Το 84,8% των μετοχών ανήκει στην Viohalco
Η εταιρεία το ζητούσε”, όπως είπε χθες 5-10-2021 ο κ. Μιχάλης Στασινόπουλος μέλος του ΔΣ της Βιοχάλκο σε μια ομάδα της χθεσινής παρουσίασης προς τα μέσα ενημέρωσης.
“Πήγαν στην Γερμανία, διαπραγματεύθηκαν, έφεραν το τετραπλό θερμό έλαστρο”- το οποίο τριπλασίασε την παραγωγική της δυναμικότητα.
Δεν αρκεί, όμως, να φέρεις το έλαστρο από την Γερμανία για να γίνεις καλός παραγωγός έλασης αλουμινίου.
Όπως θα δούμε, με την χρόνια εμπειρία, την οργάνωση το tandem- όπως αποκαλείται το έλαστρο- αποδίδει στον μέγιστο βαθμό, αφού γίνονται γνωστές οι ελάχιστες απώλειες ακόμη και σε πελάτες.
Και σήμερα, η ElvalΗalcor διαθέτει το πιο σύγχρονο έλαστρο στην Ευρώπη ( ξεπερνώντας την Γερμανική Novelis ), εξάγει σε 100 χώρες, αυξάνει τις θέσεις εργασίας (1150) και η παραγωγική δυναμικότητα το 2023 θα φθάσει τους 520 χιλ. τόνους – ενώ η παραγωγική δυναμικότητα της θερμής έλασης (800 χιλ τόνοι ) θα δώσει την δυνατότητα για νέες επενδύσεις.
Υπενθυμίζεται ότι, στην Ευρώπη οι επενδύσεις σε παρόμοια εργοστάσια σταμάτησαν εδω και χρόνια και η ElvalHalcor βρίσκεται πλέον στην ελιτ, καθώς ξεπερνά σε αποδοτικότητα, εταιρείες όπως η Γαλλική Constellium.
Για παραδείγμα, με την ανακύκλωση 30 χιλ τόνους ανακυκλούμενου αλουμινίου εξοικονομείται ενέργεια για 100.000 νοικοκυριά.
Ενώ οι εργαζόμενοι της Elvalhalcor έχουν κομβικό ρόλο εφαρμόζοντας στην οργάνωση των εργοστασίων την μέθοδο 5 S, μια μέθοδο των αμερικανικών εργοστασίων τον Β’ παγκοσμίου πολέμου που υιοθέτησαν αργότερα και οι Ιάπωνες.
(5 S = Sort, straighten, Shine, standardize, sustain).
H μέθοδος δεν είναι τίποτα άλλο από το να οργανώνεις τις πρώτες ύλες, μηχανήματα, εργαλεία.
Τίποτα δεν υπάρχει πεταμένο στις μονάδες, ενώ τα μήκη και τα πλάτη στα προϊόντα αλουμινίου και χαλκού διαμορφώνονται κατά τις συστάσεις των πελατών.
Το τετραπλό έλαστρο ( tandem ) το οποίο μεταμόρφωσε κυριολεκτικά την εταιρεία κόστισε 150 εκατ. ευρώ ενώ με τις πρόσθετες επενδύσεις των 100 εκατ. ευρώ θα επιτευχθεί η παραγωγική δυναμικότητα των 520 χιλ. τόνων το 2023, καθώς η λειτουργία ξεκινά τον Απρίλιο του 2022.
Όλα αυτά, όμως συμβαίνουν σε μια χώρα, όπου οι πολιτικοί αποφεύγουν να συζητήσουν το ενεργειακό κόστος της βιομηχανίας ενώ οι άνθρωποι που αποφασίζουν τις χρηματοδοτήσεις δεν την εντάσσουν στο επιχειρηματικό μοντέλο της χώρας και προκρίνουν άλλους κλάδους.Η Elvalhalcor, παραμένει βιομηχανία δεν γίνεται παραγωγός ενέργειας, και εξετάζει τι έρχεται στην ενέργεια ερευνώντας την συμπαραγωγή, αλλά και τα συμβόλαια PPA.
Ο μετασχηματισμός της Elvalhalcor μέσα σε 15-20 χρόνια – βασικό asset οι άνθρωποι - Eπενδύσεις 1,5 δισ. ευρώ μέσα στην κρίση από Βιοχάλκο
Η ιστορία της Elvalhalcor αποδεικνύει το αντίθετο.
“Η Elvalhalcor μεγάλωσε οργανικά δίχως εξαγορές εμφανίζοντας συνέχεια και συσσώρευση εμπειρίας η οποία κατέληξε σε εξωστρέφεια και εξαγωγές.
Το βασικό περιουσιακό στοιχείο ( asset ) της ElvalHalcor είναι οι άνθρωποι της” τόνισε χθες ξεκινώντας την ομιλία του το εκτελεστικό μέλος της κ. Μιχάλης Στασινόπουλος.
Με αυτή την εταιρική κουλτούρα, αλλά και την Βιοχάλκο να πραγματοποιεί επενδύσεις 1,5 δις. ευρώ μέσα στην κρίση φύγαμε μπροστά, συνέχισε θυμίζοντας ότι το 1990 η τότε Elval έκανε αγώνες να καθιερωθεί μέσω εξαγωγών σε ανεπτυγμένες αγορές πουλώντας και εμπορεύματα.
Είκοσι χρόνια μετά η Elval είναι παρούσα μπροστά στα μεγάλα ρεύματα (τάσεις ) της εποχής, την μετάβαση στην πράσινη οικονομία και την ενεργειακή αποδοτικότητα.
Και η Elvalhalcor, όπως συνέχισε, ικανοποιεί την διεθνή ζήτηση καθώς στα προϊόντα επίπεδου αλουμινίου διαθέτει το 1% της παγκόσμιας παραγωγής, ( 350 χιλ τόνοι σε σύνολο 30 εκατ. τόνων ) όπως συμπλήρωσε αργότερα το στέλεχος της εταιρείας κ. Ν. Καραμπατέας.
Στο επίκεντρο, επίσης βρίσκεται και η Χαλκόρ, με τα προϊόντα για ηλεκτροκίνηση, ψύξη, θέρμανση καθώς διεθνείς αναφορές επισημαίνουν την ευρεία χρήση του χαλκού.
Ρεκόρ τριετίας στους όγκους πωλήσεων αλουμινίου
Ο οικονομικός διευθυντής της Elvalhalcor κ. Σπυρ. Κοκκόλης, αφού εξήγησε την νέα δομή της εταιρείας (84,8% Viohalco, 15,2% μέτοχοι) η οποία απορρόφησε την Fitco και μοίρασε μετοχές της Cenergy και μετρητά το 2021, επισήμανε το ρεκόρ όγκου πωλήσεων (91 χιλ τόνοι) στο δεύτερο εξάμηνο της φετινής χρονιάς.
Με το θερμό έλαστρο, η παραγωγική δυναμικότητα θα φθάσει τους 360 χιλ τόνους.
Με τις συμπληρωματικές επενδύσεις των 100 εκατ. ευρώ ( νέα γραμμή βαφής ) και άλλες βοηθητικές η εταιρεία θα ικανοποιήσει την ζήτηση της βιομηχανικής συσκευασίας (κουτάκια αλουμινίου).
Σε ερώτηση για το ενεργειακό κόστος ο κ. Κοκκόλης εξήγησε επίσης ότι, η εταιρεία θα περάσει το κόστος στους πελάτες και σύμφωνα με πληροφορίες του Bankingnews αυτό είναι μόνο 7% επί των τελικών προϊόντων – αν και η εταιρεία πληρώνει περί το 30% υψηλότερο ενεργειακό κόστος από γερμανικές βιομηχανίες.
Το 2020, το κόστος μειώθηκε, πάντως, δραστικά εξαιτίας της επιτυχημένης διαπραγμάτευσης και των εναλλακτικών πηγών που χρησιμοποιεί.
Το ετήσιο κόστος επίσης ESG της εταιρείας ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ.
Ο κομβικός ρόλος του αλουμινίου στην βιώσιμη ανάπτυξη – Η ζήτηση σε συσκευασία- αυτοκινητοβιομηχανία
Η αέναη ανακυκλωσιμότητα του αλουμινίου και το πλεονέκτημα ότι δεν χάνει τις ιδιότητες του, όπως το πλαστικό, δίνει κομβικό ρόλο στο αλουμίνιο στην βιώσιμη ανάπτυξη και είναι η κατάλληλη επιλογή για την κυκλική οικονομία τόνισε το στέλεχος της Elval κ. Ν. Καραμαπατέας.
H Elvalhalcor είναι σήμερα Ν1 στην συσκευασία τροφίμων, είναι χαρακτηριστικό των μεγάλων τάσεων είναι ότι, μόνο στην Ευρώπη η πρόσθετη ζήτηση θα φθάσει στα 400 χιλ. κουτιά αλουμίνιο με την αντικατάσταση του πλαστικού και η μέση ετήσια αύξηση των κουτιών αλουμινίου μέχρι το 2030 θα κινείται στο 4,3%.
Εξάλλου, μόνο 1% του πλαστικού να αντικατασταθεί θα απαιτηθεί μια νέα Elvalhalcor με παραγωγή 300 χιλ τόνων.
Η εταιρεία, όμως, παράγει προϊόντα αλουμινίου για την αυτοκινητοβιομηχανία με την ζήτηση αλουμινίου από την αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να σημειώσει μέσο ρυθμό ανάπτυξης 13,1% για το διάστημα 2019-2023.
Για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα της Range Rover χρησιμοποιούν αλουμίνιο και απαιτούν πλέον 500 κιλά αλουμίνιου.
Προϊόντα κατασκευάζονται για τις χερσαίες μεταφορές ( λ.χ διεθνή φορτηγά, πυροσβεστική ΗΠΑ) , τις ΑΠΕ, την δόμηση & και τις κατασκευές.
Ισχυρή παρουσία υφισταται και στις θαλάσσιες μεταφορές καθώς όπως πρόσθεσε ο ίδιος και στελέχη της εταιρείας βρέθηκαν σε ναυπηγεία της Αυστραλίας, όπου κτίστηκαν πολυτελή σκάφη με χρησιμοποιώντας 100% αλουμίνιο της ελληνικής εταιρείας.
Οι προοπτικές των προϊόντων Διέλασης Χαλκού & Κραμάτων
Τα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού το 2030 θα ζουν στις πόλεις λόγω της αστικοποίησης και αυτό οδηγεί σε γεωμετρική αύξηση της ζήτησης για προϊόντα χαλκού, όπως είπε το στέλεχος της Halcor κ. A. Λώλος.
Οι επενδύσεις σε ανάπτυξη ΑΠΕ αλλά και υποδομών σε δίκτυα ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, συνεπάγονται επίσης την αύξηση της ζήτησης για προϊόντα χαλκού.
Κύρια χαρακτηριστικά θα είναι όπως είπε ο κ. Λώλος η αύξηση της ζήτησης για καλώδια και HF (High-Frequency) καλώδια, που προβλέπεται ότι θα επιφέρει αύξηση της ζήτησης κατά 30% για ταινίες χαλκού.
Η χρήση του χαλκού και των κραμάτων του στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι ως και 4 φορές υψηλότερη, ή 63 kg παραπάνω ανά όχημα, σε σχέση με τα συμβατικά. 140 εκατ. νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα κατασκευαστούν μέχρι το 2035.
Η Halcor τροφοδοτεί τη βιομηχανία κατασκευής κινητήρων με μπάρες από ειδικό κράμα ορείχαλκου (CuZnAl) για κατασκευή οδηγών βαλβίδων (valve guides).
Η Halcor τροφοδοτεί επίσης τη βιομηχανία κατασκευής ηλεκτρικών ακροδεκτών καλωδίων (cable lugs) με σωλήνες άνευ ραφής από ειδική ποιότητα καθαρού χαλκού
.Μέσω των θυγατρικών του κλάδου χαλκού, η ElvalHalcor τροφοδοτεί τη βιομηχανία αυτοκινήτων με προϊόντα έλασης ή λάμες για ηλεκτρικούς συνδέσμους, πόλους μπαταριών, ζυγούς διανομής ισχύος, ηλεκτρονόμους, διακόπτες, ασφάλειες, κουτιά διανομής ρεύματος αλλά και σύρματα περιελίξεων για ηλεκτρικά μέρη αυτοκινήτων (συστήματα ABS, Start-Stop, ηλεκτρικοί καθρέπτες και παράθυρα).
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών