Με τεχνικές προδιαγραφές και εξοπλισμούς που... κόβουν την ανάσα το νέο Su-75 Checkmate
Ως ρωσική απάντηση στο αμερικανικό πρόγραμμα Collaborative Combat Aircraft χαρακτηρίζει το νέο μαχητικό αεροσκάφος της Ρωσίας Su-75 Checkmate το αμερικανικό National Security Journal.
Στο φετινό Dubai Air Show, η Ρωσική Sukhoi παρουσίασε ένα μοντέλο μιας νέας, «αναπτυγμένης» έκδοσης του μονοκινητήριου, ελαφρού μαχητικού αεροσκάφους Su-75 Checkmate, γνωστού και ως Light Tactical Aircraft.
Το τελευταίο μοντέλο, εάν αντιπροσωπεύει την τρέχουσα έκδοση, φαίνεται να δείχνει ένα νέο αεροσκάφος με ανασχεδιασμένη πτέρυγα και πίσω άτρακτο.
«Η σημερινή διοίκηση της Sukhoi και της OAK [United Aircraft-Building Corporation] είναι οι παγκόσμιοι ειδικοί στην παρουσίαση μοντέλων αεροσκαφών που δεν έχουν ούτε τη χρηματοδότηση ούτε την πελατειακή βάση για να υλοποιήσουν», δήλωσε συνταξιούχος σχεδιαστής της Ρωσικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας.
«Αλλά το Dubai είναι ένα από τα κορυφαία γεγονότα στο διεθνές αεροδιαστημικό ημερολόγιο», εξήγησε.
«Οι κύριοι Ρώσοι ιθύνοντες είναι πάντα εδώ. Αν δίνουν έμφαση στην έκθεση ενός νέου μοντέλου αυτού του αεροπλάνου, τότε σημαίνει ότι υπάρχει μια επίμονη πρόθεση να διατηρηθεί το πρόγραμμα σε λειτουργία και να ξεκινήσει η παραγωγή αυτού του μοντέλου — παρά τα τρέχοντα προβλήματα ανάπτυξης με καθυστερήσεις και σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τις δυνατότητες χρηματοδότησης».
Πλησιάζει στο στάδιο της πτήσης το Su-75 Checkmate
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Dubai, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Rostec, Sergei Chemezov, δήλωσε ότι το Su-75, γνωστό και ως Checkmate, βρίσκεται «σχεδόν στο στάδιο των δοκιμών πτήσης».
«Γενικά, χρειάζονται κατά μέσο όρο 10-15 χρόνια για την ανάπτυξη ενός μαχητικού αεροσκάφους, και εμείς μόλις πρόσφατα ξεκινήσαμε αυτήν την εργασία», δήλωσε ο Chemezov.
«Πιστεύω ότι το Checkmate θα έχει ζήτηση», πρόσθεσε.
«Πρόκειται για ένα φθηνότερο, μονοκινητήριο αεροσκάφος, και νομίζω ότι θα διαθέτει αρκετά όπλα για να καλύψει όλες τις απαιτήσεις για την καταστροφή τόσο εναέριων όσο και χερσαίων στόχων».
Η ρωσική απάντηση στο Collaborative Combat Aircraft των ΗΠΑ
Στο πιο σαφές σημάδι οποιασδήποτε εξέλιξης σε αυτό το πρόγραμμα από τότε που η Sukhoi έδειξε ένα ομοίωμα πλήρους κλίμακας του αεροσκάφους στην έκθεση του Dubai το 2021, η Ρωσική εταιρεία αεροσκαφών παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο μοντέλο μιας μη επανδρωμένης παραλλαγής.
Αυτό το μοντέλο, το οποίο φαίνεται να είναι η Ρωσική προσπάθεια για την ανάπτυξη ενός Collaborative Combat Aircraft (CCA) ή μιας μη επανδρωμένης έκδοσης «Loyal Wingman» του αεροσκάφους, δείχνει ξεκάθαρα ότι στη μη επανδρωμένη έκδοση, το Su-75 Checkmate διαθέτει ενημερωμένη πτέρυγα και αναθεωρημένη πίσω άτρακτο, τα οποία διαφέρουν σημαντικά από την επανδρωμένη έκδοση.

Στην επανδρωμένη έκδοση, ο σχεδιασμός του αεροσκάφους έχει επίσης αλλάξει.
Υπάρχει μια επέκταση και μια κλίση της πίσω ακμής της πτέρυγας, η οποία αυξάνει τη συνολική επιφάνεια πτέρυγας του αεροσκάφους.
Έτοιμο να... πετάξει προς αγοραστές το νέο Sukhoi
Με βάση αυτά τα νέα μοντέλα, αναλυτές του κλάδου εκτιμούν ότι η Sukhoi σκοπεύει να προωθήσει το Su-75 στις εξαγωγικές αγορές, παρόλο που προφανώς δεν υπάρχει ακόμη πρωτότυπο πλήρους κλίμακας του αεροσκάφους.
Το χρονοδιάγραμμα για την ανάπτυξή του παραμένει επίσης ένα μεγάλο ερωτηματικό.
Σύμφωνα με αξιωματούχους της Sukhoi, θα υπάρξει μια διθέσια έκδοση του αεροσκάφους με δυνατότητα μάχης, εκτός από τις μονοθέσιες και μη επανδρωμένες εκδόσεις.

Η διθέσια έκδοση του Su-75 θα ακολουθήσει μια τεχνική σχεδιασμού που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1980, όταν σχεδιάστηκε το Su-27UB.
Αυτό θα ανυψώσει ελαφρώς το πίσω κάθισμα για να βελτιώσει την ορατότητα του πληρώματος.
Κατασκευάζοντας το αεροσκάφος σε αυτές τις παραλλαγές, το Su-75 θα είναι ικανό να διεξάγει αποστολές εκπαίδευσης, κρούσης, αναχαίτισης και loyal wingman.
Με τεχνικές προδιαγραφές και εξοπλισμούς που... κόβουν την ανάσα το Checkmate
Η Sukhoi προωθεί το αεροσκάφος με τα χαρακτηριστικά diverterless supersonic inlet, V-shaped tail, και τόσο εσωτερική θήκη όπλων όσο και εξωτερικά σημεία ανάρτησης (hardpoints).
Το βάρος του αεροσκάφους προορίζεται να είναι μεταξύ 6.000 και 7.400 κιλών.
Η αεροδυναμική διαμόρφωση του αεροσκάφους έχει βελτιστοποιηθεί για τη μείωση της διατομής ραντάρ (RCS), ενώ εξακολουθεί να επιτρέπει λειτουργίες σε μεγάλο υψόμετρο.
Οι προδιαγραφές της Sukhoi απαιτούν ένα αεροσκάφος με μήκος 17,7 μέτρα, άνοιγμα πτερύγων 11,8 μέτρα και μέγιστο βάρος απογείωσης περίπου 26 μετρικούς τόνους.

Η μαχητική του απόδοση σχεδιάζεται να επιτυγχάνει ταχύτητες Mach 1.8 έως 2.0, με εμβέλεια μάχης 2.900 έως 3.000 χιλιόμετρα, εμβέλεια μεταφοράς περίπου 3.000 χιλιόμετρα και επιχειρησιακή «οροφή» κοντά στα 16.500 μέτρα.
Το Checkmate προωθείται για αποστολές αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους και μπορεί να φέρει και να εκτοξεύσει τους πανίσχυρους ρωσικούς πυραύλους R-77, R-74M, Kh-38, Kh-59MK2, αντιπλοϊκούς πυραύλους όπως ο Kh-35E, κατευθυνόμενες βόμβες διαφόρων κλάσεων, όπως οι FAB, και προαιρετικές εισδοχές πυροβόλων.
www.bankingnews.gr
Στο φετινό Dubai Air Show, η Ρωσική Sukhoi παρουσίασε ένα μοντέλο μιας νέας, «αναπτυγμένης» έκδοσης του μονοκινητήριου, ελαφρού μαχητικού αεροσκάφους Su-75 Checkmate, γνωστού και ως Light Tactical Aircraft.
Το τελευταίο μοντέλο, εάν αντιπροσωπεύει την τρέχουσα έκδοση, φαίνεται να δείχνει ένα νέο αεροσκάφος με ανασχεδιασμένη πτέρυγα και πίσω άτρακτο.
New Su-75/LTS/Checkmate data from the new UAC presentation.#AirshowChina2024 pic.twitter.com/pvlAGR4sSJ
— Michael Jerdev (@MuxelAero) November 13, 2024
«Η σημερινή διοίκηση της Sukhoi και της OAK [United Aircraft-Building Corporation] είναι οι παγκόσμιοι ειδικοί στην παρουσίαση μοντέλων αεροσκαφών που δεν έχουν ούτε τη χρηματοδότηση ούτε την πελατειακή βάση για να υλοποιήσουν», δήλωσε συνταξιούχος σχεδιαστής της Ρωσικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας.
«Αλλά το Dubai είναι ένα από τα κορυφαία γεγονότα στο διεθνές αεροδιαστημικό ημερολόγιο», εξήγησε.
«Οι κύριοι Ρώσοι ιθύνοντες είναι πάντα εδώ. Αν δίνουν έμφαση στην έκθεση ενός νέου μοντέλου αυτού του αεροπλάνου, τότε σημαίνει ότι υπάρχει μια επίμονη πρόθεση να διατηρηθεί το πρόγραμμα σε λειτουργία και να ξεκινήσει η παραγωγή αυτού του μοντέλου — παρά τα τρέχοντα προβλήματα ανάπτυξης με καθυστερήσεις και σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τις δυνατότητες χρηματοδότησης».
Πλησιάζει στο στάδιο της πτήσης το Su-75 Checkmate
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Dubai, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Rostec, Sergei Chemezov, δήλωσε ότι το Su-75, γνωστό και ως Checkmate, βρίσκεται «σχεδόν στο στάδιο των δοκιμών πτήσης».
«Γενικά, χρειάζονται κατά μέσο όρο 10-15 χρόνια για την ανάπτυξη ενός μαχητικού αεροσκάφους, και εμείς μόλις πρόσφατα ξεκινήσαμε αυτήν την εργασία», δήλωσε ο Chemezov.
«Πιστεύω ότι το Checkmate θα έχει ζήτηση», πρόσθεσε.
?? Su-75 Checkmate pic.twitter.com/fXjIPrazP1
— Leandro Romão ?? (@leandroOnX) April 22, 2025
«Πρόκειται για ένα φθηνότερο, μονοκινητήριο αεροσκάφος, και νομίζω ότι θα διαθέτει αρκετά όπλα για να καλύψει όλες τις απαιτήσεις για την καταστροφή τόσο εναέριων όσο και χερσαίων στόχων».
Η ρωσική απάντηση στο Collaborative Combat Aircraft των ΗΠΑ
Στο πιο σαφές σημάδι οποιασδήποτε εξέλιξης σε αυτό το πρόγραμμα από τότε που η Sukhoi έδειξε ένα ομοίωμα πλήρους κλίμακας του αεροσκάφους στην έκθεση του Dubai το 2021, η Ρωσική εταιρεία αεροσκαφών παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο μοντέλο μιας μη επανδρωμένης παραλλαγής.
Αυτό το μοντέλο, το οποίο φαίνεται να είναι η Ρωσική προσπάθεια για την ανάπτυξη ενός Collaborative Combat Aircraft (CCA) ή μιας μη επανδρωμένης έκδοσης «Loyal Wingman» του αεροσκάφους, δείχνει ξεκάθαρα ότι στη μη επανδρωμένη έκδοση, το Su-75 Checkmate διαθέτει ενημερωμένη πτέρυγα και αναθεωρημένη πίσω άτρακτο, τα οποία διαφέρουν σημαντικά από την επανδρωμένη έκδοση.
Στην επανδρωμένη έκδοση, ο σχεδιασμός του αεροσκάφους έχει επίσης αλλάξει.
Υπάρχει μια επέκταση και μια κλίση της πίσω ακμής της πτέρυγας, η οποία αυξάνει τη συνολική επιφάνεια πτέρυγας του αεροσκάφους.
Έτοιμο να... πετάξει προς αγοραστές το νέο Sukhoi
Με βάση αυτά τα νέα μοντέλα, αναλυτές του κλάδου εκτιμούν ότι η Sukhoi σκοπεύει να προωθήσει το Su-75 στις εξαγωγικές αγορές, παρόλο που προφανώς δεν υπάρχει ακόμη πρωτότυπο πλήρους κλίμακας του αεροσκάφους.
Το χρονοδιάγραμμα για την ανάπτυξή του παραμένει επίσης ένα μεγάλο ερωτηματικό.
Σύμφωνα με αξιωματούχους της Sukhoi, θα υπάρξει μια διθέσια έκδοση του αεροσκάφους με δυνατότητα μάχης, εκτός από τις μονοθέσιες και μη επανδρωμένες εκδόσεις.

Η διθέσια έκδοση του Su-75 θα ακολουθήσει μια τεχνική σχεδιασμού που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1980, όταν σχεδιάστηκε το Su-27UB.
Αυτό θα ανυψώσει ελαφρώς το πίσω κάθισμα για να βελτιώσει την ορατότητα του πληρώματος.
Κατασκευάζοντας το αεροσκάφος σε αυτές τις παραλλαγές, το Su-75 θα είναι ικανό να διεξάγει αποστολές εκπαίδευσης, κρούσης, αναχαίτισης και loyal wingman.
Με τεχνικές προδιαγραφές και εξοπλισμούς που... κόβουν την ανάσα το Checkmate
Η Sukhoi προωθεί το αεροσκάφος με τα χαρακτηριστικά diverterless supersonic inlet, V-shaped tail, και τόσο εσωτερική θήκη όπλων όσο και εξωτερικά σημεία ανάρτησης (hardpoints).
Το βάρος του αεροσκάφους προορίζεται να είναι μεταξύ 6.000 και 7.400 κιλών.
Η αεροδυναμική διαμόρφωση του αεροσκάφους έχει βελτιστοποιηθεί για τη μείωση της διατομής ραντάρ (RCS), ενώ εξακολουθεί να επιτρέπει λειτουργίες σε μεγάλο υψόμετρο.
Οι προδιαγραφές της Sukhoi απαιτούν ένα αεροσκάφος με μήκος 17,7 μέτρα, άνοιγμα πτερύγων 11,8 μέτρα και μέγιστο βάρος απογείωσης περίπου 26 μετρικούς τόνους.
Η μαχητική του απόδοση σχεδιάζεται να επιτυγχάνει ταχύτητες Mach 1.8 έως 2.0, με εμβέλεια μάχης 2.900 έως 3.000 χιλιόμετρα, εμβέλεια μεταφοράς περίπου 3.000 χιλιόμετρα και επιχειρησιακή «οροφή» κοντά στα 16.500 μέτρα.
Το Checkmate προωθείται για αποστολές αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους και μπορεί να φέρει και να εκτοξεύσει τους πανίσχυρους ρωσικούς πυραύλους R-77, R-74M, Kh-38, Kh-59MK2, αντιπλοϊκούς πυραύλους όπως ο Kh-35E, κατευθυνόμενες βόμβες διαφόρων κλάσεων, όπως οι FAB, και προαιρετικές εισδοχές πυροβόλων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών