Η υπογραφή μνημονίου για τον αγωγό Power of Siberia 2 από Ρωσία και Κίνα μέσω Μογγολίας δείχνει ότι το έργο προχωρά.
Ωστόσο, παρά την πολιτική βούληση, οι λεπτομέρειες παραμένουν θολές: πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή, από πού θα βρεθεί η χρηματοδότηση και ποια θα είναι η ακριβής διαδρομή του αγωγού.
Οι αβεβαιότητες του έργου
Αν και το μνημόνιο που υπογράφηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου αποτελεί σαφή ένδειξη προθέσεων, τα κρίσιμα ερωτήματα δεν έχουν απαντηθεί.
Ούτε το χρονοδιάγραμμα της κατασκευής ούτε οι πηγές χρηματοδότησης έχουν διευκρινιστεί, ενώ ακόμα και η τελική χάραξη του αγωγού δεν είναι δεδομένη.
Η προετοιμασία στη Σιβηρία
Σύμφωνα με τον Alexey Grivach, αναπληρωτή διευθυντή του National Energy Security Fund, κάποια προπαρασκευαστικά έργα μπορούν να ξεκινήσουν στη ρωσική επικράτεια. Στο επίκεντρο βρίσκεται η ενίσχυση των τοπικών υποδομών φυσικού αερίου, ιδιαίτερα στη νότια περιφέρεια του Κρασνογιάρσκ, αλλά και στην ίδια την πόλη του Κρασνογιάρσκ, η μοναδική ρωσική μεγαλούπολη άνω του 1 εκατ. κατοίκων που δεν έχει συνδεθεί ακόμα με το δίκτυο φυσικού αερίου.
Η σημασία της ισορροπίας στο ενεργειακό μείγμα
Η Maria Belova, διευθύντρια ερευνών στην Implement, προειδοποιεί ότι η μετάβαση δεν πρέπει να γίνει με κάθε κόστος. Όπως επισημαίνει, σε ορισμένες περιοχές η χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας, όπως ο άνθρακας, μπορεί να αποδειχθεί πιο οικονομικά βιώσιμη λύση από την καθολική πρόσβαση στο φυσικό αέριο.
Για τον Valery Andrianov, αναπληρωτή καθηγητή στο Financial University της ρωσικής κυβέρνησης, ο αγωγός μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης και σε άλλες περιοχές, όπως η Υπερβαϊκαλία και η Μπουριατία.
Εκεί, όπως και στο Κρασνογιάρσκ, η ανάγκη μετάβασης από τον άνθρακα στο φυσικό αέριο είναι ιδιαίτερα έντονη, και το έργο θα μπορούσε να επιταχύνει την αναβάθμιση των τοπικών υποδομών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών