Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ελλάδα: Απεργία ταξί κατά της υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης

Ελλάδα: Απεργία ταξί κατά της υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης
Ο γερμανικός Τύπος για την πανελλαδική απεργία των ταξί …
«Με την 48ωρη πανελλαδική απεργία τους, οι ιδιοκτήτες ταξί θέλουν να αναγκάσουν την κυβέρνηση να αναβάλει την απαγόρευση νέων ταξί με κινητήρες καύσης από την 1η Ιανουαρίου, μέχρι το 2035, και να επενδύσει περισσότερα στην ανάπτυξη υποδομών», γράφει η Rheinische Post με τίτλο «Απεργία οδηγών ταξί κατά του τέλος των θερμικών κινητήρων».
Η γερμανική εφημερίδα σημειώνει: «Η κυβέρνηση προωθεί τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα με γενναιόδωρες επιδοτήσεις.
Το δημόσιο συνεισφέρει το 40% της τιμής αγοράς ενός ηλεκτρικού ταξί ή μέχρι 17.500 ευρώ. Η επιδότηση ισχύει από το 2022. Όμως τα κίνητρα δεν έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης προσκρούει στην αντίσταση του κλάδου των ταξί. Τα στοιχεία είναι παραπάνω από σαφή: Στην Αθήνα κυκλοφορούν περίπου 14.000 ταξί. Ωστόσο, σύμφωνα με το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής Σ.Α.Τ.Α., υπάρχουν μόνο "περίπου 65 έως 70" ηλεκτρικά ταξί στην ελληνική πρωτεύουσα. Πολλοί ιδιοκτήτες ταξί δεν απορρίπτουν την ηλεκτροκίνηση, έχουν ωστόσο αντιρρήσεις επί του πρακτέου.
Ένα πρόβλημα είναι η φόρτιση. Πολλοί ιδιοκτήτες ταξί στην Αθήνα μοιράζονται μία άδεια και εναλλάσσονται στο τιμόνι μέρα και νύχτα. Τα αυτοκίνητα λειτουργούν επομένως όλο το εικοσιτετράωρο και καλύπτουν έως και 400 χιλιόμετρα σε 24 ώρες.
Στη φόρτιση χάνεται συνεπώς πολύτιμος χρόνος.
Επιπλέον, στην Αθήνα υπάρχουν μόνο 31 σταθμοί ταχείας φόρτισης.
Η Ελλάδα κατατάσσεται προτελευταία στην ΕΕ στις υποδομές φόρτισης.

Προβληματικό θεωρείται επίσης το πρόγραμμα επιδοτήσεων, επειδή οι ιδιοκτήτες ταξί πρέπει πρώτα να καταβάλουν το πλήρες αντίτιμο αγοράς για το νέο ηλεκτρικό ταξί. Μόνο τότε μπορούν να υποβάλουν αίτηση για επιδότηση. Σύμφωνα με κύκλους του Συνδέσμου, η επεξεργασία των αιτήσεων μπορεί να διαρκέσει μήνες και η έγκριση είναι αβέβαιη. Πρόκειται για ένα ρίσκο, που σχεδόν κανένας ιδιοκτήτης ταξί δεν είναι διατεθειμένος να αναλάβει».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης