Εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού πετρελαίου και καυσίμων έχουν μεταφερθεί μέσω Ελλάδας...
Σε επίπεδα ρεκόρ έχουν εκτιναχθεί οι «αφίξεις» ρωσικού αργού στην Ελλάδα, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.
Οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από τη Δύση στη Μόσχα έχουν αναγκάσει τις πετρελαϊκές να αναζητήσουν νέους τρόπους για να εξαγάγουν τον ρωσικό μαύρο χρυσό, μέσω φορτώσεων από πλοίο σε πλοίο (STS).
Ειδικότερα, εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού και καυσίμων μεταφέρονται μέσω φορτώσεων από πλοίο σε πλοίο (STS) μόλις λίγα μίλια μακριά από τις ακτές της Ελλάδας - ένας από τους τρόπους αντιμετώπισης που χρησιμοποίησαν οι έμποροι για να ξεπεράσουν τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα, όπως γίνεται γνωστό, τουλάχιστον 23 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού και επιπλέον όγκοι διυλισμένων καυσίμων έχουν μεταφερθεί στον Λακωνικό κόλπο από τις αρχές του τρέχοντος έτους.
Οι ελληνικές αρχές λένε ότι τα περιθώρια παρέμβασής τους είναι περιορισμένα, επειδή η δραστηριότητα συμβαίνει εκτός των χωρικών υδάτων της χώρας (6 μίλια).
Όπως φαίνεται λοιπόν τόσο οι traders όσο και οι ναυτιλιακές είναι ιδιαίτερα εφευρετικοί, σε ό,τι αφορά την εξασφάλιση της ροής του ρωσικού πετρελαίου - και αυτό είναι μόνο το πιο πρόσφατο παράδειγμα.
Παρόμοια δραστηριότητα καταγράφεται κοντά στη Θέουτα, έναν ισπανικό θύλακα στη βόρεια Αφρική.
Σκιώδης στόλος
Όπως φαίνεται, ένας τεράστιος σκιώδης στόλος δεξαμενόπλοιων βοηθά τη Ρωσία να ξεπεράσει τις κυρώσεις.
Ωστόσο, η μεταφορά φορτίου στη θάλασσα, γνωστή από τους εμπόρους ως μεταφορά από πλοίο σε πλοίο, ή STS, απαιτεί πολλές βασικές υπηρεσίες προκειμένου να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια.
Οι εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιτρέπεται να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες μόνο εάν το φορτίο επί του πλοίου αγοράζεται στο ανώτατο όριο τιμής που έχουν ορίσει ο G7 ή κάτω από αυτό.
Μόλις τα φορτία αλλάζουν δεξαμενές, μεταφέρονται χιλιάδες μίλια μακριά σε αγοραστές στην Ασία.
Η Ελλάδα είναι η νούμερο 1 ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, και όταν τα κράτη μέλη της ΕΕ διαπραγματεύονταν το πλαφόν στις τιμές του ρωσικού πετρελαίου, πίεζε για υψηλότερα όρια.
Επίσης, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, λέει το Bloomberg, ήταν μεταξύ εκείνων που πίεζαν για χαλαρότερους περιορισμούς σε ό,τι αφορά τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου όταν συζητούνταν τα σχετικά μέτρα.
Επισημαίνεται πως πολλά από τα εμπλεκόμενα πλοία είναι παλιά ενώ το ασφαλιστικό τους καθεστώς είναι ασαφές.
Η μέση ηλικία των δεξαμενόπλοιων που συμμετέχουν στις μεταφορές αργού από την Ελλάδα είναι 18 έτη.
Το παλαιότερο κατασκευάστηκε το 1997.
Επίσης εγείρονται και περιβαλλοντικά ζητήματα.
Οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο δεν είναι εγγενώς επικίνδυνες, αλλά περιλαμβάνουν δύο πλοία που επιπλέουν στη θάλασσα και αντλούν ένα δυνητικά ρυπογόνο φορτίο από το ένα στο άλλο.
Ο Λακωνικός Κόλπος είναι περιοχή Natura, ενώ μια κοντινή εκβολή που παρέχει στις θαλάσσιες χελώνες χώρους τροφής και αναπαραγωγής για τα πουλιά.
www.bankingnews.gr
Οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από τη Δύση στη Μόσχα έχουν αναγκάσει τις πετρελαϊκές να αναζητήσουν νέους τρόπους για να εξαγάγουν τον ρωσικό μαύρο χρυσό, μέσω φορτώσεων από πλοίο σε πλοίο (STS).
Ειδικότερα, εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού και καυσίμων μεταφέρονται μέσω φορτώσεων από πλοίο σε πλοίο (STS) μόλις λίγα μίλια μακριά από τις ακτές της Ελλάδας - ένας από τους τρόπους αντιμετώπισης που χρησιμοποίησαν οι έμποροι για να ξεπεράσουν τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα, όπως γίνεται γνωστό, τουλάχιστον 23 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού και επιπλέον όγκοι διυλισμένων καυσίμων έχουν μεταφερθεί στον Λακωνικό κόλπο από τις αρχές του τρέχοντος έτους.
Οι ελληνικές αρχές λένε ότι τα περιθώρια παρέμβασής τους είναι περιορισμένα, επειδή η δραστηριότητα συμβαίνει εκτός των χωρικών υδάτων της χώρας (6 μίλια).
Όπως φαίνεται λοιπόν τόσο οι traders όσο και οι ναυτιλιακές είναι ιδιαίτερα εφευρετικοί, σε ό,τι αφορά την εξασφάλιση της ροής του ρωσικού πετρελαίου - και αυτό είναι μόνο το πιο πρόσφατο παράδειγμα.
Παρόμοια δραστηριότητα καταγράφεται κοντά στη Θέουτα, έναν ισπανικό θύλακα στη βόρεια Αφρική.
Σκιώδης στόλος
Όπως φαίνεται, ένας τεράστιος σκιώδης στόλος δεξαμενόπλοιων βοηθά τη Ρωσία να ξεπεράσει τις κυρώσεις.
Ωστόσο, η μεταφορά φορτίου στη θάλασσα, γνωστή από τους εμπόρους ως μεταφορά από πλοίο σε πλοίο, ή STS, απαιτεί πολλές βασικές υπηρεσίες προκειμένου να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια.
Οι εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιτρέπεται να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες μόνο εάν το φορτίο επί του πλοίου αγοράζεται στο ανώτατο όριο τιμής που έχουν ορίσει ο G7 ή κάτω από αυτό.
Μόλις τα φορτία αλλάζουν δεξαμενές, μεταφέρονται χιλιάδες μίλια μακριά σε αγοραστές στην Ασία.
Η Ελλάδα είναι η νούμερο 1 ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, και όταν τα κράτη μέλη της ΕΕ διαπραγματεύονταν το πλαφόν στις τιμές του ρωσικού πετρελαίου, πίεζε για υψηλότερα όρια.
Επίσης, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, λέει το Bloomberg, ήταν μεταξύ εκείνων που πίεζαν για χαλαρότερους περιορισμούς σε ό,τι αφορά τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου όταν συζητούνταν τα σχετικά μέτρα.
Επισημαίνεται πως πολλά από τα εμπλεκόμενα πλοία είναι παλιά ενώ το ασφαλιστικό τους καθεστώς είναι ασαφές.
Η μέση ηλικία των δεξαμενόπλοιων που συμμετέχουν στις μεταφορές αργού από την Ελλάδα είναι 18 έτη.
Το παλαιότερο κατασκευάστηκε το 1997.
Επίσης εγείρονται και περιβαλλοντικά ζητήματα.
Οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο δεν είναι εγγενώς επικίνδυνες, αλλά περιλαμβάνουν δύο πλοία που επιπλέουν στη θάλασσα και αντλούν ένα δυνητικά ρυπογόνο φορτίο από το ένα στο άλλο.
Ο Λακωνικός Κόλπος είναι περιοχή Natura, ενώ μια κοντινή εκβολή που παρέχει στις θαλάσσιες χελώνες χώρους τροφής και αναπαραγωγής για τα πουλιά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών