γράφει : Ελένη Μπότα
Ομαλοποίηση μετά τις γιορτές βλέπει η ACS
Περαιτέρω επιβάρυνση του όγκου των παραγγελιών τους από την απόφαση της κυβέρνησης να απαγορέψει την πώληση ορισμένων ειδών από τα σουπερμάρκετ επικαλούνται πηγές της ACS, για τις σημαντικές καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην παράδοση των προϊόντων, ενώ τοποθετεί την ομαλοποίηση της αγοράς για μετά τις γιορτές.
Όπως αναφέρουν πηγές της ταχυμεταφορικής «Στο lockdown του Μαρτίου οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να αγοράσουν με φυσική παρουσία ορισμένα από αυτά τα προϊόντα από τα καταστήματα super market, τα οποία παρέμεναν ανοικτά, όπως και σε αυτό το lockdown.
Τώρα όμως, λόγω απόφασης της κυβέρνησης, τα super market δεν επιτρέπεται να πωλούν στα καταστήματα παιχνίδια, βιβλία, ρούχα, υποδήματα, ηλεκτρικές και οικιακές συσκευές, είδη για την κουζίνα (π.χ. κατσαρόλες, πιάτα, ποτήρια κλπ) και είδη κηπουρικής.
Τα προαναφερθέντα είδη πωλούνται πλέον και από τα super market, μόνο μέσω των e-shop τους.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μέρος του συγκεκριμένου τζίρου των super market να καταλήγει πάλι στα e-shop των καταστημάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω.
Περισσότερες αποστολές
Κάτι που σημαίνει περισσότερες αποστολές για τις εταιρείες ταχυμεταφορών.
Άλλη μια διαφορά, σε σχέση με το lockdown του Μαρτίου, είναι ότι πλέον παραμένουν σε λειτουργία οι εταιρείες, η βιομηχανία και χονδρεμπόριο και επιτρέπονται όλες οι δραστηριότητες του πρωτογενούς τομέα και του δευτερογενούς τομέα.
Όλοι εν δυνάμει πελάτες των εταιρειών ταχυμεταφορών.
Συμπερασματικά, είναι δεδομένη η σημαντικότατη αύξηση της ζήτησης των υπηρεσιών των εταιρειών ταχυμεταφορών και μάλιστα συνυπολογίζοντας το διάστημα της περιόδου που διαρκεί το Black Friday και των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
Τη φετινή χρονιά όμως, λόγω του lockdown, πρέπει να υπολογιστεί και η αύξηση των αποστολών με εταιρείες ταχυμεταφορών από ιδιώτη σε ιδιώτη (π.χ. αποστολή δώρων νονού σε βαφτιστήρι, γονιών σε παιδί που ζει σε άλλο σπίτι κ.λ.π.), καθώς μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας πειθαρχεί πλήρως στις οδηγίες των αρχών για την αποφυγή συναναστροφών και μετακινήσεων σε άλλα σπίτια.
Σύμφωνα με στοιχεία της ACS, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών, κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown.
Υπενθυμίζεται ότι στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν 30%».
Επενδύσεις
Αναφορικά με τις επενδύσεις που έχει γίνει πηγές της εταιρείας υποστηρίζουν ότι η ACS όλο αυτό το διάστημα, από την έναρξη του πρώτου lockdown έως και σήμερα, δεν προχώρησε σε αύξηση των τιμών των υπηρεσιών της, ωστόσο προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις για να υποστηρίξει την εύρυθμη λειτουργία της και να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση των υπηρεσιών της.
Προχώρησε σε επενδύσεις, με αύξηση των αποθηκευτικών της χώρων με μίσθωση 4 σημείων, 3 στην Αττική και 1 στη Θεσσαλονίκη, συνολικής έκτασης 12.000 τ.μ.
Πλέον διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους σε Αττική και Θεσσαλονίκη συνολικής έκτασης 18.000 τ.μ.
Προχώρησε επίσης, σε αύξηση των χώρων διακίνησης μεγαλύτερη των 2.500 τ.μ. σε περισσότερα από 5 καταστήματά της με σημαντικά αυξημένη κίνηση.
Πλέον, οι χώροι διακίνησης των καταστημάτων της εταιρείας έχουν συνολική έκταση άνω των 33.000 τ.μ.
Παράλληλα, όμως προχώρησε και στην αγορά 800 καροτσιών αποθήκευσης, τα οποία προστέθηκαν στα 600 καρότσια που είχαν αγοραστεί στο πρώτο lockdown ξεπερνώντας έτσι σε σύνολο τα 4.000 καρότσια και στην αγορά 2 συστημάτων διαλογής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που αυξάνουν την ικανότητα διαλογής, κατά περισσότερα από 8.000 πακέτα την ώρα.
Οι παραπάνω επενδύσεις είχαν συνολικό κόστος άνω του 1.500.000 ευρώ μόλις σε διάρκεια μερικών μηνών.
Οι σημαντικές αυτές επενδύσεις θα αποτυπωθούν και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, όπως αποτυπώθηκαν οι επενδύσεις για το πρώτο lockdown στα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου της εταιρείας.
Στα αποτελέσματα του Εξαμήνου υπήρξε βελτίωση στις πωλήσεις (+11%), η οποία όμως συνοδεύτηκε από μείωση της προ φόρων κερδοφορίας (-6%).
Η εν λόγω μείωση οφείλεται σε έκτακτες δαπάνες άνω του €1 εκατ. για την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών που προέκυψαν από την πανδημία Covid-19 κατά τη διάρκεια του Β’ τριμήνου του 2020, χρονική περίοδος που περιλάμβανε το πρώτο lockdown και που είναι πέραν των επενδύσεων».
Σύμφωνα με στελέχη της ACS «απαιτείται κατανόηση των δεδομένων και των συνθηκών και οι καταναλωτές να έχουν υπομονή μέχρι να αρθεί το lockdown και οι περιορισμοί ώστε - όπως έγινε και στο πρώτο lockdown - να υπάρχει σταδιακά αποκατάσταση της κανονικότητας, κάτι το οποίο προβλέπεται να γίνει μετά το τέλος της εορταστικής περιόδου – καθώς με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων τον Δεκέμβριο θα πέσει μεν ο ρυθμός αύξησης των αποστολών από τις online παραγγελίες, αλλά και πάλι θα διατηρηθεί σε επίπεδα άνω των δυνατοτήτων της αγοράς».
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Όπως αναφέρουν πηγές της ταχυμεταφορικής «Στο lockdown του Μαρτίου οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να αγοράσουν με φυσική παρουσία ορισμένα από αυτά τα προϊόντα από τα καταστήματα super market, τα οποία παρέμεναν ανοικτά, όπως και σε αυτό το lockdown.
Τώρα όμως, λόγω απόφασης της κυβέρνησης, τα super market δεν επιτρέπεται να πωλούν στα καταστήματα παιχνίδια, βιβλία, ρούχα, υποδήματα, ηλεκτρικές και οικιακές συσκευές, είδη για την κουζίνα (π.χ. κατσαρόλες, πιάτα, ποτήρια κλπ) και είδη κηπουρικής.
Τα προαναφερθέντα είδη πωλούνται πλέον και από τα super market, μόνο μέσω των e-shop τους.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μέρος του συγκεκριμένου τζίρου των super market να καταλήγει πάλι στα e-shop των καταστημάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω.
Περισσότερες αποστολές
Κάτι που σημαίνει περισσότερες αποστολές για τις εταιρείες ταχυμεταφορών.
Άλλη μια διαφορά, σε σχέση με το lockdown του Μαρτίου, είναι ότι πλέον παραμένουν σε λειτουργία οι εταιρείες, η βιομηχανία και χονδρεμπόριο και επιτρέπονται όλες οι δραστηριότητες του πρωτογενούς τομέα και του δευτερογενούς τομέα.
Όλοι εν δυνάμει πελάτες των εταιρειών ταχυμεταφορών.
Συμπερασματικά, είναι δεδομένη η σημαντικότατη αύξηση της ζήτησης των υπηρεσιών των εταιρειών ταχυμεταφορών και μάλιστα συνυπολογίζοντας το διάστημα της περιόδου που διαρκεί το Black Friday και των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
Τη φετινή χρονιά όμως, λόγω του lockdown, πρέπει να υπολογιστεί και η αύξηση των αποστολών με εταιρείες ταχυμεταφορών από ιδιώτη σε ιδιώτη (π.χ. αποστολή δώρων νονού σε βαφτιστήρι, γονιών σε παιδί που ζει σε άλλο σπίτι κ.λ.π.), καθώς μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας πειθαρχεί πλήρως στις οδηγίες των αρχών για την αποφυγή συναναστροφών και μετακινήσεων σε άλλα σπίτια.
Σύμφωνα με στοιχεία της ACS, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών, κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown.
Υπενθυμίζεται ότι στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν 30%».
Επενδύσεις
Αναφορικά με τις επενδύσεις που έχει γίνει πηγές της εταιρείας υποστηρίζουν ότι η ACS όλο αυτό το διάστημα, από την έναρξη του πρώτου lockdown έως και σήμερα, δεν προχώρησε σε αύξηση των τιμών των υπηρεσιών της, ωστόσο προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις για να υποστηρίξει την εύρυθμη λειτουργία της και να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση των υπηρεσιών της.
Προχώρησε σε επενδύσεις, με αύξηση των αποθηκευτικών της χώρων με μίσθωση 4 σημείων, 3 στην Αττική και 1 στη Θεσσαλονίκη, συνολικής έκτασης 12.000 τ.μ.
Πλέον διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους σε Αττική και Θεσσαλονίκη συνολικής έκτασης 18.000 τ.μ.
Προχώρησε επίσης, σε αύξηση των χώρων διακίνησης μεγαλύτερη των 2.500 τ.μ. σε περισσότερα από 5 καταστήματά της με σημαντικά αυξημένη κίνηση.
Πλέον, οι χώροι διακίνησης των καταστημάτων της εταιρείας έχουν συνολική έκταση άνω των 33.000 τ.μ.
Παράλληλα, όμως προχώρησε και στην αγορά 800 καροτσιών αποθήκευσης, τα οποία προστέθηκαν στα 600 καρότσια που είχαν αγοραστεί στο πρώτο lockdown ξεπερνώντας έτσι σε σύνολο τα 4.000 καρότσια και στην αγορά 2 συστημάτων διαλογής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που αυξάνουν την ικανότητα διαλογής, κατά περισσότερα από 8.000 πακέτα την ώρα.
Οι παραπάνω επενδύσεις είχαν συνολικό κόστος άνω του 1.500.000 ευρώ μόλις σε διάρκεια μερικών μηνών.
Οι σημαντικές αυτές επενδύσεις θα αποτυπωθούν και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, όπως αποτυπώθηκαν οι επενδύσεις για το πρώτο lockdown στα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου της εταιρείας.
Στα αποτελέσματα του Εξαμήνου υπήρξε βελτίωση στις πωλήσεις (+11%), η οποία όμως συνοδεύτηκε από μείωση της προ φόρων κερδοφορίας (-6%).
Η εν λόγω μείωση οφείλεται σε έκτακτες δαπάνες άνω του €1 εκατ. για την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών που προέκυψαν από την πανδημία Covid-19 κατά τη διάρκεια του Β’ τριμήνου του 2020, χρονική περίοδος που περιλάμβανε το πρώτο lockdown και που είναι πέραν των επενδύσεων».
Σύμφωνα με στελέχη της ACS «απαιτείται κατανόηση των δεδομένων και των συνθηκών και οι καταναλωτές να έχουν υπομονή μέχρι να αρθεί το lockdown και οι περιορισμοί ώστε - όπως έγινε και στο πρώτο lockdown - να υπάρχει σταδιακά αποκατάσταση της κανονικότητας, κάτι το οποίο προβλέπεται να γίνει μετά το τέλος της εορταστικής περιόδου – καθώς με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων τον Δεκέμβριο θα πέσει μεν ο ρυθμός αύξησης των αποστολών από τις online παραγγελίες, αλλά και πάλι θα διατηρηθεί σε επίπεδα άνω των δυνατοτήτων της αγοράς».
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών