Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Το παζλ της ακτοπλοΐας: Προς αλλαγή οι όροι συγχώνευσης Attica - AΝΕΚ

Το παζλ της ακτοπλοΐας: Προς αλλαγή οι όροι συγχώνευσης Attica - AΝΕΚ
Οι λόγοι για τους οποίους πρέπει να αναμένονται αλλαγές στους όρους συγχώνευσης Attica Group - ΑΝΕΚ
Σχετικά Άρθρα
Νέες αποτιμήσεις και πιθανότατα νέα σχέση ανταλλαγής μεταξύ Attica - AΝΕΚ φέρνουν οι ζημίες της δεύτερης, αλλά και οι αποφάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την συγχώνευση.
Το συνδυαστικό σχέδιο εμπνεύσεως των Ελλήνων της Blantyre, για τη συνένωση και την δημιουργία της μεγαλύτερης ακτοπλοϊκής εταιρείας στην Ελλάδα με ταυτόχρονη μεταφορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων εκτός του ισολογισμού της τράπεζας (433 εκατ. ευρώ Attica) σε μια ιρλανδική εξωχώρια εταιρεία, δεν έλυσε τα προβλήματα.
Αντίθετα, μέχρι σήμερα έχει ζημιώσει τους μετόχους της τράπεζας, δηλαδή φορολογουμένους και ΤΧΣ, καθώς το τελευταίο παρακολουθεί αλλεπάλληλες Δημόσιες προτάσεις με κόστος περίπου 230 εκατ. ευρώ.
Στην άλλη πλευρά, από την διαμάχη ο ιδιοκτήτης της Sea jets κ. M. Ηλιόπουλος εξήλθε κερδισμένος με αρκετά εκατομμύρια και πιθανότατα να αποκομίσει νέα κέρδη (πλοία – γραμμές ) εφόσον η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποφασίσει την συγχώνευση Attica- Aνεκ υπό όρους.
Aς πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.
Στις αρχές Μαϊου, η Επιτροπή Ανταγωνισμού με ανακοίνωση της για την συγχώνευση εκτίμησε «ότι η γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού σε επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά, κατά κύριο λόγο και με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, διότι, μετά την πραγματοποίηση της υπό κρίση πράξης, η νέα οντότητα θα αποκτήσει σημαντικά μερίδια αγοράς στις επηρεαζόμενες από τη συγκέντρωση αγορές της μεταφοράς επιβατών, μεταφοράς οχημάτων και μεταφοράς φορτηγών, από τα οποία ενδεχομένως προκύπτουν επιπτώσεις μη συντονισμένης και συντονισμένης συμπεριφοράς σε δρομολόγια στα οποία δραστηριοποιούνται και οι δύο εταιρείες, ATTICA και ΑΝΕΚ, πιθανές στρεβλώσεις στην αγορά παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς μέσω συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (διαγωνισμοί), καθώς και ενδεχόμενες επιπτώσεις κάθετων ή διαγώνιων σχέσεων στις προαναφερόμενες αγορές».


Υπενθυμίζεται, ότι για πρώτη φορά εκδίδεται ανακοίνωση προ μιας συγκέντρωσης με ό,τι αυτό σημαίνει.
Η απόφαση της Επιτροπής θα εκδοθεί τον Αύγουστο, ενώ στις 24 Μαϊου ανακοίνωσε ότι, θα επανεξετάσει τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει η Attica το 2018, κατά την συγχώνευση με την Hellenic Sea Ways.
Σύμφωνα με ακτοπλοϊκές πηγές, η Επιτροπή στην απόφαση της για την συγχώνευση Attica- AΝΕΚ δεν θα μπορούσε να πάει κόντρα στην απόφαση που είχε λάβει το 2018, καθώς ο ανταγωνισμός λειτούργησε, εξ ου και η αισιοδοξία των εμπνευστών του σχεδίου για την αποδοχή της συγχώνευσης.
Εάν όμως η Επιτροπή, ζητήσει δεσμεύσεις από την Attica τότε αλλάζουν οι όροι συγχώνευσης Αttica- ANEK - που εκ των πραγμάτων χρήζει αλλαγής όρων καθώς είχε λάβει υπόψιν τους ισολογισμούς χρήσης της ΑΝΕΚ (31 -12-2021).
Επιπρόσθετα, η Αttica με την συμφωνία είχε αναλάβει την καταβολή 80 εκατ. ευρώ προς τις τράπεζες, την ανάληψη χρεών προς τους προμηθευτές, αλλά και την έκδοση 27,3 εκατ. μετοχών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Μινωικές Γραμμές ( όμιλος E. Grimaldi) ως ανταγωνίστρια εταιρεία, απευθύνθηκε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και εκτός των ενστάσεων για τις ακτοπλοϊκές γραμμές σημείωσαν ότι η Τράπεζα Πειραιώς λειτουργεί ως μέτοχος και δανειστής των προαναφερόμενων εταιρειών, άρα δημιουργείται θέμα ανταγωνισμού ως προς τις ροές χρήματος.
Σε ανάλογες προσφυγές προς την Επιτροπή έχει προχωρήσει και η Sea jets κατά την περίοδο της διαμάχης με την ΜIG.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης