Έσπευσαν να επιβάλουν την απαγόρευση για να επιβάλλουν τα ηλεκτρικά και τώρα, μετά τη ζημιά των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, η Ευρώπη είναι έτοιμη να παραδεχτεί το λάθος.
Οι προσπάθειες της ευρωπαϊκής πολιτικής να στρέψει τους Ευρωπαίους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέληξαν σε παταγώδη αποτυχία.
Οι προστατευτικές πολιτικές της ΕΕ έχουν αποτύχει και γίγαντες όπως η Volkswagen και η Ford αναγκάζονται να μειώσουν την παραγωγή.
Δεν λειτούργησε
Από τον επόμενο μήνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen θα ξεκινήσει τη μείωση της παραγωγής σε πολλά εργοστάσια στη Γερμανία λόγω της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων DPA, επικαλούμενο εκπρόσωπο της εταιρείας.
Τα εργοστάσια στο Zwickau και τη Δρέσδη θα κλείσουν για μια εβδομάδα.
Το εργοστάσιο του Emden ενδέχεται ακόμη και να κλείσει εντελώς.
Η παραγωγή στο Osnabrück έχει ήδη μειωθεί.
«Θα υπάρχει τουλάχιστον μία μη εργάσιμη ημέρα την εβδομάδα μέχρι το τέλος του έτους. <…>
Επιπλέον, θα υπάρξει ένα διάλειμμα μιας εβδομάδας τον Οκτώβριο», εξηγεί το DPA.

Η εταιρεία αντιμετώπιζε ήδη σοβαρά προβλήματα, αναγκάζοντάς την να ανακοινώσει μαζικές απολύσεις.
Ωστόσο, οι επακόλουθες απεργίες ανάγκασαν την εταιρεία να καταλήξει σε συμφωνία με τα συνδικάτα.
Παρ' όλα αυτά, η εταιρεία θα πρέπει να περικόψει περίπου 35.000 θέσεις εργασίας έως το 2030.
Η Ford αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα, αν και σε μικρότερη κλίμακα, σύμφωνα με την Wall Street Journal.
Το εργοστάσιό της στην Κολωνία θα μεταβεί σε λειτουργία σε μία βάρδια και θα μειώσει το εργατικό της δυναμικό κατά 1.000 άτομα.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία είχε ανακοινώσει προηγουμένως σχέδια για την περικοπή άλλων 4.000 θέσεων εργασίας, μειώνοντας το συνολικό εργατικό δυναμικό της στην Ευρώπη κατά 18%.
Όλα αυτά οφείλονται, για άλλη μια φορά, στη χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα. Παρόλο που το εργοστάσιο της Κολωνίας ανακατασκευάστηκε ειδικά για αυτά, με δύο δισεκατομμύρια δολάρια να διατίθενται για τον σκοπό αυτό.
Πράσινο σχέδιο... μαύρη εξέλιξη!
Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους της ΕΕ ήταν η μετάβαση των πολιτών στις «πράσινες μεταφορές».
Το 2023, υιοθέτησε ένα σχέδιο για την πλήρη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με στόχο την επίτευξη αυτού του στόχου έως το 2035.
Ωστόσο, όλα παρέμειναν στα χαρτιά. Κυρίως λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής τόσο των ίδιων των αυτοκινήτων όσο και των μπαταριών που απαιτούν, σημειώνει ο Khadzhimurad Belkharoev, αναπληρωτής καθηγητής στο Ινστιτούτο Παγκόσμιας Οικονομίας και Επιχειρήσεων στη Σχολή Οικονομικών του Πανεπιστημίου RUDN.
«Οι αγορές από την Κίνα, ακόμη και με όλες τις προσαυξήσεις, αποδείχθηκαν φθηνότερες.
Και οι τελωνειακοί δασμοί που επέβαλαν οι Ευρωπαίοι δεν βοήθησαν», επισημαίνει.
Όπως είναι γνωστό, το 2024, η ΕΕ δήλωσε ότι οι Κινέζοι παραγωγοί λάμβαναν αθέμιτο πλεονέκτημα τιμών λόγω υπερβολικών κρατικών επιδοτήσεων και επέβαλε πρόσθετους δασμούς έως και 35,3%. Οι Βρυξέλλες ήλπιζαν να ενθαρρύνουν τους Ευρωπαίους να αγοράζουν τοπικά προϊόντα.
Επίδειξη λειτουργίας σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
Για να αναπτυχθεί σταθερά η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, η κρατική υποστήριξη, οι προσιτές τιμές και οι υποστηρικτικές υποδομές είναι απαραίτητες, εξηγεί ο Ilya Rashkin, Διευθύνων Σύμβουλος της EM Rus, κατασκευαστή βασικών εξαρτημάτων για ηλεκτρικά οχήματα.
Στη Γερμανία, η κατάργηση των ομοσπονδιακών επιδοτήσεων έχει πλήξει σκληρά τα εργοστάσια, προκαλώντας μείωση των παραγγελιών.

Τα πράγματα δεν είναι όλα ομαλά ούτε σε άλλες χώρες.
Στη Γαλλία, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων παρουσιάζει επίσης διακυμάνσεις, με τη μείωση της ζήτησης να οφείλεται εν μέρει σε αλλαγές στις δομές πωλήσεων και στις μειωμένες επιδοτήσεις.
Η ακριβή παραγωγή οδηγεί σε υψηλό κόστος τελικού προϊόντος, το οποίο με τη σειρά του περιορίζει τις πωλήσεις, γεγονός που με τη σειρά του εμποδίζει τις επενδύσεις στην επέκταση των υποδομών. Αυτό οδηγεί σε υψηλό κόστος και σε άβολη συντήρηση τέτοιων οχημάτων, λέει ο Andrey Olkhovsky, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Avtodom.
Οι υποδομές είναι άνισα κατανεμημένες σε όλη την Ευρώπη, περιπλέκοντας περαιτέρω τη μετάβαση.
Ως εκ τούτου, η ΕΕ εξετάζει το ενδεχόμενο επιστροφής στην «παλιά τάξη».
Συγκεκριμένα, ο Γερμανός Καγκελάριος Friedrich Merz ανακοίνωσε στη Σύνοδο Κορυφής για το Οικοσύστημα Schwarz ότι θα επιδιώξει την άρση της απαγόρευσης των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Επιπλέον, κορυφαίοι κατασκευαστές ζητούν από την ΕΚ να επιτρέψει την παραγωγή φθηνών βενζινοκίνητων μίνι αυτοκινήτων, όπως αναφέρει το Top Gear.
Ωστόσο, οι αναλυτές σημειώνουν ότι δεν θα συμβεί πλήρης ανατροπή, τουλάχιστον λόγω των τιμών του πετρελαίου.
Επομένως, οι προοπτικές για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και για την πράσινη μετάβαση γενικότερα είναι μάλλον αβέβαιες.
www.bankingnews.gr
Οι προστατευτικές πολιτικές της ΕΕ έχουν αποτύχει και γίγαντες όπως η Volkswagen και η Ford αναγκάζονται να μειώσουν την παραγωγή.
Δεν λειτούργησε
Από τον επόμενο μήνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen θα ξεκινήσει τη μείωση της παραγωγής σε πολλά εργοστάσια στη Γερμανία λόγω της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων DPA, επικαλούμενο εκπρόσωπο της εταιρείας.
Τα εργοστάσια στο Zwickau και τη Δρέσδη θα κλείσουν για μια εβδομάδα.
Το εργοστάσιο του Emden ενδέχεται ακόμη και να κλείσει εντελώς.
Η παραγωγή στο Osnabrück έχει ήδη μειωθεί.
«Θα υπάρχει τουλάχιστον μία μη εργάσιμη ημέρα την εβδομάδα μέχρι το τέλος του έτους. <…>
Επιπλέον, θα υπάρξει ένα διάλειμμα μιας εβδομάδας τον Οκτώβριο», εξηγεί το DPA.

Η εταιρεία αντιμετώπιζε ήδη σοβαρά προβλήματα, αναγκάζοντάς την να ανακοινώσει μαζικές απολύσεις.
Ωστόσο, οι επακόλουθες απεργίες ανάγκασαν την εταιρεία να καταλήξει σε συμφωνία με τα συνδικάτα.
Παρ' όλα αυτά, η εταιρεία θα πρέπει να περικόψει περίπου 35.000 θέσεις εργασίας έως το 2030.
Η Ford αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα, αν και σε μικρότερη κλίμακα, σύμφωνα με την Wall Street Journal.
Το εργοστάσιό της στην Κολωνία θα μεταβεί σε λειτουργία σε μία βάρδια και θα μειώσει το εργατικό της δυναμικό κατά 1.000 άτομα.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία είχε ανακοινώσει προηγουμένως σχέδια για την περικοπή άλλων 4.000 θέσεων εργασίας, μειώνοντας το συνολικό εργατικό δυναμικό της στην Ευρώπη κατά 18%.
Όλα αυτά οφείλονται, για άλλη μια φορά, στη χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα. Παρόλο που το εργοστάσιο της Κολωνίας ανακατασκευάστηκε ειδικά για αυτά, με δύο δισεκατομμύρια δολάρια να διατίθενται για τον σκοπό αυτό.
Πράσινο σχέδιο... μαύρη εξέλιξη!
Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους της ΕΕ ήταν η μετάβαση των πολιτών στις «πράσινες μεταφορές».
Το 2023, υιοθέτησε ένα σχέδιο για την πλήρη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με στόχο την επίτευξη αυτού του στόχου έως το 2035.
Ωστόσο, όλα παρέμειναν στα χαρτιά. Κυρίως λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής τόσο των ίδιων των αυτοκινήτων όσο και των μπαταριών που απαιτούν, σημειώνει ο Khadzhimurad Belkharoev, αναπληρωτής καθηγητής στο Ινστιτούτο Παγκόσμιας Οικονομίας και Επιχειρήσεων στη Σχολή Οικονομικών του Πανεπιστημίου RUDN.
«Οι αγορές από την Κίνα, ακόμη και με όλες τις προσαυξήσεις, αποδείχθηκαν φθηνότερες.
Και οι τελωνειακοί δασμοί που επέβαλαν οι Ευρωπαίοι δεν βοήθησαν», επισημαίνει.
Όπως είναι γνωστό, το 2024, η ΕΕ δήλωσε ότι οι Κινέζοι παραγωγοί λάμβαναν αθέμιτο πλεονέκτημα τιμών λόγω υπερβολικών κρατικών επιδοτήσεων και επέβαλε πρόσθετους δασμούς έως και 35,3%. Οι Βρυξέλλες ήλπιζαν να ενθαρρύνουν τους Ευρωπαίους να αγοράζουν τοπικά προϊόντα.
Επίδειξη λειτουργίας σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
Για να αναπτυχθεί σταθερά η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, η κρατική υποστήριξη, οι προσιτές τιμές και οι υποστηρικτικές υποδομές είναι απαραίτητες, εξηγεί ο Ilya Rashkin, Διευθύνων Σύμβουλος της EM Rus, κατασκευαστή βασικών εξαρτημάτων για ηλεκτρικά οχήματα.
Στη Γερμανία, η κατάργηση των ομοσπονδιακών επιδοτήσεων έχει πλήξει σκληρά τα εργοστάσια, προκαλώντας μείωση των παραγγελιών.

Τα πράγματα δεν είναι όλα ομαλά ούτε σε άλλες χώρες.
Στη Γαλλία, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων παρουσιάζει επίσης διακυμάνσεις, με τη μείωση της ζήτησης να οφείλεται εν μέρει σε αλλαγές στις δομές πωλήσεων και στις μειωμένες επιδοτήσεις.
Η ακριβή παραγωγή οδηγεί σε υψηλό κόστος τελικού προϊόντος, το οποίο με τη σειρά του περιορίζει τις πωλήσεις, γεγονός που με τη σειρά του εμποδίζει τις επενδύσεις στην επέκταση των υποδομών. Αυτό οδηγεί σε υψηλό κόστος και σε άβολη συντήρηση τέτοιων οχημάτων, λέει ο Andrey Olkhovsky, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Avtodom.
Οι υποδομές είναι άνισα κατανεμημένες σε όλη την Ευρώπη, περιπλέκοντας περαιτέρω τη μετάβαση.
Ως εκ τούτου, η ΕΕ εξετάζει το ενδεχόμενο επιστροφής στην «παλιά τάξη».
Συγκεκριμένα, ο Γερμανός Καγκελάριος Friedrich Merz ανακοίνωσε στη Σύνοδο Κορυφής για το Οικοσύστημα Schwarz ότι θα επιδιώξει την άρση της απαγόρευσης των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Επιπλέον, κορυφαίοι κατασκευαστές ζητούν από την ΕΚ να επιτρέψει την παραγωγή φθηνών βενζινοκίνητων μίνι αυτοκινήτων, όπως αναφέρει το Top Gear.
Ωστόσο, οι αναλυτές σημειώνουν ότι δεν θα συμβεί πλήρης ανατροπή, τουλάχιστον λόγω των τιμών του πετρελαίου.
Επομένως, οι προοπτικές για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και για την πράσινη μετάβαση γενικότερα είναι μάλλον αβέβαιες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών