Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Με Πάτρα - Πύργος και Άκτιο Αμβρακία ξεκινά το πακέτο των 13 δισ. ευρώ στις υποδομές

Με Πάτρα - Πύργος και Άκτιο Αμβρακία ξεκινά το πακέτο των 13 δισ. ευρώ στις υποδομές
Aρχίζει το πακέτο των 13 δισ. ευρώ στις υποδομές
Να ξεκαθαρίσει άμεσα τα δύο μεγάλα έργα που είναι κολλημένα στα γρανάζια των δικαστικών προσφυγών λόγω των Ιταλών της  GT Infrastrutture που συνεργάζονται με την Μηχανική του Πρ. Εμφιετζόγλου, επιθυμεί η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, περιλαμβάνοντας τα στα μεγάλα έργα του πακέτου των 13 δισ. ευρώ που αναμένεται να δρομολογηθούν άμεσα μετά την λήξη της πανδημίας για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας. 
Πρόκειται για την κατασκευή του έργου Πάτρα - Πύργος και του Ακτιο - Αμβρακία, συνολικού προϋπολογισμού 450 εκατ ευρώ. 
Για το Άκτιο Αμβρακία, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα προσφύγει για πρώτη φορά στο ΣτΕ, καθώς θεωρεί ότι η απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) δεν δικαιώνει την GD Infrastrutture.
Στο πρώτο σκέλος της απόφασης της δικαιώνει το Υπουργείο και αποφασίζει ότι ορθώς δεν παρατάθηκε η ισχύς της προσφοράς της GD Infrastrutture, ενώ στο δεύτερο αναφέρει ότι ο διαγωνισμός δεν έπρεπε να ακυρωθεί με αυτή τη διαδικασία (ορθώς έμεινε εκτός διαγωνισμού η GD Infrastrutture, αλλά στη συνέχεια ο διαγωνισμός δεν έπρεπε να ακυρωθεί με αυτόν τον τρόπο).
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία, μήκους 48,5 χιλιομέτρων, παραμένει ημιτελής από το 2010 και όπως ανέφερε πρόσφατα το Υπουργείο, φέρει όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία της παθογένειας με τα οποία κληροδότησαν τα δημόσια έργα της χώρας οι πολιτικές δυνάμεις που διαχειρίστηκαν την τύχη τους: πλασματικά χρονοδιαγράμματα, αστόχαστο προγραμματισμό, ασαφείς και χαώδεις προϋποθέσεις κατασκευής, ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις μεγάλα γεωτεχνικά προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν. Μάλιστα το εν λόγω έργο εντάχθηκε στον μακρύ κατάλογο με τα τελματωμένα και ανολοκλήρωτα έργα που άφησαν κληρονομιά οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Ο προϋπολογισμός της δημοπρατούμενης εργολαβίας ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. 
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία αποτελεί στην ουσία τον πρώτο κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού.
Εκτιμάται δε, ότι θα συμβάλει στην καλύτερη επικοινωνία των περιοχών εκατέρωθεν του Αμβρακικού, ο οποίος επί χρόνια αποτελούσε μία φυσική τομή στη δυτική πλευρά της χώρας και επέτεινε τα χρόνια προβλήματα απομόνωσης της περιοχής.
Στο Σύμβούλιο της Επικρατείας θα κριθεί όπως όλα δείχνουν και το πολύπαθο έργο του Πάτρα Πύργος, στο οποίο και θα προσφύγει η  GT Infrastrutture. 
Το Υπουργείο προχώρησε στην διάλυση των 4 εργολαβιών και ήδη έχει συμφωνήσει για την εκτέλεση του έργου με την Oλυμπία Οδό. 
Η συμφωνία μάλιστα αυτή έχει κατατεθεί στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές προκειμένου να αποφανθούν, ενώ απάντηση εκτιμάται ότι θα υπάρξει στις αρχές Ιουνίου. 
Πρόθεση του Υπουργείου Υποδομών είναι στην περίπτωση που το σχέδιο παραχώρησης του στην Ολυμπία Οδό, απορριφθεί από την ΕΕ, τότε να επαναπροκυρηχθεί από την αρχή ο οδικός άξονας. 
Υπενθυμίζεται ότι αρχικώς το το κομμάτι Πατρών-Πύργου ήταν στην Ολυμπία Οδό, αλλά αφαιρέθηκε προ εξαετίας κατά την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης.
Μάλιστα ο κ. Καραμανλής δεσμεύτηκε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το 2023, ενώ έχει διαβεβαιώσει ότι οι εργολάβοι των  εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά. 

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης