γράφει :
Μεγάλες υπεραξίες καταγράφει ήδη η εταιρεία από τις επενδύσεις που έκανε σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Οι επενδύσεις στα καράβια αποδίδουν ήδη και τα πρώτα μερίσματα έχουν φτάσει στην εταιρεία και θα αποτυπωθούν στα αποτελέσματα εξαμήνου.
Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων, η διοίκηση της Τεχνικής Ολυμπιακής, κατά τη διάρκεια παρουσίασης της εταιρείας σε αναλυτές.
Ο Γεώργιος Στέγγος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, ανέφερε χαρακτηριστικά πως η «αγορά έχει πάρει φωτιά» και ήδη έχουν συμβόλαια για ναύλα 2-3 χρόνια μπροστά.
Δίνοντας ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε πως καράβι με ναύλο στα 27-28 χιλ. δολάρια που είναι ήδη υψηλό, γίνεται αυτή την περίοδο συζήτηση για μία πενταετία στις 45 χιλ. δολάρια.
Μεγάλες υπεραξίες
Σε ερώτηση του ΒΝ, αν οι υπεραξίες τους κάνουν να θέλουν να πουλήσουν μερίδια ανέφερε πως τα κέρδη είναι εξωπραγματικά και στην παρούσα φάση δεν υπάρχει σκέψη για πώληση.
Μάλιστα τόνισε πως αν η αγορά παραμείνει όπως είναι σήμερα δεν αποκλείεται κάποια καράβια που είναι παλιά να συνεχίσουν και μετά τα 25 χρόνια.
Βάσει της παρουσίασης φάνηκε η υπεραξία που υπάρχει στα καράβια με βάση τις νέες αποτιμήσεις που έχουν γίνει, ενώ κάποια που δεν έχουν υπεραξία, τονίστηκε πως αυτό συμβαίνει γιατί δεν έχουν έρθει οι νέες αποτιμήσεις.
Υπενθυμίζεται πως στην γενική συνέλευση του Φεβρουαρίου 2021 είχε αναφερθεί η διοίκηση στην υπεραξία των πλοίων τοποθετώντας την τότε στα 10 εκατ. ευρώ με χαμηλότερες τιμές ναύλων από τις σημερινές.
Αναφορικά με τα αποτελέσματα του 2020 αναφέρθηκε πως το μεγαλύτερο μέρος των περσινών ζημιών σχετίζεται με το έργο στην Ρουμανία, το οποίο έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Όσον αφορά στο Δημόσιο, παρόλο που όλα τα έργα έχουν παραδοθεί, καθυστερεί η είσπραξη απαιτήσεων, είναι πολύ πιθανό όμως ένα μέρος των απομειώσεων ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ να εισπραχθεί και μάλιστα εντόκως.
Αναφορικά με την πώληση του Πόρτο Καρράς, συνεχίζει να υπάρχει η διαφορά στο τίμημα με τον αγοραστή, ενώ η εκκρεμότητα με τους χρονομισθωτές έχει περιοριστεί στις 150 χιλ. ευρώ
Συνεχίζει την κατασκευαστική δραστηριότητα
Το ακίνητο στην ΒΙΠΕ Πατρών χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης των μηχανημάτων και ειπώθηκε ότι δεν υπάρχει διάθεση να πουληθεί καθώς η διοίκηση επιθυμεί την επαναδραστηριοποίηση της εταιρείας στην κατασκευαστική δραστηριότητα.
Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία θα συνεχίσει να διατηρεί τον κατασκευαστικό κλάδο, δίνοντας έμφαση αρχικά στο real estate, ενώ πρόθεση είναι να συμμετέχει σε έργα του δημοσίου μόνο με λογικές εκπτώσεις.
Η κατασκευαστική δραστηριότητα θα συνδυαστεί και με τη δραστηριότητα στα ενυπόθηκα δάνεια.
Ο όμιλος εξαγόρασε το 50% στην εταιρεία διαχείρισης κόκκινων δανείων Mountstreet, η οποία είναι κερδοφόρα και ήδη διαχειρίζεται ένα αξιόλογο χαρτοφυλάκιο.
Αναφορικά με την Μαρίνα Σάμου είναι σε διαπραγματεύσεις με το Ελληνικό Δημόσιο για την μείωση του ενοικίου προκειμένου να μπορέσει να βγει κέρδος.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών