Η ακριβής ημερομηνία επαναλειτουργίας του διυλιστηρίου δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, παρά τη ραγδαία αύξηση της ζήτησης και την έντονη έλλειψη πρώτων υλών στην αγορά
Αμφότερες οι δύο βασικές μονάδες του διυλιστηρίου πετρελαίου της British Petroleum (BP) στο Rotterdam διέκοψαν τη λειτουργία τους την Τρίτη 3 Ιουνίου, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters που επικαλείται δεδομένα της Wood Mackenzie.
Η πρώτη μονάδα, με ημερήσια δυναμικότητα 200.000 βαρελιών, τέθηκε εκτός λειτουργίας.
Η απόσυρση αυτής της ικανότητας ήρθε λίγες ημέρες μετά την προγραμματισμένη διακοπή λειτουργίας μιας άλλης μονάδας ίδιας δυναμικότητας, λόγω τακτικής συντήρησης.
Η ακριβής ημερομηνία επαναλειτουργίας του διυλιστηρίου δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, παρά τη ραγδαία αύξηση της ζήτησης και την έντονη έλλειψη πρώτων υλών στην αγορά.
Αναλυτές επισημαίνουν ότι αυτή η σιγή ενδέχεται να αποσκοπεί στην καθησύχαση των μετόχων και να μην αντανακλά την πραγματική κατάσταση.
Από τις διακοπές λειτουργίας προκύπτει απώλεια σχεδόν 400.000 βαρελιών αργού ημερησίως για την αγορά της Ευρώπης και άλλες περιοχές.
Το διυλιστήριο του Rotterdam συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα της Ευρώπης, με δυναμικότητα επεξεργασίας 400.000 βαρελιών ημερησίως, δηλαδή περίπου 19 εκατομμύρια τόνους ετησίως.
Η μονάδα της BP παράγει βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης, καύσιμα αεροπορίας, υγραέριο, μαζούτ και πρώτες ύλες για την πετροχημική βιομηχανία.
Το διυλιστήριο τροφοδοτεί όλα τα πρατήρια της BP στις Κάτω Χώρες και εξάγει καύσιμα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γερμανία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η μείωση των ευρωπαϊκών διυλιστικών δυνατοτήτων αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των περιθωρίων διύλισης σε άλλα διυλιστήρια, ενόψει της θερινής περιόδου και της κορύφωσης της ζήτησης για τελικά καύσιμα.
Επισημαίνεται ότι η βιομηχανία διύλισης φαίνεται να έχει ήδη ξεπεράσει το πιεστικότερο πρόβλημα του περασμένου έτους: τα χαμηλά περιθώρια κέρδους.
Πλέον, τα περιθώρια αυτά ανεβαίνουν – και το κλείσιμο του ολλανδικού διυλιστηρίου ενισχύει αυτή την τάση υπέρ των ανταγωνιστών.
Διυλιστές – συμπεριλαμβανομένων και των αμερικανικών κολοσσών – ήδη αποκομίζουν οφέλη από τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους, παρότι αυτά εξακολουθούν να υπολείπονται των ιστορικών ρεκόρ του 2022, όταν η αγορά βρέθηκε σε πλήρη αναστάτωση.
www.bankingnews.gr
Η πρώτη μονάδα, με ημερήσια δυναμικότητα 200.000 βαρελιών, τέθηκε εκτός λειτουργίας.
Η απόσυρση αυτής της ικανότητας ήρθε λίγες ημέρες μετά την προγραμματισμένη διακοπή λειτουργίας μιας άλλης μονάδας ίδιας δυναμικότητας, λόγω τακτικής συντήρησης.
Η ακριβής ημερομηνία επαναλειτουργίας του διυλιστηρίου δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, παρά τη ραγδαία αύξηση της ζήτησης και την έντονη έλλειψη πρώτων υλών στην αγορά.
Αναλυτές επισημαίνουν ότι αυτή η σιγή ενδέχεται να αποσκοπεί στην καθησύχαση των μετόχων και να μην αντανακλά την πραγματική κατάσταση.
Από τις διακοπές λειτουργίας προκύπτει απώλεια σχεδόν 400.000 βαρελιών αργού ημερησίως για την αγορά της Ευρώπης και άλλες περιοχές.
Το διυλιστήριο του Rotterdam συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα της Ευρώπης, με δυναμικότητα επεξεργασίας 400.000 βαρελιών ημερησίως, δηλαδή περίπου 19 εκατομμύρια τόνους ετησίως.
Η μονάδα της BP παράγει βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης, καύσιμα αεροπορίας, υγραέριο, μαζούτ και πρώτες ύλες για την πετροχημική βιομηχανία.
Το διυλιστήριο τροφοδοτεί όλα τα πρατήρια της BP στις Κάτω Χώρες και εξάγει καύσιμα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γερμανία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η μείωση των ευρωπαϊκών διυλιστικών δυνατοτήτων αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των περιθωρίων διύλισης σε άλλα διυλιστήρια, ενόψει της θερινής περιόδου και της κορύφωσης της ζήτησης για τελικά καύσιμα.
Επισημαίνεται ότι η βιομηχανία διύλισης φαίνεται να έχει ήδη ξεπεράσει το πιεστικότερο πρόβλημα του περασμένου έτους: τα χαμηλά περιθώρια κέρδους.
Πλέον, τα περιθώρια αυτά ανεβαίνουν – και το κλείσιμο του ολλανδικού διυλιστηρίου ενισχύει αυτή την τάση υπέρ των ανταγωνιστών.
Διυλιστές – συμπεριλαμβανομένων και των αμερικανικών κολοσσών – ήδη αποκομίζουν οφέλη από τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους, παρότι αυτά εξακολουθούν να υπολείπονται των ιστορικών ρεκόρ του 2022, όταν η αγορά βρέθηκε σε πλήρη αναστάτωση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών