Στοιχεία δείχνουν ότι έξι υπερδεξαμενόπλοια που καθελκύστηκαν φέτος έχουν πραγματοποιήσει ταξίδια χωρίς φορτίο από την Ανατολική Ασία για να φορτώσουν αργό πετρέλαιο στη Μέση Ανατολή, την Αφρική ή την Αμερική
Η αυξανόμενη παραγωγή πετρελαίου, η επέκταση του σκιώδους στόλου και οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές διαδρομές λόγω των βομβαρδισμών στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν οδηγήσει σε έλλειψη δεξαμενόπλοιων. Μόνο τα νεοσύλλεκτα υπερδεξαμενόπλοια αποστέλλονται αμέσως για την παράδοση αργού πετρελαίου, αν και συνήθως ξεκινούν με ελαφρά προϊόντα πετρελαίου.
«Η έλλειψη πετρελαιοφόρων γίνεται τόσο έντονη που τα νεόκτιστα πλοία που συνήθως μεταφέρουν διυλισμένα καύσιμα στα πρώτα τους ταξίδια αγωνίζονται αντίθετα με άδεια φορτία για να παραλάβουν αργό πετρέλαιο το συντομότερο δυνατό», γράφει το Bloomberg.
Στοιχεία δείχνουν ότι έξι υπερδεξαμενόπλοια που καθελκύστηκαν φέτος έχουν πραγματοποιήσει ταξίδια χωρίς φορτίο από την Ανατολική Ασία για να φορτώσουν αργό πετρέλαιο στη Μέση Ανατολή, την Αφρική ή την Αμερική. Πέρυσι, υπήρξε μόνο ένα τέτοιο ταξίδι.
«Οι ιδιοκτήτες νέων δεξαμενόπλοιων συνήθως τα χρησιμοποιούν για τη μεταφορά καθαρών προϊόντων πετρελαίου, όπως η βενζίνη, κατά τη διάρκεια των πρώτων ταξιδιών τους. Αυτό έχει οικονομικό και γεωγραφικό νόημα: τα προϊόντα πετρελαίου είναι καθαρότερα από το αργό, επομένως τα πλοία δεν χρειάζεται να πλένονται μετά τη μεταφορά. Επιπλέον, πολλά πλοία κατασκευάζονται στην Ανατολική Ασία, όπου εισάγεται πολύ αργό πετρέλαιο και εξάγονται προϊόντα πετρελαίου», σημειώνει το πρακτορείο.
Η λογική έχει πλέον αλλάξει:
Οι νέες κυρώσεις σε πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο οδηγούν σε σταθερή επέκταση του γκρίζου στόλου.
«Ο λεγόμενος σκιώδης στόλος —συμπεριλαμβανομένων πετρελαιοφόρων άνω των 3.000 τόνων— έχει αυξηθεί σε 1.140 πλοία, από 930 πριν από έξι μήνες. Αυτό αντιπροσωπεύει μέσο ρυθμό ανάπτυξης 30 πλοίων ανά μήνα, παρά τις **αυστηρότερες κυρώσεις των τελευταίων ετών», ανέφερε το Splash.
www.bankingnews.gr
«Η έλλειψη πετρελαιοφόρων γίνεται τόσο έντονη που τα νεόκτιστα πλοία που συνήθως μεταφέρουν διυλισμένα καύσιμα στα πρώτα τους ταξίδια αγωνίζονται αντίθετα με άδεια φορτία για να παραλάβουν αργό πετρέλαιο το συντομότερο δυνατό», γράφει το Bloomberg.
Στοιχεία δείχνουν ότι έξι υπερδεξαμενόπλοια που καθελκύστηκαν φέτος έχουν πραγματοποιήσει ταξίδια χωρίς φορτίο από την Ανατολική Ασία για να φορτώσουν αργό πετρέλαιο στη Μέση Ανατολή, την Αφρική ή την Αμερική. Πέρυσι, υπήρξε μόνο ένα τέτοιο ταξίδι.
«Οι ιδιοκτήτες νέων δεξαμενόπλοιων συνήθως τα χρησιμοποιούν για τη μεταφορά καθαρών προϊόντων πετρελαίου, όπως η βενζίνη, κατά τη διάρκεια των πρώτων ταξιδιών τους. Αυτό έχει οικονομικό και γεωγραφικό νόημα: τα προϊόντα πετρελαίου είναι καθαρότερα από το αργό, επομένως τα πλοία δεν χρειάζεται να πλένονται μετά τη μεταφορά. Επιπλέον, πολλά πλοία κατασκευάζονται στην Ανατολική Ασία, όπου εισάγεται πολύ αργό πετρέλαιο και εξάγονται προϊόντα πετρελαίου», σημειώνει το πρακτορείο.
Η λογική έχει πλέον αλλάξει:
- Ο ΟΠΕΚ+ αυξάνει την παραγωγή και τις εξαγωγές.
- Ο γκρίζος στόλος, που μεταφέρει πετρέλαιο από Ρωσία, Ιράν και Βενεζουέλα, συνεχίζει να αυξάνεται.
- Οι βομβαρδισμοί στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν οδηγήσει τα δεξαμενόπλοια σε μεγαλύτερα ταξίδια.
Οι νέες κυρώσεις σε πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο οδηγούν σε σταθερή επέκταση του γκρίζου στόλου.
«Ο λεγόμενος σκιώδης στόλος —συμπεριλαμβανομένων πετρελαιοφόρων άνω των 3.000 τόνων— έχει αυξηθεί σε 1.140 πλοία, από 930 πριν από έξι μήνες. Αυτό αντιπροσωπεύει μέσο ρυθμό ανάπτυξης 30 πλοίων ανά μήνα, παρά τις **αυστηρότερες κυρώσεις των τελευταίων ετών», ανέφερε το Splash.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών