Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Στη λίστα του Ταμείου Ανάκαμψης ο οδικός άξονας Γιάννενα - Κακαβιά με προϋπολογισμό 340 εκατ. ευρώ

Στη λίστα του Ταμείου Ανάκαμψης ο οδικός άξονας Γιάννενα - Κακαβιά με προϋπολογισμό 340 εκατ. ευρώ
Το πράσινο φως και η επιστολή της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων στον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η λίστα των έργων του Υπουργείου Υποδομών για το Ταμείο Ανάκαμψης, με τον οδικό άξονα Γιάννενα - Κακαβιά, προϋπολογισμού 340 εκατ ευρώ, να εντάσσεται όπως όλα δείχνουν στα προς υλοποίηση έργα.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής το οποίο θα ενώνει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με τα Ιωάννινα, το αεροδρόμιο, τη ΒΙΠΕ και συνδέεται με το οδικό δίκτυο της Αλβανίας στην περιοχή της Κακαβιάς.

Επικαιροποίηση της μελέτης

Σύμφωνα με πληροφορίες η απόφαση για την οριστική ένταξη του συγκεκριμένου τμήματος στο Ταμείο Ανάκαμψης γνωστοποιήθηκε ήδη στην Περιφέρεια Ηπείρου από την οποία ζητήθηκε η επικαιροποίηση της μελέτης του έργου.
Προ ημερών η η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων απέστειλε επιστολή στον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, με θέμα την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του διευρωπαϊκού οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.
Στην επιστολή αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα εξής: «Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων αντιλαμβανόμενη την τεράστια σημασία που θα επιφέρει στην Ήπειρο αλλά και σε όλη την Ελλάδα η ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού οδικού άξονα των Δυτικών Βαλκανίων, βρίσκεται έμπρακτα στο πλευρό της Περιφέρειας Ηπείρου, των βουλευτών αλλά και όλων των άλλων φορέων στηρίζοντας τη συλλογική προσπάθεια, προκείμενου να ολοκληρωθεί αυτή η διευρωπαϊκή οδική σύνδεση. Κύριε Υπουργέ, η ολοκλήρωση αυτού του οδικού άξονα θα αποτελέσει έργο πνοής και ανάπτυξης καθώς θα συνδέσει την χώρα μας με τα Δυτικά Βαλκάνια.

Πιο συγκεκριμένα για την περιοχή μας:

α) Ο εν λόγω άξονας διασχίζει 5 χώρες, γεγονός που θα προσελκύσει χιλιάδες επισκέπτες και τουρίστες στην περιοχή μας από τα Βαλκάνια, την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.
β) Τα διεθνή αεροδρόμια των Ιωαννίνων και του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας καθώς και το οδικό δίκτυο της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού θα αποκτήσουν αμέσως μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία,
γ) Θα δημιουργηθούν διακρατικά, διαπεριφερειακά και διαδημοτικά clusters με χώρες των δυτικών Βαλκανίων στηριζόμενη στην ήδη λειτουργούσα Μακροπεριφέρεια Αδριατικής – Ιονίου.
δ) Οι χρονικές αποστάσεις των Ιωάννινων προς τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη θα μειωθούν ως εξής: Από Ιωάννινα ως Τίρανα, ο χρόνος οδήγησης θα είναι 3,5 ώρες, από Ιωάννινα ως Μαυροβούνιο θα είναι 5,5 ώρες, από Ιωάννινα ως Ντουμπρόβνικ θα είναι 6,5 ώρες, από Ιωάννινα ως Τεργέστη θα είναι 10 ώρες και από Ιωάννινα ως Μόναχο θα είναι 14 ώρες.

Επιτακτική ανάγκη

Ως εκ τούτου αντιλαμβάνεστε πως είναι επιτακτική ανάγκη η ολοκλήρωσης του τμήματος Ιωάννινα-Κακαβιά, κάτι που προβλέπει και το εθνικό στρατηγικό σχέδιο μεταφορών που έχετε συντάξει από το 2019.
Την σπουδαιότητα κατασκευής του την έχουν αντιληφθεί και ενστερνιστεί και άλλες περιφέρειες της χώρας μας καθώς θα προσδώσει άμεσα προστιθέμενη αξία στον τουρισμό, στο εμπόριο, στο real estate, στις επενδύσεις και στις μεταφορές σε τουλάχιστον τέσσερις ακόμα Περιφέρειες και πιο συγκεκριμένα των Ιονίων Νήσων, της Δυτικής Ελλάδας, της Στερεάς Ελλάδας και της Πελοποννήσου. Επειδή έως σήμερα δεν έχει γίνει γνωστό τι μέλλει γενέσθαι με το έργο, θέλουμε να γνωρίζουμε εάν τελικά αυτό ενταχθεί στο ταμείο ανάκαμψης ή σε κάποιο άλλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα ( ΕΣΠΑ, ΣΔΙΤ κλπ ) και ποιο θα είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του».
Καταλήγοντας στην επιστολή της η Ένωση Ξενοδόχων εκφράζει τη «συστράτευση» της στο πλευρό των κομμάτων, των Περιφερειών, των βουλευτών, των δήμων αλλά και όλων των εμπλεκόμενων φορέων που επιθυμούν την κατασκευή του διευρωπαϊκού αυτού οδικού άξονα.
Να σημειωθει ότι τα έργα που ενταχθούν στο Ταμείο Αναάκαμψης, το 70% εξ αυτών θα πρέπει να έχει συμβασιοποιηθεί μέχρι το 2022 και το υπόλοιπο 30% το 2023.
Μεταξύ των έργων που φαίνεται να έχουν ενταχθεί στη λίστα του Υπουργείου Υποδομών είναι σύμφωνα με πληροφορίες μεταξύ άλλων η παράκαμψη Χαλκίδας η οποία τίθεται σε άμεση προτεραιότητα, το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία όπου υπάρχουν δυσκολίες στη χρηματοδότηση λόγω των απαιτήσεων που έχουν θέσει οι διευθύνσεις της Κομισιόν αλλά και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και συγκεκριμένα, το τμήμα, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, το οποίο δεν βρίσκεται στα υπό δημοπράτηση τμήματα Χανιά-Χερσόνησος-Νεάπολη.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης