Τελευταία Νέα
Διεθνή

Σε αδιέξοδο οι ΗΠΑ – Προβληματικές οι περισσότερες φρεγάτες της, καμία τύχη απέναντι στα σύγχρονα υποβρύχια Ρωσίας και Κίνας

Σε αδιέξοδο οι ΗΠΑ – Προβληματικές οι περισσότερες φρεγάτες της, καμία τύχη απέναντι στα σύγχρονα υποβρύχια Ρωσίας και Κίνας
Έχουν εκφραστεί ανησυχίες στο παρελθόν σχετικά με το πώς η αύξηση βάρους θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την τελική ταχύτητα
Οι μελλοντικές φρεγάτες κλάσης Constellation του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ αναμένεται να είναι τουλάχιστον 759 μετρικούς τόνους (κοντά στους 867 αμερικανικούς τόνους) βαρύτερες από το αναμενόμενο, μια αύξηση 13% σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις.
Έχουν εκφραστεί ανησυχίες στο παρελθόν σχετικά με το πώς η αύξηση βάρους με τον σχεδιασμό κλάσης Constellation, ο οποίος βρισκόταν ακόμη στο στάδιο της οριστικοποίησης από τον Απρίλιο, θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την τελική ταχύτητα και άλλες δυνατότητες των πλοίων.
Συνολικά, το πρόγραμμα φρεγατών, του οποίου ο σκοπός ήταν να αξιοποιήσει έναν υπάρχοντα σχεδιασμό σε παραγωγή για να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου και να επιταχύνει την παράδοση, παραμένει χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα και κινδυνεύει από διογκωμένο κόστος.
Το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης των ΗΠΑ (GAO), ένας εποπτικός φορέας του Κογκρέσου, συμπεριέλαβε τις νέες λεπτομέρειες σχετικά με την αύξηση βάρους του σχεδιασμού της κλάσης Constellation και άλλες ενημερώσεις σχετικά με το πρόγραμμα σε μια ετήσια αξιολόγηση των σημαντικών προσπαθειών προμηθειών σε ολόκληρο τον αμερικανικό στρατό που δημοσιεύθηκε.
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ επέλεξε την Marinette Marine στο Ουισκόνσιν, μια θυγατρική εταιρεία που ανήκει εξ ολοκλήρου στην ιταλική Fincantieri, για την κατασκευή των νέων φρεγατών το 2020.
Ο βασικός σχεδιασμός του πλοίου προέρχεται από τη γαλλο-ιταλική Fregata Europea Multi-Missione (FREMM).

constellation-class-weight-gain-design-issues.webp

Το Ναυτικό αναμένει επί του παρόντος να παραλάβει το πρώτο στην κλάση του USS Constellation το 2029, τρία χρόνια αργότερα από το χρονοδιάγραμμα.
Μέχρι σήμερα, η υπηρεσία έχει αναθέσει στην Marinette Marine συμβάσεις για την κατασκευή έξι φρεγατών κλάσης Constellation.
«Τον Οκτώβριο του 2024, το Ναυτικό ανέφερε αύξηση βάρους 759 μετρικών τόνων από τις αρχικές εκτιμήσεις - αύξηση σχεδόν 13% - λόγω εν μέρει της υποεκτίμησης της εφαρμογής των τεχνικών απαιτήσεων του Ναυτικού σε ένα σχεδιασμό ξένου πλοίου», σύμφωνα με τη νέα έκθεση του GAO.
«Προηγουμένως αναφέραμε ότι η μη προγραμματισμένη αύξηση βάρους κατά την κατασκευή πλοίων μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τις δυνατότητες του πλοίου, καθώς ο στόλος επιδιώκει να τροποποιήσει και να βελτιώσει τις αρχικές δυνατότητες κατά τη διάρκεια της προγραμματισμένης δεκαετούς διάρκειας ζωής του πλοίου.
Τέτοιες τροποποιήσεις μπορεί να αφήσουν τις φρεγάτες λιγότερο ικανές για μάχη, να περιορίσουν την ικανότητα προσθήκης δυνατοτήτων για την αντιμετώπιση εξελισσόμενων απειλών και να μειώσουν την προγραμματισμένη διάρκεια ζωής».


2023-constellation-production-progress.webp

Δεν είναι σαφές από την έκθεση του GAO εάν αυτή η αύξηση των 759 μετρικών τόνων
οφείλεται σε μεικτό βάρος ή εκτόπισμα, και εάν πρόκειται για συνολικό αριθμό ή για πρόσθετο στην προηγούμενη αύξηση.
Μέχρι το 2021, είχε ήδη προκύψει ότι το εκτόπισμα της κλάσης Constellation αναμενόταν να είναι περίπου 500 τόνοι μεγαλύτερο από αυτό του αρχικού σχεδιασμού FREMM, φαινομενικά για να ληφθούν υπόψη «τα περιθώρια κέρδους και η μελλοντική ανάπτυξη». Ο στοχευόμενος εκτόπισμα αυτών των σκαφών, τουλάχιστον αρχικά, ήταν 7.291 τόνοι.
Οι νέες φρεγάτες του Ναυτικού θα είναι επίσης φυσικά μακρύτερες και φαρδύτερες.
Όπως έχουν τα πράγματα τώρα, υπάρχει μόνο περίπου 15% ομοιότητα στα σχέδια Constellation και FREMM, σε σύγκριση με τον αρχικό στόχο του 85%.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης