Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η αταίριαστη σχέση Περιστέρη της Ελλάκτωρ, Holterman της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ελληνική νομοθεσία - Το νέο καρτέλ στις κατασκευές

Η αταίριαστη σχέση Περιστέρη της Ελλάκτωρ, Holterman της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ελληνική νομοθεσία - Το νέο καρτέλ στις κατασκευές
Αναμένουμε τόσο την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς όσο και την Επιτροπή Ανταγωνισμού να κάνουν το καθήκον τους - Οι ημέρες του νέου καρτέλ των κατασκευών δεν είναι πολλές
Σχετικά Άρθρα

Οι εξελίξεις στην κατασκευαστική αγορά δικαίως συγκεντρώνουν την προσοχή της κοινής γνώμης γιατί διακυβεύονται δισεκατομμύρια των φορολογούμενων καθώς το δημόσιο με διάφορες μορφές και δομές, είναι ο μοναδικός πελάτης.
Γιαυτό η ύπαρξη ενός καρτέλ κατασκευαστικών εταιρειών είναι πολύ σημαντικότερη υπόθεση από οποιοδήποτε άλλο τομέα, με εξαίρεση ίσως τα φάρμακα.

Και όλες οι ενδείξεις είναι ότι δημιουργήθηκε και ήδη οι επιπτώσεις είναι σημαντικές.
Και επειδή ένα καρτέλ δεν μπορούσε να γίνει από… μία εταιρεία έπρεπε να αναδιαμορφωθεί ο κλάδος.
Η αλλαγή της διοίκησης της Ελλάκτωρ ήταν η εξαιρετική περίπτωση στην οποία μια μεγάλη εταιρεία βρέθηκε κάτω από τον έλεγχο του ανταγωνιστή.

Ήταν μάλιστα τόσο μεγάλη η αλαζονεία των επιτιθέμενων που αρχικά σκέφθηκαν ότι μπορούσαν να είναι μέτοχοι και στις δύο εταιρείες, φανερά.
Όταν αυτό θεωρήθηκε εξωφρενικό, άλλαξε η τακτική όχι όμως η ουσία.

Ο Ολλανδός χρηματιστηριακός παίκτης κατέλαβε την Ελλάκτωρ μέσω συνεργαζόμενων όπως ο Λ. Μπόμπολας, ο Χρ. Παναγιωτόπουλος, ο Α. Γιόκαρης, στελέχη και μέτοχοι της εταιρείας.
Πως η ομάδα αυτή τάχθηκε στο πλευρό του Ολλανδού;
Γνώριζαν τον Holterman της Reggeborgh και σχετίζονταν μαζί του; Όχι.
Η κολεγιά ήταν αποτέλεσμα συνεννοήσεων που όλοι αυτοί είχαν με τον επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΡΝΑ Γ. Περιστέρη ενώ στη φάση αυτή συμμετείχε στην ομάδα και ο Δ. Κούτρας.
Πρόταση Περιστέρη και λίγων στενών συνεργατών του ήταν η ομάδα κρούσης που στελέχωσε την «ολλανδική» Διοίκηση στην Ελλάκτωρ.
Εκτός από την οργάνωση της μετάβασης, ο Γ. Περιστέρης φρόντισε και για την χρηματοδότηση του εγχειρήματος με την συστηματική αγορά ίδιων μετόχων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Αυτό επέτρεψε στον Ολλανδό να χρηματοδοτήσει το εγχείρημα Ελλάκτωρ από τα κέρδη που τεχνικά απέσπασε από την πώληση μετοχών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αν κανείς παρακολουθήσει την πορεία της μετοχής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πριν τον Ιανουάριο του 2021 (όταν ο Ολλανδός επέτυχε να ελέγξει τη διοίκηση της Ελλάκτωρ) θα διαπιστώσει ότι η τιμή ανέβαινε συνεχώς χωρίς όμως κανένα ουσιαστικό εταιρικό γεγονός που δικαιολογούσε την άνοδο.
Συνεχώς αγορές ίδιων μετόχων από την εταιρεία λες και ο Περιστέρης είχε κάποιο λόγο να ανεβάζει διαρκώς την τιμή παρότι έβλεπε ότι ο βασικός του μέτοχος ενεργούσε δήθεν εν άγνοια του να αποκτήσει την Ελλάκτωρ.

Έτσι με διαμόρφωση της τιμής της μετοχές όλο και ψηλότερα η Reggeborgh έφθασε να ελέγχει πολύ πάνω από το 33% των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας ενώ την ίδια στιγμή ήλεγχε την διοίκηση της Ελλάκτωρ στην οποία με παρκαρισμένες μετοχές πίσω από αχυράνθρωπους ήλεγχε πάνω από το 33% της Ελλάκτωρ.

Και τι θα περίμενε κανείς σε μια τέτοια περίπτωση;
Η κοινή λογική είναι ο Γ. Περιστέρης να πιέσει τον Ολλανδό να φύγει από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με σοβαρό discount ενόψει των προφανών παραβάσεων των κανόνων της κεφαλαιαγοράς αλλά και της πανθομολογούμενης παράβασης των κανόνων ανταγωνισμού.
Εφόσον «διάλεξε» τον ανταγωνιστή έπρεπε να φύγει…

Αντί αυτού Holterman και Περιστέρης εμφανίζουν ένα εξωφρενικό σενάριο που δεν στηρίζεται ούτε στα γεγονότα ούτε στη λογική.
Ο Ολλανδός μια μέρα αποφάσισε να εκβιάσει δήθεν τον μέχρι τότε συνέταιρο για τον οποίο σε πολλές περιπτώσεις είχε δημόσια εκφράσει την εμπιστοσύνη του.

Και ο Γ. Περιστέρης ανυποψίαστος υποκύπτει στον εκβιασμό να αγοράσει τις μετοχές του Ολλανδού στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 20% premium αντί για 20% discount που θα ήταν το λογικό και αναμενόμενο.
Ποτέ δεν μάθαμε ποιος ήταν ο τρομερός εκβιασμός που ανάγκασε τον Γ. Περιστέρη να δανειστεί υποτίθεται προσωπικά ένα τεράστιο ποσό προκειμένου να πληρώσει στον Ολλανδό.

Να τους προσφέρει δηλαδή όσα ο τελευταίος έχει μέχρι τώρα επενδύσει στην «ανταγωνιστική» Ελλάκτωρ;

Είναι τυχαίο ότι στις 24 Μαρτίου του 2021 ο Γ. Περιστέρης αγοράζει το μεγαλύτερο πακέτο του Ολλανδού στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την ίδια μέρα η Roadis ενημερώνει την διορισμένη από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διοίκηση της Ελλάκτωρ ότι δεν θα συμμετάσχει στον Διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας;

Και καλείται ο οποιοσδήποτε νοήμων άνθρωπος να δεχτεί ότι ο Περιστέρης εκβιαζόμενος δέχτηκε όχι μόνο να πληρώσει 180 εκατ. επιπλέον στον Ολλανδό για να φύγει από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά να σηκώσει τον κίνδυνο που ενέχουν οι ενέργειες αυτές τόσο σε σχέση με την κεφαλαιαγορά όσο και σε σχέση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού;

Άλλωστε δεν είναι άγνωστοι οι άλλοι παίκτες που συμμετέχουν στο κόλπο.
Η Atlas η Astro bank είναι γνωστοί της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και του Ολλανδού.
Έχουν υπάρξει συνέταιροι στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ίσως να εξακολουθούν να είναι καθώς ο Ολλανδός διατηρεί ποσοστό στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ γύρω στο 2,5% με 3% και μάλιστα το bankingnews είναι σε θέση να γνωρίζει ότι δεν το πουλάει.

Και μετά από την ολοκλήρωση της εκβιαστικής κίνησης του ο Ολλανδός εξαφανίζεται από παντού.
Αφήνει την Ελλάκτωρ στο έλεος της διοίκησης Περιστέρη.
Μάλιστα επειδή δεν εμπιστεύεται την κατάσταση στην Ελλάκτωρ, φροντίζει να του επιστραφεί το bridge finance των 50 εκατ. που είχε υποχρεωθεί να δώσει και μάλιστα την ίδια μέρα που ολοκληρώθηκε η αύξηση κεφαλαίου των 120,5 εκατ της Ελλάκτωρ τον Αύγουστο του 2021.
Αντίθετα ο Γ. Περιστέρης και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο διάστημα αυτό μεγαλουργούν χωρίς αντίπαλο.
Κέρδισαν την Εγνατία Οδό χωρίς ένσταση από κανένα από τους άλλους διαγωνιζόμενους με ένα ποσό το οποίο κανείς στην αγορά δεν μπορεί να καταλάβει πως θα πληρωθεί, υπογράφει τον οδικό άξονα Ε65 μόνος του και κανείς δεν διαμαρτύρεται.

Μαζεύει όλα τα έργα που έχουν μεγάλους προϋπολογισμούς σε χρόνο ρεκόρ και ουδείς ανταγωνιστής διαμαρτύρεται.
Το γεγονός ότι αποφάσισαν να διεκδικήσουν μαζί Ελλάκτωρ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σε κοινοπραξία το πρώτο έργο του ΒΟΑΚ στην Κρήτη χωρίς ανταγωνισμό είναι τρανή απόδειξη της δύναμης του νέου καρτέλ.
Είναι ασυγκράτητοι αλλά και όλοι ευχαριστημένοι αφού έχουν συμβιβαστεί στο νέο καρτέλ όπου το δακτυλίδι που είχε κάποτε ο Κούτρας έχει παραδοθεί στον Περιστέρη.
Και όλα αυτά γιατί;
Γιατί έφυγε ο Ολλανδός από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ή επειδή ο Ολλανδός διόρισε διοίκηση στην Ελλάκτωρ;
Προφανώς υπάρχει συμφωνία μεταξύ Holterman και Περιστέρη για όλα αυτά.
Υπάρχουν και άλλες συμφωνίες μεταξύ Περιστέρη και ανταγωνιστών που θα έρθει η ώρα να δουν το φως της δημοσιότητας όταν παρέμβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Το ερώτημα που πλανάται στην ατμόσφαιρα είναι αν ο Γ. Περιστέρης είναι πράγματι σε θέση να τηρήσει τις δεσμεύσεις του έναντι του Ολλανδού ή αν επιθυμεί να το κάνει.
Περιμένουμε τις εξελίξεις και ανάλογα θα προχωρήσουμε σε νέες αποκαλύψεις.
Ένα είναι βέβαιο ότι οι εμπνευστές και εκτελεστές αυτού του παράνομου εγχειρήματος γιγάντωσης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν είχαν αντιληφθεί (προφανώς από έπαρση και αλαζονεία που χαρακτηρίζει όλες τις κινήσεις τους) τον κίνδυνο από την ύπαρξη αντιπάλου.

Όταν τον είδαν προτίμησαν την εύκολη λύση, να τον υποτιμήσουν.
Τώρα, πλησιάζει η ώρα των αποφάσεων καθώς όλα οδηγούν σε αποφάσεις των αρμόδιων θεσμών.
Το ντόμινο ξεκινά πάντα με ένα μικρό βήμα.
Αναμένουμε τόσο την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς όσο και την Επιτροπή Ανταγωνισμού να κάνουν το καθήκον τους.
Οι ημέρες του νέου καρτέλ των κατασκευών δεν είναι πολλές.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης