γράφει : Ελένη Μπότα
Δεν ζητήσαμε εμείς ένταξη στους πληττόμενους κλάδους, αλλά τα ΕΛΤΑ
Την στιγμή που οι ταχυμεταφορές έχουν κρασάρει με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών να βαίνουν προς το άγνωστο, η ACS η οποία έχει βρεθεί στο επίκεντρο της κριτικής, υποστηρίζει ότι είναι ο μεγαλύτερος εγχώριος επενδυτής στην αγορά των ταχυμεταφορών τα τελευταία 10 χρόνια συνεχίζει τις επενδύσεις για την αύξηση της δυναμικότητάς της σε υποδομές και ανθρώπους.
Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας «η ACS και μαζί της και ο κλάδος των ταχυμεταφορών στοχοποιούνται για άλλη μια φορά και μαζί τους στοχοποιούνται χιλιάδες εργαζόμενοι του κλάδου.
Αυτή τη φορά κατηγορούνται, γιατί δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στη ζήτηση που προέκυψε από την «τέλεια καταιγίδα», του συνδυασμού της ήδη ραγδαίας αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου, του δεύτερου lock down και των παραγγελιών του Black Friday/Χριστουγέννων, κλπ.
Και η οποία έφερε διπλάσιο και τριπλάσιο όγκο αποστολών / δεμάτων, με μεγαλύτερη αύξηση στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Εκτίναξη αποστολών
Σύμφωνα με στοιχεία της ACS, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown.
Υπενθυμίζεται ότι στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν 30%.
Η δυσαρέσκεια αυτή μετατράπηκε πρόσφατα σε σκληρές επικρίσεις, επειδή οι υπηρεσίες των εταιρειών ταχυμεταφορών δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στη ζήτηση.
Η συνήθης μομφή που εκπέμπεται από αγανακτισμένους εμπόρους, καταναλωτές αλλά και ΜΜΕ είναι ότι οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν έχουν κάνει τις απαιτούμενες επενδύσεις.
Αυτό είναι λάθος, ειδικά δε για την την ACS, η οποία κατά το 2019 και 2020 έως σήμερα προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις για τη βελτίωση της δυναμικότητάς της, συνολικού ύψους άνω των €18 εκατ., ήτοι άνω του 16% του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών της.
Αυτή είναι η αλήθεια και μάλιστα αξίζει να σημειωθεί ότι οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν έχουν πρόσθετα κέρδη κατά την περίοδο των lockdown, καθώς όταν υπάρχει τόσο μεγάλη και απότομη αύξηση του όγκου των αποστολών τα έξοδα που προκύπτουν για την εξυπηρέτηση του όγκου αυτού σε σύντομο χρονικό διάστημα είναι υψηλότερα των εσόδων.
Υπάρχει συνεπώς μείωση των κερδών, όπως ανεδείχθη και στα οικονομικά αποτελέσματα της ACS κατά το Β΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Οι επενδύσεις
Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, η ACS κατέβαλε κάθε προσπάθεια - ήδη από το πρώτο lockdown - να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση, με σημαντικές προσλήψεις προσωπικού (άνω των 500 ατόμων), αγορά και μίσθωση περισσότερων από 150 vans, περισσότερων από 20 φορτηγών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσης, μίσθωση περίπου 12.000 τ.μ. νέων αποθηκευτικών χωρών, αγορά περίπου 1.200 καροτσιών, άμεση οικονομική ενίσχυση του δικτύου συνεργατών της με πρόσθετες προμήθειες που ξεπερνούν το 1,5 εκατ ευρώ,, αγορά και εγκατάσταση 2 νέων συστημάτων διαλογής δεμάτων, αξιοποίηση νέων τεχνολογικών λύσεων και πολλά άλλα, χωρίς να υπολογίσει τη σημαντική αύξηση του κόστους λειτουργίας της.
Η ACS έχει επίσης προχωρήσει στην κατασκευή του σύγχρονου κέντρου διαλογής δεμάτων (hub), με τη χρήση αυτόματων μηχανημάτων διαλογής δεμάτων τελευταίας τεχνολογίας, επί της Πέτρου Ράλλη, στο Αιγάλεω Αττικής, σε ένα κτίριο συνολικού εμβαδού 30.000 τμ, που θα λειτουργήσει εντός του 2021, υλοποιώντας μια εμβληματική επένδυση ύψους 40 εκατ. ευρώ.
Η επένδυση αυτή θα αλλάξει στην κυριολεξία τα δεδομένα στον κλάδο των ταχυμεταφορών, καθώς πενταπλασιάζει την έως πρότινος δυναμικότητα διαλογής δεμάτων της εταιρείας, εκτινάσσοντας την ωριαία δυνατότητα σε 50.000 αποστολές/ώρα.
Όσον αφορά την έναρξη της υλοποίησης της επένδυσης, όπως τονίζουν στελέχη της ACS «η επένδυση ξεκίνησε να υλοποιείται ήδη από το 2015, πολύ πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας με την αγορά του οικοπέδου, όταν η ACS βλέποντας την παγκόσμια ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου αποφάσισε να επενδύσει στην ανάπτυξη ενός νέου κέντρου διαλογής (hub) σε κεντρικό σημείο του λεκανοπεδίου.
Η οικονομική κρίση εκείνης της περιόδου, ανέβαλε τα σχέδια μέχρι το 2017 όποτε και ξεκίνησαν οι σχετικές μελέτες και αδειοδοτικές διαδικασίες.
Ο φάκελος για την οικοδομική άδεια κατατέθηκε τον Ιανουάριο του 2018 και μετά από αλλεπάλληλες παρατηρήσεις της πολεοδομίας και βελτιώσεις, εξεδόθη οικοδομική άδεια για εκσκαφές τον Σεπτέμβριο του 2019 και οικοδομική άδεια ανέγερσης τον Μάρτιο του 2020».
Αναφορικά με την ένταξη των ταχυμεταφορών στους πληττόμενους κλάδους, στελέχη της ACS τονίζουν ότι «Με βάση δημοσιεύματα των ΜΜΕ που δημοσιεύθηκαν τον περασμένο Απρίλιο, το αίτημα προς την κυβέρνηση να περιληφθούν οι Ταχυμεταφορές στους πληττόμενους ΚΑΔ προήλθε από την εταιρεία ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές.
Υπήρξε μάλιστα και σχετική επιστολή που δημοσιοποιήθηκε.
Κάθε σχετική αναφορά για χάρες ή ανταλλάγματα προς την ACS είναι ανυπόστατη, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και προφανώς εξυπηρετεί άλλου είδους συμφέροντα».
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας «η ACS και μαζί της και ο κλάδος των ταχυμεταφορών στοχοποιούνται για άλλη μια φορά και μαζί τους στοχοποιούνται χιλιάδες εργαζόμενοι του κλάδου.
Αυτή τη φορά κατηγορούνται, γιατί δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στη ζήτηση που προέκυψε από την «τέλεια καταιγίδα», του συνδυασμού της ήδη ραγδαίας αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου, του δεύτερου lock down και των παραγγελιών του Black Friday/Χριστουγέννων, κλπ.
Και η οποία έφερε διπλάσιο και τριπλάσιο όγκο αποστολών / δεμάτων, με μεγαλύτερη αύξηση στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Εκτίναξη αποστολών
Σύμφωνα με στοιχεία της ACS, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown.
Υπενθυμίζεται ότι στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν 30%.
Η δυσαρέσκεια αυτή μετατράπηκε πρόσφατα σε σκληρές επικρίσεις, επειδή οι υπηρεσίες των εταιρειών ταχυμεταφορών δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στη ζήτηση.
Η συνήθης μομφή που εκπέμπεται από αγανακτισμένους εμπόρους, καταναλωτές αλλά και ΜΜΕ είναι ότι οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν έχουν κάνει τις απαιτούμενες επενδύσεις.
Αυτό είναι λάθος, ειδικά δε για την την ACS, η οποία κατά το 2019 και 2020 έως σήμερα προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις για τη βελτίωση της δυναμικότητάς της, συνολικού ύψους άνω των €18 εκατ., ήτοι άνω του 16% του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών της.
Αυτή είναι η αλήθεια και μάλιστα αξίζει να σημειωθεί ότι οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν έχουν πρόσθετα κέρδη κατά την περίοδο των lockdown, καθώς όταν υπάρχει τόσο μεγάλη και απότομη αύξηση του όγκου των αποστολών τα έξοδα που προκύπτουν για την εξυπηρέτηση του όγκου αυτού σε σύντομο χρονικό διάστημα είναι υψηλότερα των εσόδων.
Υπάρχει συνεπώς μείωση των κερδών, όπως ανεδείχθη και στα οικονομικά αποτελέσματα της ACS κατά το Β΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Οι επενδύσεις
Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, η ACS κατέβαλε κάθε προσπάθεια - ήδη από το πρώτο lockdown - να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση, με σημαντικές προσλήψεις προσωπικού (άνω των 500 ατόμων), αγορά και μίσθωση περισσότερων από 150 vans, περισσότερων από 20 φορτηγών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσης, μίσθωση περίπου 12.000 τ.μ. νέων αποθηκευτικών χωρών, αγορά περίπου 1.200 καροτσιών, άμεση οικονομική ενίσχυση του δικτύου συνεργατών της με πρόσθετες προμήθειες που ξεπερνούν το 1,5 εκατ ευρώ,, αγορά και εγκατάσταση 2 νέων συστημάτων διαλογής δεμάτων, αξιοποίηση νέων τεχνολογικών λύσεων και πολλά άλλα, χωρίς να υπολογίσει τη σημαντική αύξηση του κόστους λειτουργίας της.
Η ACS έχει επίσης προχωρήσει στην κατασκευή του σύγχρονου κέντρου διαλογής δεμάτων (hub), με τη χρήση αυτόματων μηχανημάτων διαλογής δεμάτων τελευταίας τεχνολογίας, επί της Πέτρου Ράλλη, στο Αιγάλεω Αττικής, σε ένα κτίριο συνολικού εμβαδού 30.000 τμ, που θα λειτουργήσει εντός του 2021, υλοποιώντας μια εμβληματική επένδυση ύψους 40 εκατ. ευρώ.
Η επένδυση αυτή θα αλλάξει στην κυριολεξία τα δεδομένα στον κλάδο των ταχυμεταφορών, καθώς πενταπλασιάζει την έως πρότινος δυναμικότητα διαλογής δεμάτων της εταιρείας, εκτινάσσοντας την ωριαία δυνατότητα σε 50.000 αποστολές/ώρα.
Όσον αφορά την έναρξη της υλοποίησης της επένδυσης, όπως τονίζουν στελέχη της ACS «η επένδυση ξεκίνησε να υλοποιείται ήδη από το 2015, πολύ πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας με την αγορά του οικοπέδου, όταν η ACS βλέποντας την παγκόσμια ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου αποφάσισε να επενδύσει στην ανάπτυξη ενός νέου κέντρου διαλογής (hub) σε κεντρικό σημείο του λεκανοπεδίου.
Η οικονομική κρίση εκείνης της περιόδου, ανέβαλε τα σχέδια μέχρι το 2017 όποτε και ξεκίνησαν οι σχετικές μελέτες και αδειοδοτικές διαδικασίες.
Ο φάκελος για την οικοδομική άδεια κατατέθηκε τον Ιανουάριο του 2018 και μετά από αλλεπάλληλες παρατηρήσεις της πολεοδομίας και βελτιώσεις, εξεδόθη οικοδομική άδεια για εκσκαφές τον Σεπτέμβριο του 2019 και οικοδομική άδεια ανέγερσης τον Μάρτιο του 2020».
Αναφορικά με την ένταξη των ταχυμεταφορών στους πληττόμενους κλάδους, στελέχη της ACS τονίζουν ότι «Με βάση δημοσιεύματα των ΜΜΕ που δημοσιεύθηκαν τον περασμένο Απρίλιο, το αίτημα προς την κυβέρνηση να περιληφθούν οι Ταχυμεταφορές στους πληττόμενους ΚΑΔ προήλθε από την εταιρεία ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές.
Υπήρξε μάλιστα και σχετική επιστολή που δημοσιοποιήθηκε.
Κάθε σχετική αναφορά για χάρες ή ανταλλάγματα προς την ACS είναι ανυπόστατη, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και προφανώς εξυπηρετεί άλλου είδους συμφέροντα».
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών