίας. Από τους τρέχοντες στόλους τακτικών αεριωθούμενων του Ναυτικού, το F-35C προσφέρει καλύτερη εμβέλεια από το F/A-18E/F Super Hornet. Μια αύξηση 25% σε σχέση με το F-35C θα έθετε την ακτίνα μάχης του F/A-XX σε περίπου 850 ναυτικά μίλια.
Η μεγαλύτερη σε 50% επιπλέον εμβέλεια σε σχέση με τα υπάρχοντα μαχητικά για το F-47 θα είχε κάποιο νόημα εάν οι βασικοί στόχοι απόδοσης ήταν σε γενικές γραμμές παρόμοιοι με αυτούς του Ναυτικού, αλλά το ένα έπρεπε να επιχειρεί από αεροπλανοφόρο και το άλλο να έχει το πλεονέκτημα να πετάει από σταθερά αεροδρόμια.
Επίσης, δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς αντιπροσωπεύει το «+» στην ένδειξη εμβέλειας του F-47.
Πρόκειται για 50 επιπλέον ναυτικά μίλια ή 250 επιπλέον ναυτικά μίλια;
Είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε ότι με όλες τις δημόσιες ανακοινώσεις που αφορούν το F-47, από την βασική του διαμόρφωση έως μετρήσεις όπως αυτές, πρέπει να υποθέσουμε ότι έχουν προσαρμοστεί προσεκτικά ώστε να μην αποκαλύψουν πολλά στις πληροφορίες του αντιπάλου.
Ανεξάρτητα από αυτό, αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία που έχουμε τώρα γραπτώς.
Το γράφημα δείχνει επίσης την ταχύτητα του F-47 πάνω από 2 Mach, κάτι που ευθυγραμμίζεται με τα σχόλια του Προέδρου Trump κατά την ανακοίνωση της ανάθεσης της σύμβασης για το F-47 και την συνέντευξη Τύπου για την ονομασία του.
Το πόσο γρήγορα θα μπορεί να πλέει χωρίς μετάκαυση (supercruise) και σε ποιο επίπεδο απόδοσης είναι πολύ πιο σημαντικό από την τελική του ταχύτητα, ανεξάρτητα από αυτό.
Η ανάρτηση του Allvin αναφέρει επίσης ότι το πρόγραμμα F-47 που έχει καταγραφεί θα περιλαμβάνει 185 αεροσκάφη, τουλάχιστον όπως έχει προγραμματιστεί αυτή τη στιγμή. Αυτό ταιριάζει με τις δηλώσεις του πρώην υπουργού Πολεμικής Αεροπορίας Frank Kendall εδώ και χρόνια σχετικά με το πόσα επανδρωμένα αεροσκάφη NGAD πιθανότατα θα αποκτήσει η USAF.
Με αυτό που παρουσίασε ως ακραία τιμή, πάνω από τρεις φορές πιο ακριβή από τα τρέχοντα μαχητικά που βρίσκονται σε παραγωγή, πιθανότατα θα κατασκευαστούν περίπου 200.
Αρχικά, είχε επίσης προβλεφθεί ότι το επανδρωμένο τακτικό τζετ της NGAD θα αντικαθιστούσε άμεσα το F-22.
Το πόσο ακριβές παραμένει αυτό σήμερα δεν είναι σαφές, καθώς η ημερομηνία εκτός λειτουργίας του F-22 έχει γίνει πιο ασαφής, όπως και η σχέση του με την αντικατάστασή του με το F-47.
Ωστόσο, με βάση τον αριθμό 185, ο οποίος ταιριάζει με το απόθεμα του F-22 στο ίδιο γράφημα, μια στρατηγική άμεσης αντικατάστασης φαίνεται να παραμένει στο προσκήνιο, τουλάχιστον ως πιθανότητα.
Ωστόσο, με βάση πρόσφατες δηλώσεις αξιωματούχων της USAF, ο τελικός σχεδιασμός της δομής δυνάμεων του F-47 φαίνεται να παραμένει υπό εξέλιξη.
Το F-47 θα διαθέτει "Stealth ++" σε αντίθεση με το "Stealth +" του F-22 και το "Stealth" του F-35, σύμφωνα με το γραφικό. Αυτό δεν είναι πραγματικά μια νέα αποκάλυψη, καθώς το επανδρωμένο τακτικό τζετ της NGAD είχε πάντα προβλεφθεί ως ένα αεροσκάφος με πολύ χαμηλή παρατηρησιμότητα, πιθανότατα με "ευρυζωνική" σύνδεση σε όλες τις πτυχές, stealth σε όλες τις πτυχές έναντι ραντάρ και σημαντικά μειωμένη υπέρυθρη υπογραφή.
Η συμπερίληψη των κανάρντ στο σχεδιασμό, τουλάχιστον στην αρχική ιδέα που μας έχει παρουσιαστεί, φαίνεται κάπως αντίθετη με αυτόν τον στόχο.

Αλλά, όπως έχουμε πει επανειλημμένα από τότε που κυκλοφόρησαν οι πρώτες απεικονίσεις του F-47, δεν γνωρίζουμε τι έχει συμπεριληφθεί για σκοπούς αντικατασκοπείας και θα πρέπει πάντα να έχουμε κατά νου ότι το πραγματικό αεροσκάφος μπορεί να καταλήξει να φαίνεται αξιοσημείωτα διαφορετικό - ίσως ακόμη και να καταλήξει χωρίς τα κανάρντ.
Τέλος, το γράφημα της USAF αναφέρει ότι το F-47 θα τεθεί σε λειτουργία μεταξύ 2025 και 2029.
Αυτό είναι πολύ απίθανο και αυτό το εύρος ημερομηνιών πιθανότατα υποδεικνύει την πρώτη πτήση του F-47 και ορισμένες από τις αναπτυξιακές δοκιμές του.
Βλέπουμε το ίδιο εύρος ημερομηνιών για τα YQF-42A ή/και YQF-44A CCA.
«Το F-47 θα πετάξει κατά τη διάρκεια αυτής της κυβέρνησης», δήλωσε αξιωματούχος της USAF στο TWZ όταν ρωτήθηκε για περαιτέρω διευκρινίσεις.
www.bankingnews.gr
Αν και πολύ γενικευμένο, το γραφικό μας παρέχει τις πρώτες επίσημες μετρήσεις για ορισμένα από αυτά τα αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένης της δήλωσης ότι το μαχητικό αεροσκάφος F-47 Next Generation Air Dominance της Boeing θα έχει ακτίνα μάχης «1.000+» ναυτικών μιλίων.
Το ποιο θα πρέπει να είναι το απαιτούμενο βεληνεκές και η γενική απόδοση του επανδρωμένου τακτικού αεροσκάφους Next Generation Air Dominance (τώρα επίσημα το F-47) είναι ένα πολύ σημαντικό και καυτό θέμα.
Η δυνατότητα να διεισδύσει βαθιά κατά της πρόσβασης/άρνησης περιοχής (A2/AD) είναι ένα απολύτως απαραίτητο χαρακτηριστικό του επερχόμενου μαχητικού 6ης γενιάς από την Boeing.
Υπάρχουν ισχυρά επιχειρήματα για την απόλυτη προτεραιότητα στην εμβέλεια και τη συνολική αντοχή έναντι άλλων στόχων απόδοσης, ενώ μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση, πιο παρόμοια με ένα παραδοσιακό μαχητικό, είναι επίσης μια άλλη θέση που υιοθετούν ορισμένοι.

Δεν θα επανέλθουμε σε όλα αυτά σε αυτό το άρθρο, αλλά ενώ μια ακτίνα μάχης 1.000+ ναυτικών μιλίων αποτελεί σημαντική βελτίωση σε σχέση με άλλα μαχητικά που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στο απόθεμα, δεν είναι τόσο δραστική όσο κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση προηγμένων εχθρικών αεραμυντικών συστημάτων για πολλές δεκαετίες.
Παρόλα αυτά, τουλάχιστον λαμβάνουμε σαφέστερες ενδείξεις για το τι να περιμένουμε από το F-47.
Ο αριθμός των 1.000+ ναυτικών μιλίων ευθυγραμμίζεται χαλαρά με την πρωτοβουλία μαχητικών NGAD του Ναυτικού, ή F/A-XX, η οποία πρόσφατα δηλώθηκε ότι έχει περίπου 25% μεγαλύτερη εμβέλεια από τα τρέχοντα μαχητικά της υπηρεσίας. Από τους τρέχοντες στόλους τακτικών αεριωθούμενων του Ναυτικού, το F-35C προσφέρει καλύτερη εμβέλεια από το F/A-18E/F Super Hornet. Μια αύξηση 25% σε σχέση με το F-35C θα έθετε την ακτίνα μάχης του F/A-XX σε περίπου 850 ναυτικά μίλια.
Η μεγαλύτερη σε 50% επιπλέον εμβέλεια σε σχέση με τα υπάρχοντα μαχητικά για το F-47 θα είχε κάποιο νόημα εάν οι βασικοί στόχοι απόδοσης ήταν σε γενικές γραμμές παρόμοιοι με αυτούς του Ναυτικού, αλλά το ένα έπρεπε να επιχειρεί από αεροπλανοφόρο και το άλλο να έχει το πλεονέκτημα να πετάει από σταθερά αεροδρόμια.
Επίσης, δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς αντιπροσωπεύει το «+» στην ένδειξη εμβέλειας του F-47.
Πρόκειται για 50 επιπλέον ναυτικά μίλια ή 250 επιπλέον ναυτικά μίλια;
Είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε ότι με όλες τις δημόσιες ανακοινώσεις που αφορούν το F-47, από την βασική του διαμόρφωση έως μετρήσεις όπως αυτές, πρέπει να υποθέσουμε ότι έχουν προσαρμοστεί προσεκτικά ώστε να μην αποκαλύψουν πολλά στις πληροφορίες του αντιπάλου.
Ανεξάρτητα από αυτό, αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία που έχουμε τώρα γραπτώς.
Το γράφημα δείχνει επίσης την ταχύτητα του F-47 πάνω από 2 Mach, κάτι που ευθυγραμμίζεται με τα σχόλια του Προέδρου Trump κατά την ανακοίνωση της ανάθεσης της σύμβασης για το F-47 και την συνέντευξη Τύπου για την ονομασία του.
Το πόσο γρήγορα θα μπορεί να πλέει χωρίς μετάκαυση (supercruise) και σε ποιο επίπεδο απόδοσης είναι πολύ πιο σημαντικό από την τελική του ταχύτητα, ανεξάρτητα από αυτό.
Η ανάρτηση του Allvin αναφέρει επίσης ότι το πρόγραμμα F-47 που έχει καταγραφεί θα περιλαμβάνει 185 αεροσκάφη, τουλάχιστον όπως έχει προγραμματιστεί αυτή τη στιγμή. Αυτό ταιριάζει με τις δηλώσεις του πρώην υπουργού Πολεμικής Αεροπορίας Frank Kendall εδώ και χρόνια σχετικά με το πόσα επανδρωμένα αεροσκάφη NGAD πιθανότατα θα αποκτήσει η USAF.
Με αυτό που παρουσίασε ως ακραία τιμή, πάνω από τρεις φορές πιο ακριβή από τα τρέχοντα μαχητικά που βρίσκονται σε παραγωγή, πιθανότατα θα κατασκευαστούν περίπου 200.
Αρχικά, είχε επίσης προβλεφθεί ότι το επανδρωμένο τακτικό τζετ της NGAD θα αντικαθιστούσε άμεσα το F-22.
Το πόσο ακριβές παραμένει αυτό σήμερα δεν είναι σαφές, καθώς η ημερομηνία εκτός λειτουργίας του F-22 έχει γίνει πιο ασαφής, όπως και η σχέση του με την αντικατάστασή του με το F-47.
Our @usairforce will continue to be the world’s best example of speed, agility, and lethality. Modernization means fielding a collection of assets that provide unique dilemmas for adversaries—matching capabilities to threats—while keeping us on the right side of the cost curve. pic.twitter.com/vqjxCdBYid
— General David Allvin (@OfficialCSAF) May 13, 2025
Ωστόσο, με βάση τον αριθμό 185, ο οποίος ταιριάζει με το απόθεμα του F-22 στο ίδιο γράφημα, μια στρατηγική άμεσης αντικατάστασης φαίνεται να παραμένει στο προσκήνιο, τουλάχιστον ως πιθανότητα.
Ωστόσο, με βάση πρόσφατες δηλώσεις αξιωματούχων της USAF, ο τελικός σχεδιασμός της δομής δυνάμεων του F-47 φαίνεται να παραμένει υπό εξέλιξη.
Το F-47 θα διαθέτει "Stealth ++" σε αντίθεση με το "Stealth +" του F-22 και το "Stealth" του F-35, σύμφωνα με το γραφικό. Αυτό δεν είναι πραγματικά μια νέα αποκάλυψη, καθώς το επανδρωμένο τακτικό τζετ της NGAD είχε πάντα προβλεφθεί ως ένα αεροσκάφος με πολύ χαμηλή παρατηρησιμότητα, πιθανότατα με "ευρυζωνική" σύνδεση σε όλες τις πτυχές, stealth σε όλες τις πτυχές έναντι ραντάρ και σημαντικά μειωμένη υπέρυθρη υπογραφή.
Η συμπερίληψη των κανάρντ στο σχεδιασμό, τουλάχιστον στην αρχική ιδέα που μας έχει παρουσιαστεί, φαίνεται κάπως αντίθετη με αυτόν τον στόχο.

Αλλά, όπως έχουμε πει επανειλημμένα από τότε που κυκλοφόρησαν οι πρώτες απεικονίσεις του F-47, δεν γνωρίζουμε τι έχει συμπεριληφθεί για σκοπούς αντικατασκοπείας και θα πρέπει πάντα να έχουμε κατά νου ότι το πραγματικό αεροσκάφος μπορεί να καταλήξει να φαίνεται αξιοσημείωτα διαφορετικό - ίσως ακόμη και να καταλήξει χωρίς τα κανάρντ.
Τέλος, το γράφημα της USAF αναφέρει ότι το F-47 θα τεθεί σε λειτουργία μεταξύ 2025 και 2029.
Αυτό είναι πολύ απίθανο και αυτό το εύρος ημερομηνιών πιθανότατα υποδεικνύει την πρώτη πτήση του F-47 και ορισμένες από τις αναπτυξιακές δοκιμές του.
Βλέπουμε το ίδιο εύρος ημερομηνιών για τα YQF-42A ή/και YQF-44A CCA.
«Το F-47 θα πετάξει κατά τη διάρκεια αυτής της κυβέρνησης», δήλωσε αξιωματούχος της USAF στο TWZ όταν ρωτήθηκε για περαιτέρω διευκρινίσεις.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών