Η ζήτηση πετρελαίου στην Κίνα αυξάνεται
Τα θετικά στοιχεία για την κινεζική οικονομία και οι νέες τιμές πώλησης της Σαουδικής Αραβίας οδήγησαν σε αύξηση των τιμών του πετρελαίου για το Brent και τα Urals, αλλά δεν ενίσχυσαν τη θέση του ρουβλίου. Το κόστος του φυσικού αερίου έχει πέσει κάτω από τα 500 δολάρια, γεγονός που απειλεί την ΕΕ με πλήρη οικονομική κρίση.
Το αργό Brent στις 6 Μαρτίου 2023, σύμφωνα με την πύλη Oil Price, πωλούνταν για 85,30 δολάρια το βαρέλι.
Ο μαύρος χρυσός διαπραγματεύεται πάνω από το ορόσημο των 85 δολαρίων, αλλά, σύμφωνα με το Reuters, οι τιμές έχουν υποχωρήσει μετά την άνοδο των τιμών την Παρασκευή. Ο λόγος για αυτό αργότερα διαψεύστηκαν οι πληροφορίες για την αποχώρηση των ΗΑΕ από το καρτέλ του ΟΠΕΚ.
«Τα εμπορεύματα συνεχίζουν να ισορροπούν μεταξύ της αισιοδοξίας για το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας και της νευρικότητας των εμπόρων για την επιθετική πολιτική της Fed, η οποία πλήττει την οικονομία των ΗΠΑ», δήλωσε αναλύτρια του Reuters.
Πολλά για την αξιολόγηση των προοπτικών για το πετρέλαιο σήμερα εξαρτώνται από την κατανάλωση στην Κίνα.
Το κινεζικό ΑΕΠ το 2022 αυξήθηκε κατά 3% με στόχο 5,5%, το 2023 η κατάσταση θα βελτιωθεί, αλλά οι συζητήσεις συνεχίζονται για τον τελικό ρυθμό ανάπτυξης.
Οι ειδικοί της επενδυτικής τράπεζας UBS προέβλεψαν την ανάπτυξη του ΑΕΠ της Κίνας κατά 5,4% (προηγούμενη εκτίμηση - 4,9%) το 2023 και κατά 5,2% (προηγούμενη εκτίμηση - 4,8%) το 2024.
Σε γενικές γραμμές, η αγορά ποντάρει σε αύξηση της ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας.
Η ζήτηση πετρελαίου στην Κίνα αυξάνεται
«Το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας πηγαίνει καλύτερα από ό,τι περιμέναμε προηγουμένως, οι φόβοι της αγοράς για ένα δεύτερο κύμα COVID-19 δεν έχουν υλοποιηθεί και δεν έχουν σημειωθεί διαταραχές στον εφοδιασμό», καταλήγει ο Tao Wang, επικεφαλής κινεζικής έρευνας στην UBS.
Η απόφαση των Σαουδάραβων να αυξήσουν τις τιμές πώλησης του αραβικού ελαφρού αργού (η ναυαρχίδα της Σαουδικής Αραβίας) κατά 50 σεντς για την Ασία παίζει επίσης υπέρ της αγοράς.
Μια αύξηση των επιτοκίων κατά 0,5% της Fed στη συνεδρίαση της ρυθμιστικής αρχής στις 21-22 Μαρτίου μπορεί να έχει αντίθεση με τις τιμές.
Πολλά εξαρτώνται από την ομιλία του προέδρου της Fed Powell στο Κογκρέσο των ΗΠΑ.
Το ρωσικό πετρέλαιο βρίσκεται σε άνοδο
Το ρωσικό αργό τύπου Urals, η βασική δηλαδή κατηγορία για τη Ρωσική Ομοσπονδία, αυξήθηκε κατά 3,68% στα 54,67 δολάρια ανά χίλια κυβικά μέτρα.
Τα ρωσικά φορολογικά έσοδα από τις εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου τον Φεβρουάριο του 2023 μειώθηκαν κατά 46% στα 521 δισεκατομμύρια ρούβλια, ενώ το Bloomberg ισχυρίζεται ότι τα έσοδα από καθαρό πετρέλαιο μειώθηκαν κατά 48% στα 361 δισεκατομμύρια ρούβλια.
Το ρωσικό πετρέλαιο ενισχύει τις θέσεις του
Η κατάσταση έχει πραγματικά αλλάξει: το πετρέλαιο έχει διατηρήσει τους όγκους εξαγωγών υλικών, αλλά έχουν προκύψει ανησυχίες σχετικά με τα προϊόντα πετρελαίου - δεν υπάρχουν ακόμη σαφή στατιστικά για το πώς είναι τα πράγματα εδώ μετά την εισαγωγή του δεύτερου εμπάργκο της ΕΕ.
Τον περασμένο Φεβρουάριο, η μέση τιμή των Ουραλίων ήταν 92,15 δολάρια το βαρέλι και τον Φεβρουάριο του 2023 ήταν 49,48 δολάρια το βαρέλι.
Ωστόσο, εκπτώσεις στο πετρέλαιο στη Ρωσία υπήρχαν ακόμη και πριν από την έναρξη της ρωσικής εισβολής και οι πραγματικές τιμές πώλησης των εγχώριων εταιρειών παραμένουν ένα συζητήσιμο ζήτημα.
Η επενδυτική τράπεζα Goldman Sachs, για παράδειγμα, πιστεύει ότι οι τιμές πώλησης για το ρωσικό αργό τύπου Urals είναι υψηλότερες από εκείνες που εμφανίζονται στα δυτικά χρηματιστήρια και στα μέσα ενημέρωσης.
Υπάρχει μείωση στα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο, αλλά δεν είναι τόσο αισθητή όσο στο φυσικό αέριο, όπου ο όγκος των προμηθειών στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 4 φορές με διπλάσια υποχώρηση των τιμών.
Το φυσικό αέριο στην Ευρώπη κοστίζει λιγότερο από 500 δολάρια
Το φυσικό αέριο στο ολλανδικό χρηματιστήριο TTF άρχισε να διαπραγματεύεται με 44,9 ευρώ ανά MWh (492 δολάρια ανά χίλια κυβικά μέτρα).
Το κόστος του φυσικού αερίου στην Ευρώπη μειώνεται, αλλά αυτό συμβαίνει μαζί με την αποξήρανση των ευρωπαϊκών εγκαταστάσεων αποθήκευσης φυσικού αερίου (UGS).
Σύμφωνα με την Gas Infrastructure Europe, είναι πληρωμένα μόνο κατά 59,57% σήμερα και οι όγκοι τους μειώνονται συνεχώς.
Το κύριο ζήτημα δεν είναι οι τιμές, αλλά η ημερομηνία λήξης της περιόδου θέρμανσης στην Ευρώπη.
Οι προοπτικές για την ευρωπαϊκή οικονομία το δεύτερο εξάμηνο του 2023 εξαρτώνται από τον όγκο των αποθεμάτων σε UGS: εάν το ποσοστό είναι κάτω από 50%, τότε η κατάσταση στην Ευρώπη θα γίνει η πιο δύσκολη.
Ο Γερμανός καγκελάριος διακήρυξε την Κυριακή 5 Μαρτίου 2023 ενεργειακή ανεξαρτησία από το ρωσικό πετρέλαιο, φυσικό αέριο και άνθρακα, παρά το γεγονός ότι το Βερολίνο αγοράζει LNG και πετρέλαιο Καζακστάν από τη Ρωσία μέσω του βόρειου τμήματος του αγωγού Druzhba.
Έχει ενδιαφέρον τι θα πει αυτός ο πολιτικός το φθινόπωρο, όταν η απουσία του Nord Stream 1 θα αφήσει τη γερμανική οικονομία χωρίς φυσικό αέριο και θα αναγκάσει τις επιχειρήσεις της χώρας να σταματήσουν την παραγωγή.
Το μπλε καύσιμο στο ανταλλακτήριο PLATTS (Ιαπωνία/Κορέα) αποτιμάται στα 14,325 $ ανά MBTU (519 $ ανά χίλια κυβικά μέτρα). Η διαφορά στις τιμές του φυσικού αερίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας έχει αυξηθεί στα 27 δολάρια ανά χίλια κυβικά μέτρα.
Οι Ευρωπαίοι δεν αντικαθιστούν το ρωσικό αέριο αγωγών με LNG, αλλά εξοικονομούν καύσιμα, υπάρχει ένα όριο σε μια τέτοια πολιτική, που ονομάζεται οικονομική κρίση.
www.bankingnews.gr
Το αργό Brent στις 6 Μαρτίου 2023, σύμφωνα με την πύλη Oil Price, πωλούνταν για 85,30 δολάρια το βαρέλι.
Ο μαύρος χρυσός διαπραγματεύεται πάνω από το ορόσημο των 85 δολαρίων, αλλά, σύμφωνα με το Reuters, οι τιμές έχουν υποχωρήσει μετά την άνοδο των τιμών την Παρασκευή. Ο λόγος για αυτό αργότερα διαψεύστηκαν οι πληροφορίες για την αποχώρηση των ΗΑΕ από το καρτέλ του ΟΠΕΚ.
«Τα εμπορεύματα συνεχίζουν να ισορροπούν μεταξύ της αισιοδοξίας για το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας και της νευρικότητας των εμπόρων για την επιθετική πολιτική της Fed, η οποία πλήττει την οικονομία των ΗΠΑ», δήλωσε αναλύτρια του Reuters.
Πολλά για την αξιολόγηση των προοπτικών για το πετρέλαιο σήμερα εξαρτώνται από την κατανάλωση στην Κίνα.
Το κινεζικό ΑΕΠ το 2022 αυξήθηκε κατά 3% με στόχο 5,5%, το 2023 η κατάσταση θα βελτιωθεί, αλλά οι συζητήσεις συνεχίζονται για τον τελικό ρυθμό ανάπτυξης.
Οι ειδικοί της επενδυτικής τράπεζας UBS προέβλεψαν την ανάπτυξη του ΑΕΠ της Κίνας κατά 5,4% (προηγούμενη εκτίμηση - 4,9%) το 2023 και κατά 5,2% (προηγούμενη εκτίμηση - 4,8%) το 2024.
Σε γενικές γραμμές, η αγορά ποντάρει σε αύξηση της ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας.
Η ζήτηση πετρελαίου στην Κίνα αυξάνεται
«Το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας πηγαίνει καλύτερα από ό,τι περιμέναμε προηγουμένως, οι φόβοι της αγοράς για ένα δεύτερο κύμα COVID-19 δεν έχουν υλοποιηθεί και δεν έχουν σημειωθεί διαταραχές στον εφοδιασμό», καταλήγει ο Tao Wang, επικεφαλής κινεζικής έρευνας στην UBS.
Η απόφαση των Σαουδάραβων να αυξήσουν τις τιμές πώλησης του αραβικού ελαφρού αργού (η ναυαρχίδα της Σαουδικής Αραβίας) κατά 50 σεντς για την Ασία παίζει επίσης υπέρ της αγοράς.
Μια αύξηση των επιτοκίων κατά 0,5% της Fed στη συνεδρίαση της ρυθμιστικής αρχής στις 21-22 Μαρτίου μπορεί να έχει αντίθεση με τις τιμές.
Πολλά εξαρτώνται από την ομιλία του προέδρου της Fed Powell στο Κογκρέσο των ΗΠΑ.
Το ρωσικό πετρέλαιο βρίσκεται σε άνοδο
Το ρωσικό αργό τύπου Urals, η βασική δηλαδή κατηγορία για τη Ρωσική Ομοσπονδία, αυξήθηκε κατά 3,68% στα 54,67 δολάρια ανά χίλια κυβικά μέτρα.
Τα ρωσικά φορολογικά έσοδα από τις εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου τον Φεβρουάριο του 2023 μειώθηκαν κατά 46% στα 521 δισεκατομμύρια ρούβλια, ενώ το Bloomberg ισχυρίζεται ότι τα έσοδα από καθαρό πετρέλαιο μειώθηκαν κατά 48% στα 361 δισεκατομμύρια ρούβλια.
Το ρωσικό πετρέλαιο ενισχύει τις θέσεις του
Η κατάσταση έχει πραγματικά αλλάξει: το πετρέλαιο έχει διατηρήσει τους όγκους εξαγωγών υλικών, αλλά έχουν προκύψει ανησυχίες σχετικά με τα προϊόντα πετρελαίου - δεν υπάρχουν ακόμη σαφή στατιστικά για το πώς είναι τα πράγματα εδώ μετά την εισαγωγή του δεύτερου εμπάργκο της ΕΕ.
Τον περασμένο Φεβρουάριο, η μέση τιμή των Ουραλίων ήταν 92,15 δολάρια το βαρέλι και τον Φεβρουάριο του 2023 ήταν 49,48 δολάρια το βαρέλι.
Ωστόσο, εκπτώσεις στο πετρέλαιο στη Ρωσία υπήρχαν ακόμη και πριν από την έναρξη της ρωσικής εισβολής και οι πραγματικές τιμές πώλησης των εγχώριων εταιρειών παραμένουν ένα συζητήσιμο ζήτημα.
Η επενδυτική τράπεζα Goldman Sachs, για παράδειγμα, πιστεύει ότι οι τιμές πώλησης για το ρωσικό αργό τύπου Urals είναι υψηλότερες από εκείνες που εμφανίζονται στα δυτικά χρηματιστήρια και στα μέσα ενημέρωσης.
Υπάρχει μείωση στα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο, αλλά δεν είναι τόσο αισθητή όσο στο φυσικό αέριο, όπου ο όγκος των προμηθειών στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 4 φορές με διπλάσια υποχώρηση των τιμών.
Το φυσικό αέριο στην Ευρώπη κοστίζει λιγότερο από 500 δολάρια
Το φυσικό αέριο στο ολλανδικό χρηματιστήριο TTF άρχισε να διαπραγματεύεται με 44,9 ευρώ ανά MWh (492 δολάρια ανά χίλια κυβικά μέτρα).
Το κόστος του φυσικού αερίου στην Ευρώπη μειώνεται, αλλά αυτό συμβαίνει μαζί με την αποξήρανση των ευρωπαϊκών εγκαταστάσεων αποθήκευσης φυσικού αερίου (UGS).
Σύμφωνα με την Gas Infrastructure Europe, είναι πληρωμένα μόνο κατά 59,57% σήμερα και οι όγκοι τους μειώνονται συνεχώς.
Το κύριο ζήτημα δεν είναι οι τιμές, αλλά η ημερομηνία λήξης της περιόδου θέρμανσης στην Ευρώπη.
Οι προοπτικές για την ευρωπαϊκή οικονομία το δεύτερο εξάμηνο του 2023 εξαρτώνται από τον όγκο των αποθεμάτων σε UGS: εάν το ποσοστό είναι κάτω από 50%, τότε η κατάσταση στην Ευρώπη θα γίνει η πιο δύσκολη.
Ο Γερμανός καγκελάριος διακήρυξε την Κυριακή 5 Μαρτίου 2023 ενεργειακή ανεξαρτησία από το ρωσικό πετρέλαιο, φυσικό αέριο και άνθρακα, παρά το γεγονός ότι το Βερολίνο αγοράζει LNG και πετρέλαιο Καζακστάν από τη Ρωσία μέσω του βόρειου τμήματος του αγωγού Druzhba.
Έχει ενδιαφέρον τι θα πει αυτός ο πολιτικός το φθινόπωρο, όταν η απουσία του Nord Stream 1 θα αφήσει τη γερμανική οικονομία χωρίς φυσικό αέριο και θα αναγκάσει τις επιχειρήσεις της χώρας να σταματήσουν την παραγωγή.
Το μπλε καύσιμο στο ανταλλακτήριο PLATTS (Ιαπωνία/Κορέα) αποτιμάται στα 14,325 $ ανά MBTU (519 $ ανά χίλια κυβικά μέτρα). Η διαφορά στις τιμές του φυσικού αερίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας έχει αυξηθεί στα 27 δολάρια ανά χίλια κυβικά μέτρα.
Οι Ευρωπαίοι δεν αντικαθιστούν το ρωσικό αέριο αγωγών με LNG, αλλά εξοικονομούν καύσιμα, υπάρχει ένα όριο σε μια τέτοια πολιτική, που ονομάζεται οικονομική κρίση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών