Την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – GMR
Στην τελική ευθεία μπαίνει η κατασκευή ενός από τα μεγαλυτερα αναπτυξιακά έργα της Ελλάδας, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, καθώς αναμένεται να κατατεθεί τον Ιανουάριο προς κύρωση στη Βουλή, η σύμβαση παραχώρησης για το έργο.
Την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – GMR.
Με τη θετική ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και την κύρωσή της από το ελληνικό Κοινοβούλιο, ξεκινά η υλοποίηση μιας επένδυσης 1,5 δισ. ευρώ και ενός έργου συμβατικού αντικειμένου πάνω από 520 εκατ. ευρώ.
Με την έναρξη του έργου δημιουργούνται άμεσα 1.000 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις.
Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», θα έχει μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο.
Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2019 και θα διαρκέσουν 5 χρόνια.
Το αεροδρόμιο θα διαθέτει διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης 3.200 μέτρων.
Με τη λειτουργία του θα μπορούν να σταθμεύσουν 25 αεροσκάφη, για την εξυπηρέτηση των οποίων θα υπάρχουν πέντε φισούνες.
Στην έκταση του αεροδρομίου, 400 στρέμματα θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων.
Τέλος έχουν προβλεφθεί χώρος στάθμευσης για τουλάχιστον 800 οχήματα, χώροι αναμονής για τουλάχιστον 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί, 20 επαγγελματικά οχήματα εξυπηρέτησης επιβατών και παρκινγκ για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Σημαντικά τα οφέλη για την τοπική κοινωνία
Ιδιαίτερα έμφαση έχει δοθεί στα σημαντικά οφέλη για την τοπική κοινωνία:
Έτσι:
– Το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του νέου αερολιμένα αυξήθηκε στο 46%.
– Το ανταποδοτικό τέλος προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση αυξήθηκε στο 2% επί των ακαθάριστων εσόδων του αερολιμένα, τόσο για τον Δήμο Μίνωα Πεδιάδος, όσο και για τους όμορους Δήμους.
– Θα υπάρχει εκθεσιακός χώρος για τις τοπικές εταιρείες και προϊόντα.
– Οι οδικές συνδέσεις του αεροδρομίου τόσο με τον ΒΟΑΚ, όσο και με το νότιο οδικό δίκτυο».
Το έργο είχε ανακοινωθεί πριν από 9 χρόνια επί υπουργίας Γ. Σουφλιά.
Ωστόσο η κρίση και το πάγωμα των μεγάλων έργων μπλόκαρε την κατασκευή του.
Να σημειωθεί ότι ο όμιλος GMR λειτουργεί σήμερα τρία μεγάλα διεθνή αεροδρόμια με δυναμικότητα 80 εκατ. επιβατών (μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Ίντιρα Γκάντι του Νέου Δελχί), ενώ μέχρι πρόσφατα κατείχε και το 40% στο Διεθνές Αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης.
Με ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξης των 10 δισ. ευρώ, συγκαταλέγεται στους πέντε μεγαλύτερους ομίλους παγκοσμίως, στη διαχείριση και λειτουργία αεροδρομίων και δραστηριοποιείται ακόμη στην ενέργεια, με παραγωγική δυναμικότητα 7000 MW, στα οδικά έργα, στις αστικές αναπτύξεις και στα μεταλλεία.
Για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η συνεργασία με την ινδική εταιρεία εντάσσεται στο πλάνο ενίσχυσης της εξωστρέφειας, με τη York Capital να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο με 100 εκατ. ευρώ.
Η εισηγμένη έχει στρατηγικούς εταίρους στα θερμοηλεκτρικά (ΗΡΩΝ), δύο πολυεθνικές, μεγάλου βεληνεκούς, ενεργειακές επιχειρήσεις, την ENGIE (πρώην GDF Suez) και την Qatar Petroleum International (QPI).
Την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – GMR.
Με τη θετική ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και την κύρωσή της από το ελληνικό Κοινοβούλιο, ξεκινά η υλοποίηση μιας επένδυσης 1,5 δισ. ευρώ και ενός έργου συμβατικού αντικειμένου πάνω από 520 εκατ. ευρώ.
Με την έναρξη του έργου δημιουργούνται άμεσα 1.000 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις.
Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», θα έχει μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο.
Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2019 και θα διαρκέσουν 5 χρόνια.
Το αεροδρόμιο θα διαθέτει διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης 3.200 μέτρων.
Με τη λειτουργία του θα μπορούν να σταθμεύσουν 25 αεροσκάφη, για την εξυπηρέτηση των οποίων θα υπάρχουν πέντε φισούνες.
Στην έκταση του αεροδρομίου, 400 στρέμματα θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων.
Τέλος έχουν προβλεφθεί χώρος στάθμευσης για τουλάχιστον 800 οχήματα, χώροι αναμονής για τουλάχιστον 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί, 20 επαγγελματικά οχήματα εξυπηρέτησης επιβατών και παρκινγκ για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Σημαντικά τα οφέλη για την τοπική κοινωνία
Ιδιαίτερα έμφαση έχει δοθεί στα σημαντικά οφέλη για την τοπική κοινωνία:
Έτσι:
– Το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του νέου αερολιμένα αυξήθηκε στο 46%.
– Το ανταποδοτικό τέλος προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση αυξήθηκε στο 2% επί των ακαθάριστων εσόδων του αερολιμένα, τόσο για τον Δήμο Μίνωα Πεδιάδος, όσο και για τους όμορους Δήμους.
– Θα υπάρχει εκθεσιακός χώρος για τις τοπικές εταιρείες και προϊόντα.
– Οι οδικές συνδέσεις του αεροδρομίου τόσο με τον ΒΟΑΚ, όσο και με το νότιο οδικό δίκτυο».
Το έργο είχε ανακοινωθεί πριν από 9 χρόνια επί υπουργίας Γ. Σουφλιά.
Ωστόσο η κρίση και το πάγωμα των μεγάλων έργων μπλόκαρε την κατασκευή του.
Να σημειωθεί ότι ο όμιλος GMR λειτουργεί σήμερα τρία μεγάλα διεθνή αεροδρόμια με δυναμικότητα 80 εκατ. επιβατών (μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Ίντιρα Γκάντι του Νέου Δελχί), ενώ μέχρι πρόσφατα κατείχε και το 40% στο Διεθνές Αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης.
Με ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξης των 10 δισ. ευρώ, συγκαταλέγεται στους πέντε μεγαλύτερους ομίλους παγκοσμίως, στη διαχείριση και λειτουργία αεροδρομίων και δραστηριοποιείται ακόμη στην ενέργεια, με παραγωγική δυναμικότητα 7000 MW, στα οδικά έργα, στις αστικές αναπτύξεις και στα μεταλλεία.
Για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η συνεργασία με την ινδική εταιρεία εντάσσεται στο πλάνο ενίσχυσης της εξωστρέφειας, με τη York Capital να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο με 100 εκατ. ευρώ.
Η εισηγμένη έχει στρατηγικούς εταίρους στα θερμοηλεκτρικά (ΗΡΩΝ), δύο πολυεθνικές, μεγάλου βεληνεκούς, ενεργειακές επιχειρήσεις, την ENGIE (πρώην GDF Suez) και την Qatar Petroleum International (QPI).
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών